De kracht van LinkedIn groepen

Illustraties waar je van gaat lachen of de kracht van LinkedIn groepen. Afbeeldingen liggen voor het oprapen. Illustraties waar je van gaat lachen en afbeeldingen die precies vertellen wat je wilt zeggen liggen echter niet voor het oprapen.

Ik had een opdracht om een afbeelding te maken van een Eiffeltoren die armpjes en beentjes zou hebben … De bedoeling was natuurlijk duidelijk: dit zou een illustratie moeten zijn waar je van gaat lachen.

Ik vertrouw erop dat je begrijpt dat maken van een afbeelding van een Eiffeltoren met armpjes en beentjes erg hoog gegrepen is voor een virtueel assistent.

Maar een opdracht is een opdracht. Hoewel ik als virtueel assistent niet alles hoef te kunnen, is het natuurlijk wel wenselijk dat ik alles kan regelen.

Daarom stond deze opdracht op mijn lijstje tussen allerlei andere “onmogelijke” opdrachten. In afwachting tot het moment waarop mijn onbewuste een oplossing zou vinden voor deze problemen.

Het leven ging ondertussen gewoon verder en andere opdrachten gingen ook gewoon verder.

illustraties waar je van gaat lachen

Auteursrecht afbeelding stefringoot.com

Illustraties waar je van gaat lachen

Zo kon het gebeuren dat ik op een avond aan het lezen was in een groep op LinkedIn. In deze groep had een kunstenaar gevraagd of we even op verschillende apparaten wilden kijken naar de kopafbeelding van zijn profiel op LinkedIn.  De kopafbeelding scheen op sommige apparaten te vervormen, dus hij had feedback nodig.

Altijd bereid om even te helpen ben ik gaan kijken en ik was direct verbijsterd en diep onder de indruk van zijn profiel. Er stond een afbeelding op die zo heerlijk was dat ik het niet ga uitleggen, ga zelf maar kijken.

Ik dacht natuurlijk direct aan die Eiffeltoren die nog op mijn lijstje stond. Dus ik heb de contactgegevens van de kunstenaar uit zijn profiel gehaald en zijn website bezocht.

En toen wist ik het zeker: dit is iemand die een Eiffeltoren handen en voeten kan geven. Dit zijn illustraties waar je van gaat lachen en waar je blij van wordt.  Ik heb de URL van zijn website naar mijn opdrachtgever gestuurd. Bijna direct kreeg groen licht om contact te leggen en een offerte te vragen.

Om een lang verhaal korter te maken: de kunstenaar heeft de opdracht gekregen. Je kunt het resultaat hier zien.

De Eiffeltoren en de 2CV zijn van de hand van Stef Ringoot. Het is een transparante afbeelding waardoor we ‘m telkens opnieuw een andere achtergrond kunnen geven. Door de Eiffeltoren en de 2CV telkens in een andere setting te plaatsen heeft mijn opdrachtgever in feite niet een enkele afbeelding aangeschaft, maar een heleboel afbeeldingen!

Als je hier geen budget voor hebt

Als je ook graag zulke afbeeldingen op je website wilt hebben maar geen budget hebt om een leuke afbeelding te laten maken, ook dan kun je bij Stef terecht.

Hij heeft een pagina met cartoons die hij voor de lol gemaakt heeft. Deze cartoons mag je op je website publiceren. Voorwaarde is dat je de bron vermeldt en werkende link plaatst. Hij wil ook graag dat je even aan hem laat weten welke afbeelding je gekozen hebt.

De kracht van LinkedIn groepen

In het proces dat ik hierboven beschreef zie je de kracht van LinkedIn groepen in volle glorie.

De kunstenaar was niet aan het verkopen. Hij vroeg gewoon om even mee te kijken. Hij vroeg om te vertellen hoe de kopafbeelding van zijn profiel eruit zag op het apparaat dat je gebruikte. Dat is alles.

Ik was niet op zoek naar een kunstenaar. Ik had gewoon een opdracht waar ik nog geen oplossing voor bedacht had. Overigens: ik heb nog meer “onmogelijke” opdrachten op mijn lijstje staan dus als je een opdracht wilt, stel dan ergens een onschuldige  vraag in een groep op LinkedIn.

De kunstenaar vroeg gewoon om feedback te geven: niet over de kopafbeelding maar over de manier waarop die kopafbeelding getoond werd. En daardoor kreeg hij een opdracht. Zo eenvoudig kan het zijn.

Kopafbeelding op LinkedIn

Nu we het toch hebben over een kopafbeelding op LinkedIn wil ik je nog een doorverwijzing geven.

De meeste mensen zijn geen kunstenaars en als de kopafbeeldingen van onze profielen vergeleken zouden worden met de kopafbeelding op het profiel van Stef Ringoot dan leggen we het af.

Dat is niet erg en dat is ook geen reden om dan maar niets te doen. Je kunt op Pixabay.com erg leuke afbeeldingen vinden en mijn collega Tanja Cavaljé van Vlinderss.nl heeft beschreven hoe je van een dergelijke afbeelding een leuke kopafbeelding kunt maken.

Maar áls je een echt mooie, opvallende en indrukwekkende kopafbeelding wilt wilt voor je profiel op LinkedIn of als je een andere mooie, opvallende en leuke afbeelding wilt, dan weet je nu waar je die kunt kopen. Je moet bij Stef Ringoot zijn.

Gratis tips en series over:

  • Mailchimp of MailerLite
  • Zoekmachine optimalisatie
  • Marketing

Gewoon kiezen wat je hebben wilt en meenemen.

Gratis producten

Gratis producten

De kracht van LinkedIn groepen was last modified: by

Bron

Afbeelding: Stef Ringoot

De kracht van LinkedIn groepen was last modified: by