Klanttevredenheid

Klanttevredenheid

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Klanttevredenheid is belangrijk, want mensen praten. En ze praten meer als ze ontevreden zijn dan wanneer ze tevreden zijn. Om je bedrijf lekker te laten draaien moet je dus gewoon zorgen dat je klanten tevreden zijn. Misschien lukt dat niet altijd. Maar span je er wel voor in.

Klanttevredenheid

Klanttevredenheid ontstaat in de eerste plaats doordat je gewoon een goede dienst levert. Maar dat is waar de klant voor betaalt en dat is dus ook wat de klant mag verwachten. Het is dus eigenlijk het minimale dat je moet doen.

Je kunt meer doen

Je kunt meer doen dan gewoon een goede dienst leveren. Je kunt bijvoorbeeld een paar dagen later vragen hoe het nu gaat. En daarmee lever je meer dan alleen een gewoon goede dienst.

Je kunt ook zorgen dat je redelijk snel reageert op e-mails en telefoontjes, zodat je klant je met een gerust hart kan kiezen als hij of zij hulp nodig heeft.

En nog beter: geef je klanten het gevoel dat ze altijd terug kunnen komen. Het is sterk aan te raden je klanten het gevoel te geven dat ze altijd terug kunnen komen. Want dan doen ze dat soms ook ;)

Klanttevredenheid: je kunt nog meer doen

Je kunt natuurlijk nog meer doen. Geef eens een beetje extra service die je niet in rekening brengt. Moet je natuurlijk wel zorgen dat je klant begrijpt dat dit eigenlijk iets bijzonders is. Die klant denkt in het vervolg wel aan je.

Klanttevredenheid

Als klanten ervaren dat je je echt voor ze inspant en er echt voor ze bent, dan kunnen ze met een gerust hart anderen naar je toesturen. En dat gaan ze dan ook doen.

Zorg dus gewoon dat je je echt inspant voor je klanten zodat ze echt tevreden zijn. Het valt niet te ontkennen dat je het nooit iedereen naar de zin kunt maken, maar daar kun je wel naar streven. Streef daar dus naar zodat je bestaande klanten anderen naar je toe kunnen sturen.

En denk eraan dat je je klant dan bedankt. Want het is nooit vanzelfsprekend dat mensen klanten naar je gaan sturen. Als ze dat gaan doen moet je dat enorm waarderen! Want dat werkt nog veel beter dan mooie reviews verzamelen.


Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op


Gratis: de 5 geheimen van klanten krijgen

5 geheimen

De 5 geheimen van klanten krijgen. Je leest ze in deze serie.

Marketing voor dienstverleners

GET CLIENTS NOW!™ is een handelsmerk van Wings for Business LLC, en wordt onder licentie gebruikt. www.getclientsnow.com


Klanttevredenheid was last modified: by

Met dank aan Tomislav Kaučić voor de uitgelichte afbeelding.

Klanttevredenheid was last modified: by

Over Judith de Vries

Ik kan je helpen meer klanten te krijgen. Erkend als expert door MailChimp en MailerLite. Yoast SEO en Hubspot gecertificeerd. Licentiehouder van het 28-dagen marketingprogramma Get Clients Now!™.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *