MailChimp helpdesk

MailChimp helpdesk
stekker er uit
Auteursrecht afbeelding: stefringoot.com
De stekker is eruit t/m 13 augustus

Vanaf 14 augustus ben ik weer helemaal voor je beschikbaar

Judith de Vries inbound

MailChimp helpdesk was last modified: by

Deze MailChimp helpdesk maakt geen deel uit van het MailChimp concern en is niet gratis.

Op deze pagina

checkmarkMailChimp heldesk, voor eenmalige hulp om een probleem op te lossen

checkmarkMailChimp Omnivore

Hulp

Als je je nieuwsbrieven zelf maakt en hier problemen bij tegenkomt kun je hier hulp vragen. Deze hulp kan zijn dat ik je probleem oplos. Maar soms ook is het nodig dat je iets leert en dan kunnen we een Skype-sessie afspreken.

Belangrijk: als je de betaalde versie van MailChimp gebruikt kun je ook kosteloos support krijgen van MailChimp (in het Engels). Als je er evengoed voor kiest om mij om support te vragen (in het Nederlands) dan kun je op basis van mijn factuur aanspraak maken op expert-korting.

contact

MailChimp helpdesk

MailChimp helpdesk

Hoe werkt deze MailChimp helpdesk:

  • Neem contact op en vertel me hoe je probleem eruitziet
  • Daarna hoor je van me en dan doe ik je een voorstel voor een oplossing met een prijskaartje erbij, vanaf 35 euro excl. btw
  • Dan beslis jij of je op mijn voorstel wilt ingaan

Strategie

Je kunt dit halve uur ook gebruiken om je e-mailstrategie met me te overleggen, net wat je zelf wilt.

MailChimp Omnivore

MailChimp Omnivore

Als je berichtje van MailChimp Omnivore gehad hebt dan heb je serieuze problemen waar ik je in de meeste gevallen niet mee kan helpen.

MailChimp Omnivore is software waarmee MailChimp lijsten analyseert en nieuwsbrieven leest, nog voor je nieuwsbrieven verzonden zijn.

Hiermee voorspelt MailChimp Omnivore of de inhoud van een nieuwsbrief of de kwaliteit van een lijst problemen zullen gaan veroorzaken.

En als MailChimp problemen verwacht weigert hij je nieuwsbrief te versturen of hij adviseert je dringend om je lijst te herbevestigen met dubbele opt-in. 

MailChimp Omnivore: serieuze problemen

Als je een berichtje van Omnivore krijgt heb je serieuze problemen.

  • Lees het berichtje heel zorgvuldig
  • Volg de links die in het berichtje staan en lees deze aanwijzingen die je dan krijgt ook zorgvuldig

In de artikelen waar Omnivore je naar verwijst staat precies beschreven wat je moet doen om de problemen te verhelpen en ook hoe je dit kunt doen.

Dit zijn vaak pijnlijke oplossingen maar helaas: als je met Omnivore te maken hebt dan is er echt is mis en dan zijn er zelden pijnloze oplossingen die je problemen definitief de wereld uit helpen.

Hoe je je mailinglijst kunt beschermen

Je kunt je mailinglijst beschermen door:

  • abonnees regelmatig te mailen, liefst niet minder dan eens per maand
  • adressen te verzamelen met dubbele opt-in
  • de lijst regelmatig te controleren op adressen waar je nieuwsbrief gedurende langere tijd niet geopend wordt

Je nieuwsbrief

Ook je nieuwsbrief wordt vooraf gecontroleerd en ook daarin kan MailChimp aanleiding zien om 'm niet te willen versturen.

Redenen hiervoor kunnen zijn: er staan links naar dubieuze websites in of je nieuwsbrief gaat over een onderwerp dat op de "zwarte lijst" van MailChimp staat.

Waarom

Je vraagt je misschien af waarom MailChimp zo moeilijk doet, maar MailChimp heeft hier heel erg goede redenen voor.

Voor MailChimp is het belangrijk dat de e-mails die verstuurd worden via MailChimp ook werkelijk - zonder vertraging - afgeleverd worden.

De servers bepalen of e-mails worden afgeleverd. Daarom houden ze de afzenders van e-mails in de gaten. Als ze zien dat een afzender e-mails verstuurt die door mensen naar de spamfilters verwezen worden, dan vertrouwen ze die afzender niet meer.

