Home » Mailchimp Expert » Beter werken met Mailchimp
beter werken met mailchimp

Beter werken met Mailchimp

Geschatte leestijd: 0 minuten

Beter werken met Mailchimp

Sinds Mailchimp in mei 2019 meerdere versies heeft gekregen, is het lastiger om te weten welke versie je zou moeten kiezen om Mailchimp optimaal te gebruiken. Hierdoor zie ik regelmatig dat mensen een versie hebben die niet optimaal voor ze is: te hoog of te laag maar in elk geval niet passend. . En het gevolg hiervan is dat ze minder uit Mailchimp halen dan er voor ze in zit terwijl ze door de manier waarop ze Mailchimp gebruiken meer betalen dan nodig is.

Dat kan allemaal anders en beter. Ik kan je helpen met jouw Mailchimp gebruik te optimaliseren. Dat betekent dat ik je complete account onderzoek op punten waar iets te besparen of iets te winnen valt. En daarna krijg je een vrijblijvend advies van me, met daaraan vastgeknoopt een gesprek e.e.a. toe te lichten.

De uitkomsten hiervan kunnen verrassend zijn. Ik heb bijvoorbeeld wel eens iemand het advies gegeven te downgraden omdat dit paste bij de manier waarop Mailchimp gebruikt werd. En ik heb ook wel eens eens iemand geadviseerd te upgraden, maar dit zo kunnen plooien dat de kosten hetzelfde bleven.

Zowel het kostenplaatje als de inhoud van de verschillende versies zijn een puzzle, die puzzle kan ik voor je in elkaar zetten.

Mailchimp analyseren en optimaliseren

kosten

Kosten

De kosten van Mailchimp: betaal je te veel? Of zou je juist een duurdere versie moeten gaan gebruiken omdat je dan tools krijgt die je helpen je omzet te laten groeien?

lijstgroei

Lijstgroei en activiteit

Hoe zit het met de groei van je lijst en hoe staat het ervoor met de activiteit van je abonnees? Is je adressenlijst gezond? Of zijn er signalen dat er iets mis gaat?

nieuwsbrief in spam onderzoek

Aflevering

Zijn er signalen dat er iets mis gaat met de aflevering van je nieuwsbrief? Staan er elementen in je nieuwsbrief die de spamfilters triggeren. Zijn er aanwijzingen dat sommige Internet Service Providers je nieuwsbrief afwijzen?

e-mail campagnes optimaliseren

E-mail optimalisatie

Kan het engagement van je e-mails verhoogd worden? Zijn er Customer Journeys die je kunnen helpen te groeien? Zijn er mogelijkheden om je verkoop te verhogen? Zijn er kansen die je nu laat liggen? Gebruik je alles wel optimaal?

Meer uit Mailchimp halen

Als je beter wilt werken met Mailchimp analyseer ik hoe je Mailchimp nu gebruikt en hoe je dat op een betere manier zou kunnen doen. Zodat je er meer uit gaat halen.

Als jij geen ervaren Mailchimp gebruiker bent dan liggen er vermoedelijk een heleboel kansen om de manier waarop je Mailchimp gebruikt te verbeteren. Welke kansen je op dit moment laat liggen kan ik je vertellen. Mailchimp verbeteren betekent dat je de manier waarop je Mailchimp tot dusver hebt gebruikt gaat verbeteren. En doordat je Mailchimp op een betere manier gaat gebruiken, ga je er ook meer uithalen.

Als jij de manier waarop je Mailchimp nu gebruikt wilt verbeteren en je e-mailmarketing echt wilt inzetten om er meer uit te halen terwijl je zelf niet weet wat er te verbeteren is, dan is dit een zinvol rapport voor je.

Je kunt dit rapport gebruiken als basis voor optimale e-mailmarketing.

Absolute aanrader

Rated 5 out of 5
30 maart 2022

Ik werk nu een week met Judith samen en zie direct significante resultaten.

De snelheid waarmee ze reageert op al mijn vragen en ideeën zorgt bovendien voor een fantastisch momentum.

Als je je Mailchimp resultaten wilt verbeteren, raad ik je absoluut aan haar direct een bericht te sturen.

Ze kan overigens ook nog eens heel actief en levendig schrijven!

Raoul

Verbeteringen

  • Weet wat je goed doet
  • Weet wat je kunt verbeteren
  • En weet hoe het daarna verder moet
Mailchimp Pro Partner badge

€425

Beter werken met Mailchimp

  1. Neem contact met me op.
  2. Vertel je dat je beter wilt werken met Mailchimp
  3. En ik stuur je via Mailchimp een verzoek om toegang tot je account.

Ik ga systematisch je account na op alle punten waar vaak iets te winnen valt. Als ik hiermee klaar ben neem ik contact met je op. Je krijgt het rapport en we maken een afspraak om het door te spreken zodat ik e.e.a. kan toelichten en jij ermee uit de voeten kunt.

 

Hoe het dan verder gaat hangt af van hoe je account er nu uitziet. Vaak zul je de verbeteringen die ik je aanraad zelf kunnen implementeren. En als dat te ingewikkeld is, dan bespreken we een oplossing: ik leer het je of je laat het door mij doen. Net wat van toepassing is.

tijmen van steeg

Product specifieke mail

Judith heeft me al een aantal keren geholpen om Mailchimp op een juiste manier in te richten. De laatste maal was het echt een ingewikkelde toestand, maar nu krijgt toch iedereen een product specifieke mail afgeleverd. En dat bewijst zich bij mij in een hoop positieve reacties van klanten :-) Tijmen van Steeg, Ongedierte bestrijden …

Product specifieke mail Lees meer »

En hoe dan verder?

Daarna kun je een nieuwe beslissing nemen.

  • Misschien wil je de implementatie zelf doen. En misschien heb je daar ook de kennis voor. Prachtig, dan doe je het gewoon zelf.
  • Maar misschien ook wil je het wel zelf doen, maar heb je de kennis niet. Dan bespreken we de inhoud van een Mailchimp cursus op maat.
  • Of misschien wil je het helemaal niet zelf doen. En dan doe ik het voor je.

Met helderheid over wat er te besparen en wat er te winnen is kun je daarna alle kanten op en een beslissing nemen die bij je past.

Waarom Judith?

In 2011 werkte ik voor het eerst met Mailchimp. Ik vond het een lekker ingewikkeld platform met massa’s mogelijkheden en ik wilde er alles over weten. In januari 2015 werd ik door Mailchimp erkend als Mailchimp expert.

In die tijd had Mailchimp nog geen cursussen, wie als expert erkend wilde worden kon gewoon een aanvraag indienen. En Mailchimp vroeg dan toegang tot je account, referenties van klanten etc. Ze hebben mijn werk uitgebreid tegen het licht gehouden en goed bevonden. En zo werd ik Mailchimp expert. En ik help je graag.

Inmiddels is het makkelijker geworden om door Mailchimp als expert erkend te worden. Een cursus van een paar uur is tegenwoordig genoeg. De cursussen die Mailchimp aanbiedt heb ik uiteraard ook gevolgd. En ik ben Mailchimp pro partner.

Judith de Vries

Judith de Vries

Helpt met marketing

Mailchimp PRO partner, MailerLite expert, Get Clients Now!™ facilitator en ook nog goed in SEO.