Leads opvolgen met PersistIQ

Persist iq

Leads opvolgen met PersistIQ en wat het verschil is met bijvoorbeeld een platform als Mailchimp of MailerLite.


Leads opvolgen met PersistIQ

In een eerder artikel heb ik beschreven hoe je leads kunt opvolgen met Mailchimp door te reageren op een click op een link in een eerdere nieuwsbrief. Dat is zonder meer een goed idee. Maar het blijft natuurlijk wel een e-mail die eruitziet als een geautomatiseerde reactie. Al was het maar omdat hij ontvangen wordt in de reclamefolder.

Maar daarnaast heb je er ook een click op een link voor nodig, want het is een reactie.

Met PersistIQ gaat dat heel anders, want zoals Mailchimp en MailerLite zijn ingericht voor marketing e-mails, zo is PersistIQ ingericht voor sales e-mails.


PersistIQ: via je eigen mailbox

Als je met PersistIQ gaat werken dan werk je via je eigen mailbox. Je werkt niet in je eigen mailbox, maar via je eigen mailbox. De e-mails die je verstuurt zien er ook uit alsof je ze hoogstpersoonlijk uit je eigen mailbox hebt verstuurd en een minuutje daarvoor hebt gemaakt.

  • Hiervoor heb je GSuite of Outlook nodig.

Je verzonden e-mails worden ontvangen in de primaire mailbox van je prospect alsof je ze persoonlijk verstuurd hebt. Maar je hebt ze helemaal niet hoogstpersoonlijk een minuutje geleden gemaakt en verzonden. Maar dat is niet zien. Voor je prospect lijkt het een persoonlijke e-mail die zojuist persoonlijk verzonden is.


Leads opvolgen

Als je leads gaat opvolgen dan komt het er in de praktijk op neer dat je heel vaak dezelfde e-mails verstuurt. Of e-mails die sterk op elkaar lijken. Hier is PersistIQ de tijdbesparende oplossing voor:

  • Je maakt een campagne en je kunt daarbij gebruik maken van merge tags, bijvoorbeeld voor de voornaam, bedrijfsnaam etc.
  • En je maakt een lijst met prospects.
  • Je voegt een prospect toe aan de campagne en je stelt eventueel per prospect een verzendtijd in.
  • Een campagne kan uit meerdere e-mails bestaan en juist die vervolg e-mails zijn interessant.
  • En de campagne stopt als je prospect op je e-mail reageert.

Als je prospect reageert

Als alles naar wens verloopt, dan zou je prospect moeten reageren op je e-mail want daar maak je dit type e-mails voor.

Hier ligt een belangrijk verschil met een e-mailserie of funnel die je maakt op een marketingplatform: ook als je prospect dan reageert, dan krijgt hij of zij gewoon ook de volgende e-mail. Maar met sales e-mails is dat onlogisch want jij en je prospect zijn al in gesprek.

Als je een sales e-mail verstuurt en je prospect reageert en jullie maken een afspraak, dan is het natuurlijk niet goed als je prospect daarna een e-mail krijgt met een inhoud alsof hij niet gereageerd heeft. Bij persoonlijke e-mails die je met de planfunctie van je mailbox klaarzet, kan dat gebeuren als jij heel even niet alert bent.

Dit probleem lost PersistIQ op. Als je hier een campagne maakt, dan wordt de volgende e-mail na x-tijd verzonden op voorwaarde dat je prospect niet op de eerdere e-mail gereageerd heeft. Reageert je prospect wel, dan stopt de workflow voor deze prospect want dan heb jij het persoonlijk en handmatig overgenomen.


Leads opvolgen met PersistIQ

  • Via je eigen mailbox.
  • De e-mails zien eruit alsof je ze net geschreven hebt.
  • Bij Gmail worden ze ontvangen in Primair.
  • Met behulp van merge tags kun je dezelfde e-mail naar talloze mensen versturen en je kunt iedere prospect een eigen unieke verzendtijd meegeven.
  • Als je prospect op je e-mail reageert stopt de workflow.

PersistIQ voor marketing e-mails

Mensen vragen me vaak hoe je het voor elkaar kunt krijgen om je marketing e-mails in Gmail Primair te krijgen en daar lijkt PersistIQ een antwoord op. Maar als je dat zou doen, dan moet je wel even heel goed nadenken.

Een van de sterke punten van PersistIQ is dat de workflow kunt laten stoppen als je prospect reageert.

Dat is bij persoonlijke sales e-mails gewenst want dan ga je persoonlijk verder. Maar als je het platform voor marketing e-mails gebruikt is dit niet gewenst. Let daarom goed op hoe je dit instelt. En denk eraan dat je een verwerkingsovereenkomst afsluit.

Een lijst met contacten die je mag mailen is van grote waarde, je moet er dus alles aan doen om lijstgroei te stimuleren. Hoe je dat kunt doen kun je lezen in dit artikel over het stimuleren van lijstgroei.


De waarde van je mailinglijst

de waarde van je mailinglijst

Met deze rekentool in Excel kun je precies berekenen wat de waarde van je mailinglijst is.

Bouw je een adressenlijst op omdat iedereen je vertelt dat een ondernemer een adressenlijst moet hebben die je mag mailen?

Maar heb je eigenlijk geen idee wat de waarde van je lijst is?

Hier kun je een Excel-sheet opvragen dat je haarfijn gaat vertellen wat de waarde van jouw lijst is.

Vraag ‘m hier op!

En daarna krijg je tips om de waarde van je lijst te verhogen!


Je bent hier: Home » Marketing » Leads opvolgen » Leads opvolgen met PersistIQ
Leads opvolgen met PersistIQ was last modified: by
Leads opvolgen met PersistIQ was last modified: by

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *