Nieuwsbrieven laten maken

Nieuwsbrieven laten maken
Extra opties bij nieuwsbrieven laten maken
E-mailmarketing uitbesteden
Nieuwsbrieven laten maken

Op deze pagina kun je alles lezen over nieuwsbrieven laten maken.

E-mailmarketing gaat over nieuwsbrieven die je regelmatig verstuurt naar mensen die zich hier vrijwillig en goed geïnformeerd voor hebben aangemeld. En naar mensen die hun interesse in je diensten of producten hebben laten zien door iets van je te kopen. Maar ook deze laatste groep mail je alleen als ze geen bezwaar hebben.

E-mailmarketing is een noodzaak, want wist je dat er iedere dag meer dan 8 maal zoveel e-mails worden verstuurd dan de activiteit op Facebook en Twitter samen? En dan reken ik spam niet mee. Er is dus alle reden om je marketinginspanningen op e-mailmarketing te richten.

Nieuwsbrieven maken is vakwerk

Voor mij is het leren en het lezen over e-mailmarketing vakliteratuur. Voor mij is het interessant om met nieuwsbrieven te experimenteren en onderzoekjes te doen. Maar voor jou is het maken van nieuwsbrieven je vak niet. Ik volg hier cursussen over. Jij volgt andere cursussen. Je nieuwsbrieven door mij laten maken betekent daarom dat je vakkennis in huis haalt.

Nieuwsbrieven

Als jij zelfstandig dienstverlener bent en je wilt je klanten werven via het Internet, dan heb je de volgende hindernissen te overwinnen:

mensen moeten je vinden

ze moeten je leuk vinden

en ze moeten je vertrouwen

Uit onderzoek is gebleken dat mensen gemiddeld 7 tot 10 contactmomenten nodig hebben voordat ze via Internet een aankoopbeslissing nemen. Daarom heb jij nieuwsbrieven nodig. Nieuwsbrieven versturen geeft je de kans om het noodzakelijke vertrouwen op te bouwen.

Mensen vinden het meestal leuk als je ze gratis iets geeft dat van waarde voor ze is: een weggever. Die weggever kan van alles zijn: een video, een MP3 of een e-book.

Die weggever geef je gratis, maar je zorgt ervoor dat de mensen die ‘m krijgen hun e-mailadres bij je achter laten zodat ze op je mailinglijst komen.

Mailinglijst

Er zijn wettelijke regels voor het opbouwen van je mailinglijst. Je mag de volgende groepen mensen op je lijst zetten:

mensen die hun interesse hebben laten blijken door een dienst af te nemen

en mensen die je er expliciet toestemming voor hebben gegeven

Je hebt dus waarschijnlijk al een mailinglijst, want je mag iedereen die ooit iets van je gekocht heeft op je lijst zetten. Hierbij gelden twee voorwaarden:

als mensen vroeger iets van je gekocht hebben, moet het nu om een soortgelijk product of soortgelijke dienst gaan

en ze moeten zich gemakkelijk af kunnen melden

Je mag je huidige klantenkring dus op je mailinglist zetten, maar mensen die nog nooit een dienst van je hebben afgenomen, moeten expliciete toestemming geven.

Je kunt hier een checklist downloaden om te controleren of je eigen adressenbestand aan de wettelijke vereisten voldoet:

 

Spam

Veel zelfstandig dienstverleners vinden het eng om hun klanten zomaar nieuwsbrieven te gaan sturen. Ze denken dat hun klanten dit als spam zouden kunnen ervaren.

Of je lezers jouw nieuwsbrieven als spam ervaren, hangt echter af van wat je ze mailt. Als jij in je nieuwsbrieven uitsluitend je diensten of producten promoot, dan zullen je abonnees dit sneller als spam ervaren dan wanneer jij ze iets van waarde biedt.

Je moet daarom zorgen dat je in je nieuwsbrieven altijd iets van waarde geeft, iets wat mensen willen hebben. Natuurlijk mag je in je nieuwsbrieven een aanbieding doen, maar zorg ervoor dat het grootste deel van de inhoud van je mails bestaat uit waarde.

Toestemming

En zorg ervoor dat je uitsluitend mailt naar mensen die je ook werkelijk mag mailen. Mail dus niet naar prospects die van niets weten en mail niet naar je LinkedIn contacten.

Zorg dat je mailt naar mensen die hier toestemming voor hebben gegeven en verder naar niemand.

 

 

pijltje lichtgroen

Nieuwsbrieven laten maken: extra opties

Als je je nieuwsbrieven door mij laat maken dan kun je daar eventueel de volgende opties bij inkopen. Dit zijn zaken die ik niet zelf doe, maar die ik zo nodig vind dat ik ze je graag wil aanbieden. Als je kiest voor deze opties dan wordt dat deel van het werk gedaan door een ander die hiervoor gekwalificeerd is.

Juridische screening (als je over gezondheid schrijft)
Engelstalige redactie (native speaker)
Duitstalige redactie (native speaker)

 

 

Recensies
Miranda Haas
Ruo Yu Fang
Frank Schuurman
Claudia van Wezel

 

Nieuwsbrieven laten maken was last modified: by