Nieuwsbrieven

nieuwsbrieven

E-mailmarketing gaat over nieuwsbrieven die je regelmatig verstuurt naar mensen die zich hier vrijwillig en goed geïnformeerd voor hebben aangemeld. En naar mensen die hun interesse in je diensten of producten hebben laten zien door iets van je te kopen. Maar ook deze laatste groep mail je alleen als ze geen bezwaar hebben.

E-mailmarketing is een noodzaak, want wist je dat er iedere dag meer dan 8 maal zoveel e-mails worden verstuurd dan de activiteit op Facebook en Twitter samen? En dan reken ik spam niet mee. Er is dus alle reden om je marketinginspanningen op e-mailmarketing te richten.

Vakliteratuur

Voor mij is het leren en het lezen over e-mailmarketing vakliteratuur. Voor mij is het interessant om met nieuwsbrieven te experimenteren en onderzoekjes te doen. Voor jou is het maken van nieuwsbrieven je vak niet. Ik volg hier cursussen over. Jij volgt andere cursussen.

Nieuwsbrieven

Als jij zelfstandig dienstverlener bent en je wilt je klanten werven via het Internet, dan heb je de volgende hindernissen te overwinnen:

  • mensen moeten je vinden
  • ze moeten je leuk vinden
  • en ze moeten je vertrouwen

Vertrouwen

Uit onderzoek is gebleken dat mensen gemiddeld 7 tot 10 contactmomenten nodig hebben voordat ze via Internet een aankoopbeslissing nemen. Daarom heb jij nieuwsbrieven nodig. Nieuwsbrieven versturen geeft je de kans om het noodzakelijke vertrouwen op te bouwen.

Leuk vinden

Mensen vinden het meestal leuk als je ze gratis iets geeft dat van waarde voor ze is: een weggever. Die weggever kan van alles zijn: een video, een MP3 of een e-book.

Die weggever geef je gratis, maar je zorgt ervoor dat de mensen die ‘m krijgen hun e-mailadres bij je achter laten zodat ze op je mailinglijst komen.

Mailinglijst

Er zijn wettelijke regels voor het opbouwen van je mailinglijst. Je mag de volgende groepen mensen op je lijst zetten:

  • mensen die hun interesse in je diensten hebben laten blijken door een dienst af te nemen
  • mensen die je er expliciet toestemming voor hebben gegeven

Je hebt dus waarschijnlijk al een mailinglijst, want je mag iedereen die ooit iets van je gekocht heeft op je lijst zetten. Hierbij gelden twee voorwaarden:

  • als mensen vroeger iets van je gekocht hebben, moet het nu om een soortgelijk product of soortgelijke dienst gaan
  • mensen moeten zich gemakkelijk af kunnen melden

Je mag je huidige klantenkring dus op je mailinglist zetten, maar mensen die nog nooit een dienst van je hebben afgenomen, moeten expliciete toestemming geven.

Spam

Veel zelfstandig dienstverleners vinden het eng om hun klanten zomaar nieuwsbrieven te gaan sturen. Ze denken dat hun klanten dit als spam zouden kunnen ervaren.

Of je lezers jouw nieuwsbrieven als spam ervaren, hangt echter af van wat je ze mailt. Als jij in je nieuwsbrieven uitsluitend je diensten of producten promoot, dan zullen je abonnees dit sneller als spam ervaren dan wanneer jij ze iets van waarde biedt.

Je moet daarom zorgen dat je in je nieuwsbrieven altijd iets van waarde geeft, iets wat mensen willen hebben. Natuurlijk mag je in je nieuwsbrieven een aanbieding doen, maar zorg ervoor dat het grootste deel van de inhoud van je mails bestaat uit waarde.

contact

claudia van wezel

Claudia van Wezel groeisprong.nl Nieuwsbrieven 5 november 2014

Judith de Vries heeft weer een prachtige nieuwsbrief voor mij in elkaar gezet! Zoek je iemand die werkelijk ALLES weet van MailChimp en aan een half woord genoeg heeft om voor jou een fantastische nieuwsbrief in elkaar te zetten? Dan is Virtueel Present een aanrader!

Nieuwsbrieven was last modified: by

pijltje

Nieuwsbrieven laten maken extra opties

Als je je nieuwsbrieven door mij laat maken dan kun je daar eventueel de volgende opties bij inkopen.

juridische screening

Juridische screening

Juridische screening: schrijven over gezondheid.

Als je je nieuwsbrief door mij laat maken of als je mij je de artikelen op je blog laat plaatsen kun je hier een juridische screening van je artikel en/of je nieuwsbrief bij inkopen.

Om dit mogelijk te maken heb ik een informeel samenwerkingsverband met een jurist.

Alternatieve geneeswijzen

Niet voor iedere nieuwsbrief of voor ieder artikel op een blog is een juridische screening nodig. Voor sommige beroepsgroepen is een juridische screening echter wel heel erg zinvol. Dit geldt met name als je een alternatieve geneeswijze uitoefent of om een andere reden over gezondheid schrijft.

Wetgeving

Als je een alternatieve geneeswijze uitoefent en je wilt daar iets over schrijven, dan heb je te maken met een lastige en ingewikkelde wetgeving, want je mag niet alles wat je zou willen publiceren.

Dit is met name een aandachtspunt voor mensen die een alternatieve geneeswijze uitoefenen, maar het is niet uitsluitend voor deze mensen van belang.

De wetgeving waar het om gaat geldt ook voor “wittere, gezondere tanden” en “fietsen is gezond”.

Juridische screening

Je kunt problemen met deze wetgeving voorkomen je nieuwsbrief of je blogpost voor publicatie juridisch te laten screenen. Daar hoef je zelf niets aan te doen, als je dat wilt regel ik dat voor je.

Hergebruiken

De gescreende teksten kun je uiteraard hergebruiken.

Als je bijvoorbeeld een artikel voor je blog laat screenen, kunnen we er daarna een nieuwsbrief met een doorverwijzing naar je blog van maken en we kunnen delen van de gescreende tekst gebruiken om er tweets en statusupdates voor Facebook en LinkedIn van te maken.

Je krijgt:

Door de samenwerking tussen deze jurist en mij krijg jij:

checkmarkde zekerheid dat je teksten aan de geldende wetgeving voldoen

checkmarkzekerheid dat je (web)teksten je geen problemen en toestanden gaan opleveren

checkmarkhierdoor een professionele uitstraling

Bezuinig hier vooral niet op want de problemen die je kunt krijgen kunnen duur uitpakken.

Kosten juridische screening

Een juridische screening van een artikel op je blog of van een nieuwsbrief is een extra optie die je 15,– euro excl. btw per nieuwsbrief of per artikel kost. Je kunt deze optie alleen inkopen per 10 pagina’s tegelijk.

Als je het hoofdartikel van je nieuwsbrief doorplaatst op je blog hoeft het maar eenmaal gescreend te worden en hoef je dit bedrag uiteraard ook maar eenmaal te betalen.

Voorwaarden

Een bedrag van 15 euro per artikel is natuurlijk niet erg veel, je zult moeilijk een jurist kunnen vinden die voor dit bedrag aan het werk wil gaan. Daarom moet er efficiënt gewerkt worden:

  • je koopt deze screening per 10 stuks tegelijk in en je betaalt de screening vooraf

Je kunt deze screening uitsluitend inkopen als extra optie als je je nieuwsbrieven door mij laat maken of als je je blog door mij laat onderhouden.

  • De factuur voor de screening krijg je vooraf rechtstreeks van de jurist.
  • De factuur voor het laten maken van je nieuwsbrieven krijg je voor iedere nieuwsbrief nadat je nieuwsbrief verzonden is.

Als je ook een e-book wilt laten screenen hangen de kosten o.a. af van het aantal pagina’s, je krijgt vooraf een prijsopgave.

Ook op het blog kun je e.e.a. vinden over de juridische kant van online marketing.

SEO

Als het om SEO gaat dan is er zelfs een punt waar Google specifiek op let bij artikelen die over gezondheid gaan. Hij vraagt zich af:

Zou je de informatie op deze site vertrouwen als antwoord op een zoekopdracht van medische aard of over je gezondheid?

En als Google denkt dat het antwoord op deze vraag “nee” is dan kun je je ranking vergeten.

Optie

checkmarkDeze optie kunt je uitsluitend inkopen als je je nieuwsbrieven door mij laat maken of als je je blogposts door mij laat plaatsen.

