La Red Connect

La Red Connect

La Red Connect is een netwerkspel dat het een beetje makkelijker moet maken om een leuk gesprek op te starten. Ik wil je hier iets over dit spel vertellen.


La Red Connect

Allereerst: hoe kom ik aan dit spel? Nou, dat heb ik gewonnen. Mijn collega Tanja Cavaljé van Vlinderss organiseert winacties in haar nieuwsbrief. En ik heb gewonnen. Zo ben ik nu de gelukkige bezitster van het La Red Connect netwerkspel. Dankjewel Tanja.


Hoe werkt dit spel

Het spel is opgezet als een soort memory: een heleboel dubbele kaartjes die er aan één kant hetzelfde uitzien. Als je die kaartjes uitdeelt in een groep mensen dan is het resultaat dat er telkens 2 mensen zijn die een kaartje hebben met dezelfde afbeelding op de voorkant. Die mensen moeten elkaar zoeken en zo ontstaan er koppeltjes.

Aan de andere kant zijn de kaartjes niet hetzelfde. Er staan vragen op. Op ieder kaartje staan 2 vragen. Dus ieder koppeltje heeft 4 vragen om over in gesprek te gaan.

Het verschil met een gewoon gesprek is dat de vragen op de kaartjes ervoor zorgen dat je het samen over heel andere onderwerpen gaat hebben dan je anders zou doen.


De bedoeling van La Red Connect

Er zit natuurlijk een gedachte achter dit spel. De bedoeling is dat je elkaar op een andere manier leert kennen dan wanneer je zomaar met iemand gaat praten. En het heeft natuurlijk voordelen als je kanten van mensen leert kennen waar je werkelijk geen idee van had.


Waarom is dit leuk?

Nou, ik weet niet hoe jij in elkaar zit, maar als ik met vreemden moet gaan praten dan gebeurt er niet zoveel. Tenzij de ander een extravert persoon is die zelf een heleboel praat of die het in huis heeft om me aan de praat te krijgen.

Het kan dan enorm behulpzaam zijn als er bij netwerken een beetje leiding is in de vorm van voorgekookte vragen waar je over kunt gaan praten.


Hoe lang duurt het spel

Je gaat gezellig met elkaar in gesprek over de vragen die op de kaartjes staan of over heel andere onderwerpen.

Doordat er vragen op tafel liggen, zul je vast en zeker over iets heel anders praten dan gewoonlijk. Dat kan bijna niet anders, ook als je deze vragen niet volgt. Je hoeft je natuurlijk niet aan deze vragen te houden, het zijn hulpmiddelen om een gesprek met een vreemde makkelijker te maken en een beetje sneller iets over elkaar te weten te komen.

Volgens de gebruiksaanwijzing van La Red Connect speel je ongeveer een kwartier. En dan schud je de kaarten en dan begin je opnieuw met een nieuwe set kaarten en een nieuwe gesprekspartner.

Meestal duurt zo’n gesprek een kwartiertje en meestal speel je niet meer dan 3 rondes.


Met wie speel je La Red Connect?

Nou, dat mag je zelf weten. Doe het een op een verjaardag, doe het bij een netwerkbijeenkomst of speel het spel met je buren. Laat het eens gebeuren en kijk wat er uitkomt want dat kan verrassend zijn.

Maar in het bijzonder kan dit spel een uitkomst zijn als je groepsevenement organiseert waarbij het o.a. de bedoeling is dat mensen met elkaar gaan praten. Op deze manier krijg je ze veel gemakkelijker aan de praat.

Je kunt dit spel kopen bij bol.com en bij managementboek. En jawel, het is een prijzig spel.

Als het spel boven je budget gaat en eigenlijk wel zoiets nodig hebt, dan zijn er gelukkig ook alternatieven, zoals bijvoorbeeld Moodzz Openhartig.

Hoe het ook is en wat je ook kiest, ik vind het wel een erg leuk idee om dit type gesprekken een beetje te leiden door er “voorgekookte” vragen bij te nemen zodat de gespreksonderwerpen niet té voor de hand liggend worden.

Hier kun je meer lezen over marketing


Gratis: de 5 geheimen van klanten krijgen

5 geheimen

De 5 geheimen van klanten krijgen. Je leest ze in deze serie.

Marketing voor dienstverleners

GET CLIENTS NOW!™ is een handelsmerk van Wings for Business LLC, en wordt onder licentie gebruikt. www.getclientsnow.com


La Red Connect was last modified: by
La Red Connect was last modified: by

Over Judith de Vries

Ik kan je helpen meer klanten te krijgen. Ik ben facilitator voor de marketingmethode Get Clients Now!™ en door Hubspot gecertificeerd voor inbound marketing. Ik kan je helpen met klanten krijgen via de organische zoekresultaten, door Yoast gecertificeerd. En ik kan je helpen met e-mailmarketing. Erkend als expert door MailChimp en MailerLite.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *