Home » Marketing voor kunstenaars » Veelgemaakte fout bij marketing voor kunst
veelgemaakte fout bij marketing voor kunst

Veelgemaakte fout bij marketing voor kunst

Veelgemaakte fout bij marketing voor kunst

Een veelgemaakte fout bij marketing voor kunst is dat mensen te veel strategieën gebruiken en dat vind ik geen goed idee. Je zou denken dat dat juist wel goed is: doe alles, dan zit je zeker goed. Maar ik zie een serieus probleem: er zitten maar 24 uur in een dag en je moet ook andere dingen doen. Daarom vind ik dat je juist niet alle strategieën zou moeten gebruiken die je maar verzinnen kunt.

Keuzes maken en doen waar je je goed bij voelt

Als je een eenpersoonsbedrijf hebt en alles zelf moet doen, dan is het essentieel dat je keuzes maakt. En in principe kun je iedere marketing strategie kiezen die je maar wilt, want ze werken allemaal.

Maar ze werken alleen onder voorwaarden. En de belangrijkste voorwaarde is dat je de strategie die je kiest consequent volhoudt.

Consequent volhouden

En dat is het probleem dat ik zie als je teveel strategieën kiest. Teveel strategieën kun je niet consequent volhouden omdat er maar 24 uur in een dag zitten. En als je ze niet consequent volhoudt, dan steek je in al die strategieën te weinig energie om resultaten te krijgen. En daarom vind ik dat dit een fout en veel mensen maken deze fout.

En die fout heet vaak: “ik wil het even proberen”. Maar als je eenmaal beproefde strategieën hebt gekozen dan hoef je niets meer te proberen. Je hoeft dan geen energie meer te steken in een gok, want er is niets meer te gokken als je weet wat werkt.

En omdat alle mogelijke strategieën gebruiken niet kan werken omdat jij dat niet vol kunt houden, vind ik dat je moet kiezen. Kies 2 of hoogstens 3 strategieën en steek daar je energie in.

Veelgemaakte fout bij marketing voor kunst

In principe kun je niet zo heel veel fout doen met marketing. Je kunt wel onhandig of ineffectief zijn, maar dat heeft geen andere consequenties dan dat je langer moet wachten op je succes. Dat is wel vervelend, maar het doet geen permanente schade.

Maar is het natuurlijk fijner als je de sneltrein naar succes kunt nemen. Maak daarom keuzes. Kies 2 of 3 strategieën die je leuk genoeg vindt om elke dag of meerdere keren per week te doen. Want een klein beetje marketing dat je elke dag of elke week doet, doet veel meer voor je dan een eenmalig groot evenement.

Marketing voor kunst

Als je hier inschrijft mag ik je mailen. Ik stuur je dan mijn tips voor marketing voor kunst en we beginnen met een e-mailmarketingplan voor kunstenaars om boeiende en gevarieerde e-mails te sturen.

Gepubliceerd op: 6-12-2022
Voor het laatst bijgewerkt op: 16-12-2022

Ken je iemand voor wie dit interessant is?

Scroll naar boven