Als je goed wilt leren werken met de Mailchimp Classic Automation of met de Customer Journeys dan kan ik je dat leren in een maatwerk training Mailchimp van een halve dag. Dat kan in mijn kantoor in Heiloo bij Alkmaar, maar dat kan ook online met vergadersoftware. Je gaat direct aan de slag en ik leer je wat je moet doen en waarom dat zo is.
Mailchimp Classic Automation en Customer Journeys
Mailchimp heeft tegenwoordig 2 soorten automatiseringen: de Classic Automation en de Customer Journey. Afhankelijk van de versie van Mailchimp die je gebruikt kun je soms kiezen welke automatisering je wilt gebruiken. En ik kan je voor allebei leren hoe je ze in kunt zetten.
Verschillen tussen Classic Automations en Customer Journeys
Er zijn een aantal belangrijke verschillen tussen de Mailchimp Classic Automations en de Customer Journeys. De belangrijkste verschillen:
Classic Automations
- 1 startpunt
- lineair
Customer Journeys
- meerdere startpunten mogelijk
- vertakkingen
Training Mailchimp Customer Journeys
Een Customer Journey of Buyers Journey is de klantreis: het proces waar de klant doorheen gaat voorafgaande aan de aankoop.
Dit proces begint met het besef dat er een probleem, kans of uitdaging is en dat het beter kan. Daarna gaat de klant door verschillende fasen om uiteindelijk te beslissen te kopen. Of niet. Dit proces kun je begeleiden en versnellen door op het juiste moment e-mails te sturen met de juiste inhoud.
Door op het juiste moment een Customer Journey te starten kun je je omzet verhogen. En hoe vaker je dezelfde e-mails verstuurt, hoe beter je ze kunt optimaliseren en hoe meer ze gaan opleveren.
Maar salesfunnels hebben ook een bijzonderheid. Die bijzonderheid is dat het zomaar zou kunnen dat je lezers gaan kopen. Want daar deed je het voor. En dan is de rest van de serie niet meer relevant voor ze. Dat betekent dat een salesfunnel er om vraagt dat je mensen in en uit kunt sluiten. En dat kan met een Mailchimp Customer Journey.
Hoe je een Customer Journey maakt kan ik je leren in een training van een dagdeel. En als je het maken van een Customer Journey eenmaal “in de vingers” hebt, dan kun je gemakkelijk zelf een andere Customer Journey maken.
Voor wie
Je hebt de beschikking over de complete Customer Journey als je gebruik maakt van Mailchimp Standard of Premium.
Ik ben een Mailchimp PRO partner en een erkende Mailchimp trainer. En natuurlijk ook gecertificeerd voor werken met de Customer Journey.
Training Mailchimp Classic Automation
Veel mensen hebben in het verleden een betaalde versie van Mailchimp genomen. Als jij dat ook hebt gedaan, dan zou het goed kunnen dat je de Legacy versie van Mailchimp hebt.
In de Legacy versie heb je de beschikking over de complete Classic Automation (tot 100 e-mails per Automation) en je hebt de beschikking over een klein stukje van de Customer Journey (4 journey points en dat is niet hetzelfde als 4 e-mails).
Voordat de Customer Journey er was heb ik klantreizen gebouwd met de Classic Automation inclusief allerlei complexe filters. Daarom weet ik dat het prima mogelijk is om iets goeds te bouwen met de Classic Automation.
Van mij hoef je dus niet te upgraden om de Customer Journey te krijgen, maar als jij dat wilt vind ik het ook prima. Ik kan met allebei uit de voeten.
Als je wilt leren hoe je zinvolle Automations bouwt met de Classic Automation dan leer ik je dit graag. In een dagdeel heb je het in de vingers.
Voor wie
Je gebruikt Mailchimp al jaren en je had al voor 15 mei 2019 de betaalde versie van Mailchimp.
Meer over deze trainingen
Mailchimp training maatwerk
Mijn trainingen zijn hands on, een-op-een en maatwerk. Ik pas iedere training aan aan de manier waarop jij Mailchimp gebruikt voor jouw bedrijf. Dat kan uitsluitend maatwerk zijn want bedrijven verschillen. Geen dingen leren die je niet nodig hebt en nooit gebruikt, maar wel alles dat je nodig hebt: basiscursus Mailchimp, audience management met groepen,…
Willibrordus Business Centrum Heiloo
Alle marketingtrainingen en -cursussen zijn in het Willibrordus Business Centrum in Heiloo bij Alkmaar of via vergadersoftware Google Meet. En uitaard kies jij waar we dit gaan doen, want het is jouw training. Voor de inhoud van de training maakt het niet uit wat je kiest want in een online training krijg je dezelfde inhoud…