En als de servers de nieuwsbrieven van MailChimp niet meer af willen leveren dan kan MailChimp z'n deuren sluiten en dat wil MailChimp uiteraard niet.

Opgeschort account

MailChimp let er daarom op dat jij niets doet waardoor je e-mails naar de spamfilters zullen worden verwezen. En als jij iets doet dat er verdacht uitziet, dan wordt je account opgeschort.

Je moet dan eerst even uitleggen wat je precies aan het doen bent.

Waarschuwing

Voordat je account wordt opgeschort ontvang je meestal eerst een waarschuwing. Meestal, maar niet altijd.

Soms komt er iets verdachts aan het licht bij een handmatige controle van je account en dan kan het gebeuren dat je account zonder voorafgaande waarschuwing wordt opgeschort.

Verzendfunctie

Als je account is opgeschort kun je meestal gewoon in je account, je hebt gewoon toegang tot je lijst, je inschrijfformulier blijft gewoon werken en je kunt nieuwsbrieven maken, maar je kunt je nieuwsbrieven niet verzenden.

Het komt echter incidenteel voor dat je ook niet kunt inloggen en mensen zich niet meer kunnen inschrijven voor je lijst.

Redenen om je account totaal op te schorten zijn:

  • je hebt de gebruikersvoorwaarden geschonden
  • er zijn naar aanleiding van jouw verzendingen veel klachten over misbruik ingediend
  • je lijst heeft een te hoge bounce rate t.o.v. de gangbare bounce rate in jouw branche
  • je nieuwsbrief heeft een lijst met afmeldingen opgeleverd die veel langer is dan verwacht mag worden van een verzending waar toestemming voor gegeven is
  • er zijn directe klachten gekomen
  • je hebt nieuwsbrieven zonder afmeldlink verstuurd
  • de afmeldlink leidt naar een afmeldmogelijkheid buiten MailChimp om

Je krijgt in een dergelijke situatie een berichtje waarin staat wat je precies moet doen. En dat kun je dan ook maar beter gaan doen.

Is jouw account opgeschort?

Als je account is opgeschort kan ik je meestal niet helpen.

Je hebt een e-mail van MailChimp gehad waar precies in staat wat er aan de hand is. In die e-mail staan links naar artikelen waarin je kunt lezen wat je precies moet doen om je account weer "aan de praat" te krijgen. Aan de instructies die je van MailChimp hebt gehad kan ik niets toevoegen.

Als je denkt dat jouw situatie anders is

Als je denkt dat jouw situatie anders en als je wilt dat ik ernaar kijk, voel je dan vrij het contactformulier hieronder in te vullen.

Bronnen

contact

Recensies

Rob Scipio

Rob Scipio Vrijwilliger MailChimp helpdesk 29 juni 2017

Ik ben gepensioneerd en doe vrijwilligerswerk waarbij ik incidenteel met MailChimp te maken heb. Bij een triviaal probleem met vervelende consequenties heb ik eerst vruchteloos zelf lopen zoeken naar een oplossing. Na enig zoekwerk op internet kwam ik in een review voor Judith de zin tegen:

“Had ik dat maar eerder geweten, dan was ik direct gestopt met zelf hannesen.”

Dit sprak me zo aan, dat ik Judith direct belde en binnen 1 uur kwam ze met de oplossing en ongevraagd met een tip om het in een toekomstige identieke situatie makkelijk zelf te kunnen oplossen. Judith ervoer ik als zeer vriendelijk, geduldig en duidelijk.

MailChimp helpdesk was last modified: by
Anna Raymann Boek-en-steun

Anna Raymann boek-en-steun.nl MailChimp helpdesk 7 november 2016

Alle lof voor Judith, die me elke keer weer super helpt wanneer ik tegen problemen aanloop. Ze staat altijd voor je klaar en weet zelfs een digibeet als ik nog te leren hoe ik het de volgende keer zelf kan doen.

MailChimp helpdesk was last modified: by
Cindy Collier

Cindy Collier cijferwijzer-academy.be MailChimp helpdesk 12 augustus 2016

Judith heeft mij op een snelle, gestructureerde manier verder geholpen met het instellen van MailChimp en de koppeling met Facebook. Ze is echt een kei in haar vak! Een aanrader.

