Klanttevredenheid en feedback

Klanttevredenheid en feedback verzamelen met Mailchimp Automation is een workshop in Heiloo. Ik geef ‘m soms aan een klein groepje mensen. Maar als dit nu niet het geval is dan geef ik ‘m aan jou alleen als privé workshop Mailchimp.

Klanttevredenheid en feedback verzamelen

Privé workshop in Heiloo

Feedback verzamelen

Feedback verzamelen is noodzaak want je kunt wel denken dat je klanten tevreden zijn, maar zolang je dat niet gevraagd hebt weet je het niet zeker.

Reviews hebben sociale bewijskracht, daarom zijn reviews belangrijk. Je zou dus eigenlijk aan iedere klant om een review moeten vragen en die reviews zou je ook op je website moeten tonen.

Hier kun je speciale platforms zoals Trustpilot voor inschakelen, maar je kunt dit  ook zelf doen, via MailChimp:

  • het klanttevredenheidsonderzoek doe je via een enquête met MailChimp waardoor je tevreden klanten van ontevreden klanten kunt onderscheiden en op de juiste manier kunt opvolgen
  • de reviews laat je plaatsen op Facebook of Google maps, op Trustpilot of waar dan ook
  • of je installeert voor de reviews een plugin zoals Site reviews. En dan krijg je reviews per klant en zoiets:
4.84.8 out of 5 stars (based on 13 reviews)
Excellent77%
Very good23%
Average0%
Poor0%
Terrible0%

Klanttevredenheidsonderzoek 5 sterren

Klanttevredenheid en feedback verzamelen

Deze middag gaan we Mailchimp Automation inzetten om een enquête te maken om te vragen naar de tevredenheid van je klant. Je klant krijgt een aantal mogelijkheden voorgelegd waarmee hij of zij de mate van tevredenheid kan voorleggen. En bij iedere response stuurt Mailchimp een eigen reactie.

Waarom een klanttevredenheidsonderzoek

Misschien denk je dat dit niet nodig is en denk je dat ontevreden klanten dit vanzelf wel laten horen. Dat is vaak ook zo, maar ze vertellen het meestal niet aan jou. Ze vertellen het aan hun vrienden en kennissen. Dat komt doordat de meeste mensen te aardig zijn om je rechtstreeks te confronteren.

Maar ondertussen heeft dit wel 2 schadelijke gevolgen:

  • de klant komt niet terug
  • en de mensen met wie je klant z’n negatieve ervaring heeft gedeeld worden ook geen klant en dat kunnen er heel veel zijn …
Gevonden op Facebook

Negatieve berichten over dit restaurant

Klanttevredenheidsonderzoek

Dit is nog een heel vriendelijke vraag, maar als je op Facebook eens zoekt onder #fail dan zul je klachten vinden die niet misselijk zijn. En die klanten zijn niet rechtstreeks naar het bedrijf gegaan of ze zijn daar niet gehoord. Daarom is het een goed idee om actief te informeren of je klant tevreden is. Dat is werken aan je omzet van de toekomst.

Ontevreden klanten

Als klanten ontevreden zijn en ook als ze maar matig tevreden zijn, dan moet je dat zien als een probleem dat je moet oplossen. Deze middag gaan we een situatie creëren waardoor je te weten komt hoe je klant werkelijk over je diensten denkt. En je creëert gelijk de mogelijkheid om in gesprek te gaan met ontevreden klanten of om een review te vragen aan tevreden klanten.

klanttevredenheid 3 sterren
Door op te volgen met een klanttevredenheidsonderzoek krijgt je bedrijf direct een professionelere uitstraling.

Resultatenpagina

Als je een klanttevredenheidsonderzoek uitvoert met MailChimp dan ontstaat er een prachtige resultatenpagina waar je alle informatie uit kunt halen die je nodig hebt:

  • welke antwoorden er gegeven zijn
  • hoe vaak ieder antwoord gegeven is
  • hoeveel procent dit is van het totale aantal antwoorden
  • en op welke datum dit antwoord voor het laatst gegeven is

resultatenpagina mailchimp

Daarnaast kun je terugvinden wie een specifiek antwoord gegeven heeft. En je kunt volautomatisch een passende opvolg e-mail sturen.

Opvolgen

En juist in opvolgen zit de enorme kracht van dit systeem. Want wat denkt een ontevreden klant die in je enquête aangeeft dat hij niet tevreden is als jij daar niet op reageert? Want denkt een tevreden klant die je een 10 geeft en die daarna niet eens een bedankje krijgt?

Klanttevredenheidsonderzoek en feedback verzamelen

Voor wie
  • Reviews verzamelen is voor iedere ondernemer, maar deze middag is speciaal voor MailChimp gebruikers die een WordPress website hebben zonder webshop.
  • MailChimp is niet nieuw voor jou. Je gebruikt MailChimp al regelmatig om nieuwsbrieven te versturen.
  • Deze workshop neemt 2 uur in beslag en jij bent de enige deelnemer.
  • De kosten zijn 150 euro excl. btw.

Naar agenda

Algemene voorwaarden en Privacybeleid

Waar

  • Willibrordus Business Centrum
  • Kennemerstraatweg 464 unit 02.28
  • 1851 RA Heiloo

Naar agenda

Algemene voorwaarden en privacy beleid

Klanttevredenheid en feedback: locactie

Willibrordus Business Centre Heiloo

Willibrordus Business Centre Heiloo

Landgoed

Het Willibrordus Business Centrum is een bruisend business centrum waar veel zzp′ers gevestigd zijn. Het ligt op een landgoed waar je vrij kunt rondwandelen.

dierenparkje op het terrein van Willibrordus

Herten op het landgoed

Auto

Bezoekers kunnen aan de voorzijde van het gebouw parkeren. Als daar geen plaats is, dan onder de bogen door rijden, daar is veel meer parkeerruimte.

parkeerplaats workshop MailChimp

Dit is de parkeerruimte aan de achterzijde op het terrein van Willibrordus

Openbaar vervoer

Heiloo is goed bereikbaar met de trein en Willibrordus Business Centrum ligt op loopafstand van station Heiloo.

Kantoor workshop ruimte

Cursusruimte

Klanttevredenheid en feedback was last modified: by

Naar agenda

Algemene voorwaarden en privacy beleid

Klanttevredenheid en klantperspectief

Als een onderzoek naar klanttevredenheid een heel nieuw idee voor je is, dan kunnen de artikelen in de rubriek klantperspectief ook interessant voor je zijn.

Klanttevredenheid en feedback: met dank aan mcmurryjulie voor het beeldmateriaal in de uitgelichte afbeelding.

Klanttevredenheid en feedback was last modified: by