technische e-mailmarketing

Technische e-mailmarketing

Geschatte leestijd: 3 minutes

Technische e-mail marketing

E-mail marketing heeft een technische kant: hoe zorg je dat je e-mails in de mailbox aankomen? En hoe zorg je dat ze niet in spam komen?

Deze cursus e-mailmarketing heb ik gevolgd bij Mettix, dat is hetzelfde als de Karel Geenen Academy. Dit bedrijf heet nu KGOM, voluit  Karel Geenen Online Marketing.

Technische e-mailmarketing

Hoe blijf je uit spam?

In deze cursus is o.a. ingegaan op de technische kant van e-mailmarketing:

  • hoe zorg je ervoor dat je nieuwsbrief niet in de spamfilters komt
  • wat moet je beslist doen als je een dedicated IP-adres gebruikt
  • en nog veel meer zaken die je eigenlijk zou moeten weten als je nieuwsbrieven verstuurt.

E-mailmarketing lijkt heel eenvoudig, maar eigenlijk is dat helemaal niet zo. Het lijkt zo vanzelfsprekend: je verzamelt adressen en je verstuurt een e-mail. En dan verwacht je dat die e-mail ook gewoon in de mailbox aankomt.

Maar zo eenvoudig als het lijkt is het niet, want je hebt te maken met de wetgeving, met de ontvangende servers en met spamfilters. En dan wordt het lastiger. De technische kant van e-mail marketing vraagt echt iets meer van je dan het schrijven van een leuke tekst.

Technische e-mailmarketing

20-nu

Deze cursus volgde ik in 2015. Inmiddels ben ik een erkende Mailchimp expert en een erkende MailerLite expert.

Als je hulp wilt met deze platforms, ga dan naar deze pagina voor hulp met Mailchimp. En hier vind je hulp met MailerLite. Ik kan je zowel helpen met de technische kant van e-mailmarketing, met de aflevering van je nieuwsbrief, e-mailstrategie en ik geef cursussen en trainingen.

Dit is niet de enige cursus e-mailmarketing die ik gevolgd heb. Mijn eerste cursus e-mailmarketing volgde ik al in 2012 bij Aart-Jan van Erkel, dat was de cursus Onweerstaanbare e-mailmarketing. En ik heb ook cursussen gevolgd bij Hubspot, Mailchimp en MailerLite.

En, juist om mijn kennis van de technische kant van e-mails te verdiepen, heb ik ook een cursus gevolgd over hoe je een phishing e-mail maakt.

groeiversneller

De groeiversneller van je lijst

Hoe je een “weggever” maakt die converteert zodat je inschrijvingen krijgt van echt geïnteresseerde mensen.

Judith de Vries

Judith de Vries

Helpt met marketing

Mailchimp PRO partner, MailerLite expert, Get Clients Now!™ facilitator en ook nog goed in SEO.

Technische e-mailmarketing was last modified: by

Geef een antwoord

Heb je een vraag over dit artikel of een aanvulling? Je kunt hier reageren en vink het vakje aan als je mijn antwoord in je mailbox wilt ontvangen. Je kunt hier uitsluitend vragen stellen die over de inhoud van dit artikel gaan.