MailChimp helpdesk was last modified: by
Selma Smid

Selma Smid onlineaccountantsmkb.nl MailChimp helpdesk 8 augustus 2016

Judith is ontzettend goed in wat ze doet en heeft ons bedrijf al meerdere malen geholpen. Ze staat snel voor je klaar en probeert je op alle mogelijke manieren te helpen. Het was een hele fijne samenwerking en ik ga haar zeker aanbevelen als iemand een MailChimp expert nodig heeft! Heel erg bedankt Judith

MailChimp helpdesk was last modified: by
Joyce Dunnewold

Joyce Dunnewold haalmeeruitoffice.nl MailChimp helpdesk 1 mei 2016

Judith is fantastisch. Al langere tijd lees ik haar blogs, waardoor mijn kennis van MailChimp enorm gegroeid is. Regelmatig lees ik dingen waarvan ik denk “oh, kan dat ook?” of “laat ik dat ook eens proberen”. Inmiddels kan ik me goed redden met MailChimp, maar natuurlijk loop ik ook wel eens tegen een probleem aan. Het is dan fijn dat ik Judith snel kan benaderen voor een deskundig antwoord.

MailChimp helpdesk was last modified: by

Tijmen van Steeg keukenervaringen.nl MailChimp helpdesk 2 maart 2016

Ik vind het super zoals Judith na een paar mailwisselingen en telefoontjes zich verdiept in de materie om er dan een passende MailChimp oplossing bij te bedenken en gelijk ook voor me inricht. Niet te benauwd om kennis te delen en voortvarend te werk gaat. En op de vraag wanneer denk je er aan te kunnen beginnen? het antwoord te krijgen Dat doe ik vanmiddag even is toch wat iedere ondernemer wil :)

MailChimp helpdesk was last modified: by

Margreet hetwoordisaanjou.nl MailChimp helpdesk 15 oktober 2015

Ik had een idee voor een gratis online training. Toen die klaar was, liep ik tegen allerlei technische vraagstukken op. Ik dacht dat ik dat zelf wel kon fixen. En ik zou de boel zeg wel “even” online zetten. Nou dat had ik verkeerd gezien. Er kwam behoorlijk wat technische dingen bij kijken.

Ik kwam bij Judith terecht en die had in no time alles geregeld. Had ik dat maar eerder geweten, dan was ik direct gestopt met zelf hannesen. Nu weet ik: als ik vragen heb over MailChimp, contact opnemen met Judith en die regelt het! En ook nog supersnel. Fijne service! Dank Judith!

MailChimp helpdesk was last modified: by
Karin de Knegt

Karin de Knegt karindeknegt.nl MailChimp helpdesk 9 april 2015

Toen ik vastliep met het ontwerpen van mijn nieuwsbrief, kwam ik Judith via Google tegen … wat een geluk! Judith heeft mij geweldig geholpen! Ze reageert heel snel en vakkundig op de vragen die je stelt. En prettig ook om naderhand nog een bericht te ontvangen met de vraag of “Alles gelukt?”

Veel betrokkenheid en erg toegankelijk om nog een vervolgvraag te stellen. Daarbij krijg ik tussen de bedrijven door erg veel info over MailChimp toegestuurd! Bedankt!

MailChimp helpdesk was last modified: by

Willie MailChimp helpdesk 12 februari 2015

Ik kwam er niet uit en bedacht, misschien is er een helpdesk ergens, even Googlen en ik kwam bij Judith uit die mij promt “te woord stond” en uit de brand hielp. Vlot, vriendelijk en ook nog eens navraag doen of het gelukt was. Heel prettig en handig.

MailChimp helpdesk was last modified: by

Jeroen MailChimp helpdesk 9 februari 2015

Een probleem en ik kom niet verder. Ben al uren aan het zoeken waar het aan ligt. Op dat soort momenten is dat gewoon heel vervelend. Dankzij Judith was ik binnen een half uur weer aan de gang. En dat is volgens mij waar deze expert haar waarde toont. Dank.

MailChimp helpdesk was last modified: by

Contact

De Algemene Voorwaarden kun je hier vinden.

MailChimp helpdesk was last modified: by