Mailchimp credits

Mailchimp credits koop je in naar behoefte, je zit nergens aan vast. Het maakt niet uit hoeveel adressen je in je account hebt staan, want je betaalt alleen voor de nieuwsbrieven die je daadwerkelijk verzendt. Maar er zijn wel een paar zaken waar je rekening mee moet houden.

Mailchimp credits
Mailchimp credits

Hierbij moet je je wel realiseren dat alle nieuwsbrieven meetellen. Ook de nieuwsbrieven die je als test verstuurt.

Belangrijk: alle credits die vóór 15 mei 2019 zijn gekocht, verlopen op 15 mei 2020 en alle credits die op of na 15 mei 2019 zijn gekocht, vervallen 12 maanden na aankoop. (Bron: Mailchimp Legal).


Credits meestal niet gunstig

Het gebruiken van credits lijkt heel aantrekkelijk en je zit nergens aan vast. Maar meestal is het gebruiken van credits niet gunstig.


Vereniging of club

Het kan gunstig uitpakken als je eens per half jaar een nieuwsbrief verstuurt voor een vereniging die niet zoveel leden heeft.


Seizoensbedrijf

Maar als je bijvoorbeeld een seizoensbedrijf hebt en je in het ene seizoen heel regelmatig wilt mailen terwijl de boel in een ander seizoen helemaal stil ligt, dan lijken credits wel gunstig maar dat zijn ze meestal niet.

Want er is nog een mogelijkheid om te zorgen dat je kosten niet onnodig hoog zijn in het seizoen dat een abonnement je niets oplevert omdat je niet mailt.

In het seizoen dat jullie niet werken kun je je account pauzeren. In een apart artikel heb ik beschreven hoe je dit doet en wat dit voor consequenties heeft. Als dit voor jouw bedrijf interessant, ga dan even naar het artikel over Mailchimp pauzeren.

Mailchimp credits was last modified: by
Mailchimp credits was last modified: by

Over Judith de Vries

Ik kan je helpen meer klanten te krijgen. Erkend als expert door MailChimp en MailerLite. Yoast SEO en Hubspot gecertificeerd. Licentiehouder van het 28-dagen marketingprogramma Get Clients Now!™.