Bij Mailchimp is het belangrijk om al je adressen in hetzelfde Audience te plaatsen. Dat is nodig omdat je anders te maken krijgt met adressen die in meerdere audiences staan en daardoor ga je onnodig veel betalen. Maar dit is ook nodig omdat je binnen hetzelfde audience segmenten kunt maken. En die heb je nodig als je heel gericht wilt mailen.
Dit kun je allemaal eenvoudig voor elkaar krijgen door tags te gebruiken. En dat doen de meeste mensen ook. Groepen zijn een beetje in het vergeetboek geraakt. Maar je kunt met groepen dingen doen die je niet kunt doen met tags.
Voordeel van het gebruiken van Mailchimp groepen
Groepen onderscheiden zich van tags doordat je ze zichtbaar op je inschrijfformulier kunt zetten. Hierdoor kunnen mensen zelf aanvinken welke onderwerpen ze interessant vinden. Dat kan met tags niet.
Maar er is nog meer. Met groepen kun je dynamische content in je nieuwsbrief zetten. Dat betekent dat je 1 nieuwsbrief stuurt naar je hele lijst. Maar je lezers zien alleen de stukjes die geadresseerd zijn aan de groep waar ze in zitten.
Als je denkt dat het goed leren werken met Mailchimp groepen interessant is in jouw situatie, vertel me dit dan als we je maatwerk training gaan bespreken. Want dan nemen we dit onderwerp er in op.
Werken met Mailchimp groepen
Werken met Mailchimp groepen, segmenten en tags gaat een stap verder dan de basiscursus Mailchimp. Als je nog geen basiskennis hebt, dan kun je deze cursus van een dagdeel ook uitstekend combineren met de basiscursus Mailchimp. En dan is het een hele dag.
Achteraf krijg je een handleiding en een week e-mailsupport. Als je deze cursus over groepen, segmenten en tags combineert met de basiscursus krijg je in totaal 2 weken e-mail support achteraf. Genoeg om al je vergeten vragen te stellen.
Audience management
Door je audience in te delen met groepen en tags en te werken met segmenten kun je alle adressen moeiteloos in hetzelfde audience bewaren.
Voor wie is werken met Mailchimp groepen
Omdat groepen, segmenten en tags de kern van werken met Mailchimp vormen, zou eigenlijk iedereen die Mailchimp gebruikt hier goed mee moeten leren werken.
Maar je bent echt heel erg aan deze cursus toe als je nu ervaart:
- dat je te weinig audiences hebt
- of als je “gehannes met lijsten” ervaart
- of als je dezelfde nieuwsbrief naar meerdere lijsten wilt versturen en daarom met kopieën van nieuwsbrieven werkt.
- maar ook als je ontdekt dat je nauwelijks overzicht hebt doordat je met meerdere audiences werkt
- en als je schrijft over meerdere onderwerpen en niet elk onderwerp interessant is voor al je lezers.
Juist als het water je tot de lippen staat en je van ellende overweegt te upgraden naar Mailchimp Premium, juist dan is deze cursus een veel betere en een veel goedkopere oplossing.