Mailchimp additional contacts

Mailchimp additional contacts
Je bent hier: Home » Blog » Mailchimp Specialist » Mailchimp audiences » Mailchimp additional contacts


Mailchimp heeft sinds 15 mei 2019 een prijsstructuur waarbij “additional contacts” tot de mogelijkheden behoren. Hier leg ik je uit wat het zijn en wat hierbij de aandachtspunten zijn.


Mailchimp additional contacts

Additional contact zijn contacten die niet in het prijsplan passen dat jij hebt gekozen.

Voorbeeld

Stel dat je de gratis versie van Mailchimp gebruikt en dat je de 2000 contacten nadert.

Je moet nu niet alleen kiezen voor een plan: Essentials, Standard of Premium. Daarnaast moet je ook aangeven hoeveel contacten je hebt.

En als je een te klein plan inkoopt voor te weinig contacten, dan plaatst Mailchimp je extra abonnees in een “additional contact block”. In deze blokken kun je extra contacten plaatsen en je mag dan ook extra e-mails versturen.

Uitgeschreven abonnees

Let op: als je veel uitgeschreven contacten hebt die je niet meer gebruikt, dan moet je die meetellen bij het aantal contacten dat je in je nieuwe plan nodig hebt. Als je daar geen rekening mee houdt, dan worden die contacten ook in een additional contact block geplaatst.

Dit kun je voorkomen door voor je gaat upgraden eerst al je uitgeschreven contacten te archiveren. Tenzij je ze wilt gebruiken voor gerichte advertenties of voor ansichtkaarten.

Zorg ook dat er een dag zit tussen het archiveren en het upgraden. Want Mailchimp komt eens per dag langs om te tellen en je weet niet wanneer.


Inhoud en prijzen van Mailchimp additional contacts

Zowel de inhoud als de prijzen van die blokken verschilt. Dat maakt het niet simpeler om te weten wat je moet doen.

Maar bedenk dat het zelden voorkomt dat je per maand meer e-mails wilt versturen dan je plan toestaat. Meestal zal het dus gaan om een paar contacten teveel.

Goed opletten

Het kan dan gunstig voor je zijn om additional contacts in te kopen. Vooral als je net paar contacten meer hebt dan je plan je toestaat, kan het financieel gunstig zijn.

Maar je moet wel heel goed opletten, want als je meer contacten hebt dan je plan toestaat, stopte vroeger alles bij Mailchimp tot je een upgrade had gedaan. En dat is nu niet meer zo. Dus als je meer contacten hebt dan er in je plan en in je additional contacts block passen, dan zet Mailchimp er een block bij als het aantal contacten groeit. En dan kan Mailchimp erg duur worden want dan krijg je steeds addiotional contacts blokken, terwijl je dan beter een ander plan had kunnen kiezen.

Reken daarom regelmatig uit of je beter af bent met addiotional contacts of dat je beter af bent met een upgrade naar een groter aantal contacten.

  • Zoek de prijs van de volgende stap in jouw versie op.
  • Kijk hoeveel extra contacten je hebt.
  • En kijk of die extra contacten misschien goedkoper in een additional contact block passen.

En blijf dit in de gaten houden, want als het vandaag goedkoper is om een additional contacts block te kopen, dan kan dat volgende maand anders zijn.

© 2006 – 2021 Judith de Vries


Meer over Mailchimp

pijltje
Mailchimp additional contacts was last modified: by

Ik ben een erkende Mailchimp expert en ik kan je helpen met Mailchimp.

Betalen in WordPress Content marketing E-mailstrategie Google Analytics Google Panda Leads opvolgen Mailchimp account Mailchimp audiences Mailchimp automation Mailchimp betaald Mailchimp integraties Mailchimp merge tags Mailchimp nieuwsbrieven Mailchimp Specialist Mailchimp statistieken MailerLite Automation MailerLite nieuwsbrieven MailerLite Specialist Marketing voor diensten Niche kiezen Pijplijn vullen SEO verbeteren SEO voor dienstverleners Social media Uitgelicht Verkopen WordPress Zonder categorie


Mailchimp additional contacts was last modified: by
Mailchimp additional contacts was last modified: by