Leestijd: 3 minuten
Mond tot mond reclame
Mond tot mond reclame is de beste reclame die je kunt krijgen. Daarom zou het fijn zijn als je deze vorm van reclame zou kunnen stimuleren. Dat kan en je kunt in dit artikel lezen hoe. En als je deze artikelen leest, houd dan in je achterhoofd dat social share en link building verwant zijn aan deze vorm van reclame.
Kenmerkend voor deze vorm van reclame is dat het netwerk achter je netwerk positieve signalen over je krijgt. En vaak krijgen ze die signalen terwijl ze al op zoek zijn naar iemand met jouw kennis en vaardigheden. Gewoon doordat ze met iemand een gesprek beginnen over hun probleem en die ander jouw naam noemt.
Inkomende links en social share
Social share
Social share geeft je toegang tot het netwerk achter je netwerk, op ongeveer dezelfde manier als wanneer mensen iets aan hun vrienden of kennissen vertellen over jouw bedrijf.
Link building
Mensen die een link naar je website plaatsen zijn eigenlijk mensen die over jou vertellen. Wat zeggen ze over je?
- Het feit dat ze een link plaatsen vertelt aan Google dat ze over je praten.
- En de woorden waar ze de link aan vast maken vertellen aan Google wat ze over je zeggen.
Het netwerk achter je netwerk
Doordat je op deze manier het netwerk achter je netwerk bereikt, wordt jouw bereik veel en veel groter.
Lees bijvoorbeeld eens over je je visitekaartje in kunt zetten om de juiste klanten aan te trekken. Dat is een waargebeurd verhaal waarin ik de klant was en de ondernemers het visitekaartje heel subtiel gebruikten om me te stimuleren over hun bedrijf te gaan praten.
Besef dat je niet hoeft af te wachten of mensen over je gaan praten. Je kunt het stimuleren. En dat zou je ook moeten doen als je klanten wilt krijgen via verwijzingen van anderen.
En zo zijn er veel meer dingen die je kunt doen en waar je een goed strategisch systeem van kunt maken. En daar kan ik je mee helpen.
Marketing voor kunst
Als je hier inschrijft mag ik je mailen. Ik stuur je dan mijn tips voor marketing voor kunst en we beginnen met een e-mailmarketingplan voor kunstenaars om boeiende en gevarieerde e-mails te sturen.
Dit artikel is voor het eerst geplaatst op 14 mei 2020