Klanttevredenheidsonderzoek en reviews verzamelen 12 oktober – 65 euro

Eerst een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren en daarna automatisch reviews verzamelen met MailChimp Automation.

Klanttevredenheidsonderzoek en reviews verzamelen

12 oktober 14:00 – 16:00 uur

Reviews verzamelen

Reviews hebben sociale bewijskracht, daarom zijn reviews belangrijk. Je zou dus eigenlijk aan iedere klant om een review moeten vragen en die reviews moet je ook op je website tonen.

Hier kun je speciale platforms zoals Trustpilot voor inschakelen, maar je kunt dit  ook zelf doen, via MailChimp:

  • het klanttevredenheidsonderzoek doe je via een enquête met MailChimp waardoor je tevreden klanten van ontevreden klanten kunt onderscheiden en op de juiste manier kunt opvolgen
  • de reviews laat je plaatsen op Facebook of Google maps, op Trustpilot of waar dan ook
  • of je installeert voor de reviews een plugin zoals Site reviews

Klanttevredenheidsonderzoek en reviews verzamelen

Deze middag gaan we MailChimp Automation inzetten om een enquete te maken om te vragen naar de tevredenheid van je klant. Je klant krijgt een aantal mogelijkheden voorgelegd zoals:

  • ontevreden
  • matig tevreden
  • helemaal tevreden

En bij iedere response volg je op met een passende reactie.

Waarom een klanttevredenheidsonderzoek

Misschien denk je dat dit niet nodig is en denk je dat ontevreden klanten dit vanzelf wel laten horen. Dat is vaak ook zo, maar ze vertellen het meestal niet aan jou. Ze vertellen het aan hun vrienden en kennissen. Dat komt doordat de meeste mensen te aardig zijn om je rechtstreeks te confronteren.

Maar ondertussen heeft dit wel 2 schadelijke gevolgen:

  • de klant komt niet terug
  • en de mensen met wie je klant z’n negatieve ervaring heeft gedeeld worden ook geen klant en dat kunnen er heel veel zijn …
Gevonden op Facebook

Negatieve berichten over dit restaurant

Daarom is het een goed idee om actief te informeren of je klant tevreden is. Dat is werken aan je omzet van de toekomst.

Als klanten ontevreden zijn en ook als ze maar matig tevreden zijn, dan moet je dat zien als een probleem dat je moet oplossen. Deze middag gaan we een situatie creëren waardoor je te weten komt hoe je klant werkelijk over je diensten denkt. En je creëert gelijk de mogelijkheid om in gesprek te gaan met ontevreden klanten.

Door nadat je een dienst geleverd hebt op te volgen met een klanttevredenheidsonderzoek krijgt je bedrijf direct een professionelere uitstraling.

Google Forms

Een klant die mijn e-mail over het klanttevredenheidsonderzoek ontving adviseerde me om dit onderzoek uit te voeren met Google Forms, omdat alle resultaten dan netjes bij elkaar komen te staan. Dat is waar, maar MailChimp biedt dit ook en MailChimp biedt meer.

Resultatenpagina

Als je een klanttevredenheidsonderzoek uitvoert met MailChimp dan ontstaat er een prachtige resultatenpagina waar je alle informatie uit kunt halen die je nodig hebt:

  • welke antwoorden er gegeven zijn
  • hoe vaak ieder antwoord gegeven is
  • hoeveel procent dit is van het totale aantal antwoorden
  • en op welke datum dit antwoord voor het laatst gegeven is

resultatenpagina mailchimp

Daarnaast kun je terugvinden wie een specifiek antwoord gegeven heeft. En je kunt volautomatisch een passende opvolg e-mail sturen.

Opvolgen

En juist in opvolgen zit de enorme kracht van dit systeem. Want wat denkt een ontevreden klant die in je enquête aangeeft dat hij niet tevreden is als jij daar niet op reageert? Want denkt een tevreden klant die je een 10 geeft en die daarna niet eens een bedankje krijgt?

Klanttevredenheidsonderzoek en reviews verzamelen

Voor wie

Reviews verzamelen is voor iedere ondernemer, maar deze middag is speciaal voor MailChimp gebruikers die een WordPress website hebben zonder webshop.

MailChimp is niet nieuw voor jou. Je gebruikt MailChimp al regelmatig om nieuwsbrieven te versturen.

 

Workshop klanttevredenheidsonderzoek en reviews verzamelen

DatumTijd
vrijdag 12 oktober14.00 -17.00 uur

 

Investering

Deelname aan deze middag kost €65 excl. btw voor de hele middag, incl. koffie en thee. Er zijn maximaal 4 deelnemers.

Je gaat naar mijn agenda

Prijs 65 euro excl. btw

 

Waar

  • Willibrordus Business Centrum
  • Kennemerstraatweg 464 unit 02.28
  • 1851 RA Heiloo

Je gaat naar mijn agenda

Willibrordus Business Centre Heiloo

Willibrordus Business Centre Heiloo

Landgoed

Het Willibrordus Business Centrum is een bruisend business centrum waar veel zzp′ers gevestigd zijn. Het ligt op een landgoed waar je vrij kunt rondwandelen.

dierenparkje op het terrein van Willibrordus

Herten op het landgoed

Auto

Bezoekers kunnen aan de voorzijde van het gebouw parkeren. Als daar geen plaats is, dan onder de bogen door rijden, daar is veel meer parkeerruimte.

parkeerplaats workshop MailChimp

Dit is de parkeerruimte aan de achterzijde op het terrein van Willibrordus

Openbaar vervoer

Heiloo is goed bereikbaar met de trein en Willibrordus Business Centrum ligt op loopafstand van station Heiloo.

Klanttevredenheidsonderzoek en reviews verzamelen 12 oktober – 65 euro was last modified: by

 

Een workshop voor jou alleen

Wanneer je maar wilt

MailChimp workshops in Heiloo privé training

Privé workshop

Als je een workshop over een heel ander onderwerp wilt of als het nog lang duurt voor er een workshop over jouw onderwerp komt, dan kun je ook een privé workshop reserveren.

Een privé workshop is een-op-een, alleen voor jou, een privé workshop duurt 2 uur en kost 150 euro excl. btw. Neem contact met me op als je dit wilt, dan gaan we een datum prikken.

Klanttevredenheidsonderzoek en reviews verzamelen 12 oktober – 65 euro was last modified: by
Klanttevredenheidsonderzoek en reviews verzamelen 12 oktober – 65 euro was last modified: by