Je bent hier: Home » Mailchimp Expert » Mailchimp Automation instellen » Pagina 2

Mailchimp Automation instellen

Mailchimp expertMailchimp optimaliserenStartenAudiences samenvoegenAutomationRSS
Mailchimp automation
Mailchimp partner badge


Mailchimp Automation laten instellen


Je kunt Mailchimp Automation door me laten instellen. Als je dit wilt zijn de volgende zaken van belang:

  • We hebben een goed plan nodig.
  • Ik schrijf je teksten niet. Dat doe je zelf of je laat dit doen door een copywriter.
  • Je e-mails kan ik voor je maken, of je zet ze vooraf klaar.
  • Als je dat wilt kan ik een vinger aan de pols houden om je e-mails te optimaliseren.
Mailchimp Automation instellen


We hebben een plan nodig

Om je Automation workflow te maken moet ik kiezen uit talloze recepten en triggers. Om hierin een praktische keuze te maken hebben we een plan nodig:

  • Wat is het doel van je Automation? Wat wil je ermee bereiken? Bijvoorbeeld: engagement vergroten, iets verkopen, mensen iets onderwijzen of nog iets heel anders.
  • Zijn er situaties waarin sommige mensen uit de workflow gehaald moeten worden? Bijvoorbeeld: je hebt een workflow om iets te verkopen en dat is gelukt, dan hoeven die mensen de rest van je serie niet te krijgen.

Hoe doen we het met de e-mails?

Als je wilt dat ik je e-mails voor je maak dan heb ik teksten en afbeeldingen nodig.

Maar als je weet hoe je een technisch goede nieuwsbrief maakt, dan kun je je e-mails ook zelf maken. Je kunt ze voor me klaarzetten bij de templates of bij de campaigns, dat maakt niet uit. Als je ze maar wel de volgorde duidelijk aangeeft en je de e-mails ook duidelijk benoemt, zodat ik weet om welke e-mails of templates het gaat.

Optimalisatie

Als je Automation aan staat en mensen je serie of funnel lezen, dan zou je denken dat het daarmee klaar is. In principe is dat natuurlijk ook zo, want je serie of funnel blijft z’n werk wel doen. Maar het kan natuurlijk altijd beter. En wat er precies beter kan ontdek je als er mensen door je workflow gaan.

Je zult dan zien dat sommige e-mails opvallend beter presteren dan anderen, terwijl er ook een paar e-mails zijn die gewoon niet doen waar je ze voor gemaakt. hebt. En dan ga je optimaliseren. E-mailmarketing is testen en dat geldt voor Automation ook. Je blijft een vinger aan de pols houden om te zien of alles wel naar wens en optimaal verloopt. En natuurlijk ook om te proberen er nog meer uit te halen.


Vinger aan de pols houden

Als je dat wilt kun je de optimalisatie ook aan me uitbesteden. Ik ga dan volgens een afgesproken ritme kijken naar je funnel en zien of er e-mails zijn die verbeterd kunnen worden. Tot er een moment komt dat dit onzin wordt omdat je workflow gewoon goed presteert.

Judith de Vries

Judith de Vries

Get Clients Now!™ facilitator

Mailchimp expert

MailerLite expert

Mailchimp partner badge

Mailchimp Automation instellen is een project, want als alles is ingesteld is het klaar. Ik kom misschien nog af en toe langs om te zien hoe het gaat, maar verder is er dan geen werk meer aan.