maak een spel van je marketing

Maak een spel van marketing

Geschatte leestijd: 3 minuten

Maak een spel van je marketing

Maak een spel van marketing en je hebt er meer lol in. En je kunt van ieder onderdeel van je marketing een spel maken.

Doelen stellen

Je kunt een spel van je marketing maken door verschillende soorten doelen te stellen waar je jezelf mee uitdaagt.

Prestatiedoelen

Je kunt bijvoorbeeld prestatiedoelen stellen. Stel bijvoorbeeld je inkomen voor de volgende periode vast en maak er een spel van om je doel te halen. Of maak er een spel van om binnen een maand 3 nieuwe klanten aan te werven, of 80 nieuwe contacten te leggen.

Activiteitsdoelen

Je kunt ook activiteitsdoelen stellen: dat zijn afspraken met jezelf die vervolgens gaat uitvoeren. Bijvoorbeeld:

  • Schrijf elke dag een blogposts en plan ‘m in met een week er tussen, zodat je het hele jaar vol schrijft.
  • Of kies een verwaarloosde rubriek op je website en vul die eens aan met een stuk of 10 blogposts.
  • Spreek met jezelf af dat je de komende 3 maanden elke dag contact opneemt met 5 voormalige klanten en vraag eens hoe het met ze gaat.
  • Of maak een plan om elke week 3 professionals te bellen die voor dezelfde doelgroep werken.

Hang hiervoor een schema op in je werkkamer en zet een grote vink als je het gedaan hebt.

24 december 3 kwartier hulp voor €25

24 december 3 kwartier hulp voor slecht €25 ex. De opbrengst is voor kiva.org. Nog 3 tijd slots beschikbaar

Nu reserveren


Kwantiteitsdoelen

  • Verwerf volgende maand dertig 5-sterren recensies.
  • Leg er een beetje tijdsdruk op: bel binnen een uur 5 contacten.
  • Beloon jezelf met iets lekkers als je binnen een week 10 nieuwe inkomende links verworven hebt.

Maak een spel van marketing

Als je van wedstrijden houdt, maakt er een wedstrijd van. Zoek iemand die dit ook leuk vindt en ga de competitie aan. Zorg dat er iets te winnen valt of dat de verliezer een etentje moet betalen of zoiets.

Challenge

Je kunt er ook een echte challenge van maken: stuur je plan rond in je nieuwsbrief en vraag of er mensen zijn die mee willen doen.

Waarom een spel van marketing maken?

Een spel speel je omdat het leuk is. Door er een spel van te maken, maak je een klus heel licht voor jezelf en dat geeft energie. En daardoor bereik je meer. Door er een spel met een doel van te maken:

  • overwin je uitstelgedrag
  • krijg je meer voor elkaar
  • krijg je betere resultaten
  • meer focus
  • heb je een reden om op te scheppen
  • geef je jezelf een uitdaging
  • en heb je veel meer lol

Ik ben een Get Clients Now!™ facilitator en dit soort spelletjes vind ik leuk. Ik organiseer ze ook voor onze mastermindgroep Houthakken en water halen.

En vind het erg leuk om mijn netwerk op LinkedIn uit te breiden met jou! Doen?

Judith de Vries

Judith de Vries

Get Clients Now!™ facilitator

Mailchimp expert, MailerLite expert, SEO

Gepubliceerd op: 25-10-2021
Voor het laatst bijgewerkt op: 27-10-2021

Categorieën en tags bij dit bericht