Home » Mailchimp Expert » Mailchimp training maatwerk » Classic Automation en Customer Journeys
Mailchimp Classic Automations en Customer Journey

Classic Automation en Customer Journeys

Als je goed wilt leren werken met de Mailchimp Classic Automation of met de Customer Journeys dan kan ik je dat leren in een maatwerk training Mailchimp van een halve dag. Dat kan in mijn kantoor in Heiloo bij Alkmaar, maar dat kan ook online met vergadersoftware. Je gaat direct aan de slag en ik leer je wat je moet doen en waarom dat zo is.

Mailchimp Classic Automation en Customer Journeys

Mailchimp heeft tegenwoordig 2 soorten automatiseringen: de Classic Automation en de Customer Journey. Afhankelijk van de versie van Mailchimp die je gebruikt kun je soms kiezen welke automatisering je wilt gebruiken. En ik kan je voor allebei leren hoe je ze in kunt zetten.

Mijn tarieven zijn nog niet aangepast aan de inflatie. Maar dit kan ik natuurlijk niet erg lang volhouden. Dus als je iets wilt, wees dan snel en profiteer ervan.

Verschillen tussen Classic Automations en Customer Journeys

Er zijn een aantal belangrijke verschillen tussen de Mailchimp Classic Automations en de Customer Journeys. De belangrijkste verschillen:

Classic Automations

  • 1 startpunt
  • lineair

Customer Journeys

  • meerdere startpunten mogelijk
  • vertakkingen

Training Mailchimp Customer Journeys

Wat is een Customer Journey

Een Customer Journey of Buyers Journey is de klantreis: het proces waar de klant doorheen gaat voorafgaande aan de aankoop.

Dit proces begint met het besef dat er een probleem, kans of uitdaging is en dat het beter kan. Daarna gaat de klant door verschillende fasen om uiteindelijk te beslissen te kopen. Of niet. Dit proces kun je begeleiden en versnellen door op het juiste moment e-mails te sturen met de juiste inhoud.

Door op het juiste moment een Customer Journey te starten kun je je omzet verhogen. En hoe vaker je dezelfde e-mails verstuurt, hoe beter je ze kunt optimaliseren en hoe meer ze gaan opleveren.

Maar salesfunnels hebben ook een bijzonderheid. Die bijzonderheid is dat het zomaar zou kunnen dat je lezers gaan kopen. Want daar deed je het voor. En dan is de rest van de serie niet meer relevant voor ze. Dat betekent dat een salesfunnel er om vraagt dat je mensen in en uit kunt sluiten. En dat kan met een Mailchimp Customer Journey.

Hoe je een Customer Journey maakt kan ik je leren in een training van een dagdeel. En als je het maken van een Customer Journey eenmaal “in de vingers” hebt, dan kun je gemakkelijk zelf een andere Customer Journey maken.

Voor wie

Je hebt de beschikking over de complete Customer Journey als je gebruik maakt van Mailchimp Standard of Premium.

Ik ben een Mailchimp PRO partner en een erkende Mailchimp trainer. En natuurlijk ook gecertificeerd voor werken met de Customer Journey.

Training Mailchimp Classic Automation

Veel mensen hebben in het verleden een betaalde versie van Mailchimp genomen. Als jij dat ook hebt gedaan, dan zou het goed kunnen dat je de Legacy versie van Mailchimp hebt.

In de Legacy versie heb je de beschikking over de complete Classic Automation (tot 100 e-mails per Automation) en je hebt de beschikking over een klein stukje van de Customer Journey (4 journey points en dat is niet hetzelfde als 4 e-mails).

Voordat de Customer Journey er was heb ik klantreizen gebouwd met de Classic Automation inclusief allerlei complexe filters. Daarom weet ik dat het prima mogelijk is om iets goeds te bouwen met de Classic Automation.

Van mij hoef je dus niet te upgraden om de Customer Journey te krijgen, maar als jij dat wilt vind ik het ook prima. Ik kan met allebei uit de voeten.

Als je wilt leren hoe je zinvolle Automations bouwt met de Classic Automation dan leer ik je dit graag. In een dagdeel heb je het in de vingers.

Voor wie

Je gebruikt Mailchimp al jaren en je had al voor 15 mei 2019 de betaalde versie van Mailchimp.

Meer over deze trainingen

Mailchimp training maatwerk

Mijn trainingen zijn hands on, een-op-een en maatwerk. Ik pas iedere training aan aan de manier waarop jij Mailchimp gebruikt voor jouw bedrijf. Dat kan uitsluitend maatwerk zijn want bedrijven verschillen. Geen dingen leren die je niet nodig hebt en nooit gebruikt, maar wel alles dat je nodig hebt: basiscursus Mailchimp, audience management met groepen,…

Lees meer >> Mailchimp training maatwerk

Annuleringsvoorwaarden

Annuleringsvoorwaarden Heiloo

Annuleringsvoorwaarden training in Heiloo

Annuleren van een gereserveerde training kan kosteloos tot uiterlijk drie weken voor de dag van de training. Annulering tot één week voor de dag van de training kost je 50% van de overeengekomen prijs in verband met de voorbereidingen die dan al gemaakt zijn. Bij annulering in de week vóór een training of op de …

Annuleringsvoorwaarden training in Heiloo Lees meer »

Aangepaste annuleringsvoorwaarden trainingen in Heiloo

Het Corona-virus raakt ons allemaal, dus ook de nare gevolgen vangen we samen op. Als je door angst, verkoudheid, snotteren, hoesten liever niet komt uit veiligheid voor je zelf en voor ons, geef een seintje en we annuleren in overleg zonder kosten. Als de wereld weer ‘terug naar normaal’ is, geldt de onderstaande regeling pas weer.

Annuleringsvoorwaarden met Google Meet

Annulering, normale voorwaarden en via Google Meet

Annuleren van een gereserveerde training kan kosteloos tot uiterlijk drie weken voor de dag van de training. Annulering tot één week voor de dag van de training kost je 50% van de overeengekomen prijs in verband met de voorbereidingen die dan al gemaakt zijn.

Bij annulering in de week vóór een training of op de dag zelf, ben je het gehele overeengekomen cursusbedrag verschuldigd. In deze situaties van drie weken tot aan de training mag je ook iemand (bijvoorbeeld een collega of partner) in jouw plaats sturen.

Judith de Vries

Judith de Vries

Helpt met marketing

Mailchimp PRO partner, MailerLite expert, Get Clients Now!™ facilitator en ook nog goed in SEO.