Mailchimp Automations gecertificeerd
Op 17 november 2020 verdiende ik mijn certificaat voor Mailchimp Automations. Dit certificaat heeft zowel betrekking op de Classic Automations als op Customer Journeys.
Automations maak je natuurlijk maar een keer. Daarna doen ze het gewoon. Ze blijven verzenden tot je ze uit zet. Maar juist omdat ze blijven verzenden gaan dezelfde e-mail talloze malen naar massa’s mensen. En dat is een situatie die enorme kansen biedt om ze te optimaliseren.
Optimaliseren van automatiseringen
Besef dat Automations zich er geweldig toe lenen om te optimaliseren. Want dezelfde e-mails verstuur je keer op keer. En ze staan ook nog eens in een rijtje onder elkaar, dus je kunt hun prestaties heel gemakkelijk vergelijken.
Mailchimp Customer Journeys
Het verschil tussen een gewone Classic Automation en een Customer Journey lijkt enorm te zijn, want een gewone Automation is lineair en een Customer Journey heeft vertakkingen.
Maar voordat er Customer Journeys waren heb ik zulke dingen al gebouwd. Want dat kan ook met een lineaire Automation door er een paar – onder voorwaarden – aan elkaar te knopen.
Maar wat wel een enorm voordeel van een Customer Journey is, is de visuele weergave. De visuele weergave maakt het makkelijker om ermee te werken, want je ziet gemakkelijk wat je aan het doen bent terwijl je er eentje bouwt. En je ziet ook gemakkelijker wat er precies gebeurt als de journey aan staat. Een ander groot voordeel van de Customer Journey is dat je dezelfde e-mail meerdere malen naar hetzelfde adres kunt versturen.
Mailchimp Customer Journeys instellen kan ik je leren, maar het is veel gemakkelijker als je dit laat doen. Want het is geen terugkerend werk, je hoeft het maar eenmaal te doen.
Ik ben een erkende Mailchimp expert en ik kan je op allerlei manieren helpen met Mailchimp.
Mailchimp training maatwerk
Mijn trainingen zijn hands-on, een-op-een en maatwerk. Ik pas iedere training aan aan de manier waarop jij Mailchimp gebruikt voor jouw bedrijf. Dat kan uitsluitend maatwerk zijn want bedrijven verschillen. Geen dingen leren die je niet nodig hebt en nooit gebruikt, maar wel alles dat je nodig hebt: bijvoorbeeld een basiscursus Mailchimp of audience management…
Mailchimp e-mailmarketing uitbesteden
Mailchimp e-mailmarketing uitbesteden betekent dat je je nieuwsbrieven door mij laat maken of Customer Journeys laat instellen. Als je Mailchimp gaat uitbesteden kun je interessante extra opties inkopen: complexe Customer Journeys met dynamische content of multivariate testen. Hier vertel ik je over de mogelijkheden die je hebt als je Mailchimp gaat uitbesteden. … Mailchimp e-mailmarketing…

Judith de Vries
Mailchimp PRO partner