Nieuwsbrieven was last modified: by

Nieuwsbrieven EngelsEngels: Engelstalige nieuwsbrieven laten maken door een native speaker en een MailChimp expert. Voor internationale Engelstalige nieuwsbrieven  heb ik een informeel samenwerkingsverband met een native speaker. Zij zijn bereid je teksten te corrigeren en te redigeren.

SylvanaEngels: Sylvana Dagostini

Voor Engelstalige nieuwsbrieven werk ik samen met Sylvana Dagostini.

Sylvana Dagostini is een Canadese virtual assistant.

Zij woont in Canada en ze is bereid je Engelstalige nieuwsbrieven te corrigeren en te redigeren.

Moedertaal

Besef dat ook als je goed Engels spreekt en schrijft, het nog steeds je moedertaal niet is. En je kunt wel denken dat je Engels goed genoeg is om de redactie te doen, maar er is toch een verschil tussen een native speaker die de puntjes op de i zet en een Nederlander die de tekst redigeert.

Kosten

Voor het redigeren van internationale nieuwsbrieven in het Engels kan ik je geen exacte prijsopgave doen, want de prijs hangt af van de kwaliteit van jouw Engels en van de lengte van je tekst.

Als je wilt weten wat dit gaat kosten, stuur me dan een Engelse tekst die jij geschreven hebt als voorbeeld. Ze gaat er dan even naar kijken en daarna kan ze je vertellen wat dit gaat kosten.

Dit is een extra optie als je je nieuwsbrieven door mij laat maken. Je kunt deze optie niet inkopen als je je nieuwsbrieven zelf wilt maken.

DuitsDuits: nieuwsbrieven in het Duits voor Nederlandse ondernemers die zich op de Duitse markt richten. Als je je op de Duitse markt richt wil je natuurlijk graag dat je nieuwsbrieven en andere teksten in perfect Duits geschreven zijn.

Cultuur

En ook niet onbelangrijk: je wilt geen culturele blunders begaan. Duitsland is een ander land dan Nederland. Wat in Nederland heel gewoon en gangbaar is, is in Duitsland vaak anders dan je verwacht.

In Nederland is het bijvoorbeeld aan te raden om de afstand tussen jou en je klant in je nieuwsbrief zo snel mogelijk te overbruggen door je klant te tutoyeren. Maar als je je op de Duitse markt richt doe je daar beslist géén goed aan.

Dit lijken kleinigheden, maar ze kunnen er de oorzaak van zijn dat je plannen de mist in gaan en niet de resultaten hebben die je graag wilt.

Cultuurverschil

Met o.a. dit cultuurverschil heb je natuurlijk niet alleen te maken als je je richt op de Duitse markt, maar ook als je je richt op Zwitserland of Oostenrijk.

Omdat het mijn bedoeling is je zo goed mogelijk te ondersteunen, werk ik samen met native speaker en bevoegd docent Duits Tina Märgner.

Zij is bereid je Duitstalige nieuwsbrieven te corrigeren en te redigeren.


TinaMeer weten over Tina

Wil je meer weten over Tina? Ga dan even naar haar website.Haar website kan interessant voor je zijn, want ze verzorgt ook (spoed)cursussen Duits voor ondernemers.


Hoe het werkt

  • Jij levert de teksten aan
  • Tina Märgner corrigeert en redigeert je teksten. Ze trekt aan de bel als je dreigt een culturele blunder te begaan. En ze doet suggesties hoe het anders aan te pakken
  • Ik zorg dat je teksten goed uit de verf komen in keurig verzorgde nieuwsbrieven
  • En als je nieuwsbrief klaar is, leest Tina 'm nog even door om, als dat nodig is, nog een puntje op de i te zetten

Zo kun jij er zeker van zijn dat je nieuwsbrieven in perfect Duits gesteld zijn en dat je geen culturele blunders begaat waarmee je mogelijke klanten voor het hoofd zou stoten.

Hoe lang duurt dat allemaal?

Hoeveel tijd dit in beslag neemt zal je reuze meevallen, maar anderzijds: Tina en ik leveren maatwerk en kwaliteit gaat vóór snelheid.

Als je vooraf aan ons laat weten wanneer je je teksten gaat aanleveren en als je je daar ook aan houdt, dan zitten Tina en ik paraat en dan is een nieuwsbrief heel snel klaar.

Als je niet precies kunt vertellen wanneer je je teksten gaat aanleveren kan het zijn dat we eerst een andere opdracht af moeten maken, maar ook dan zullen we je snel van dienst zijn.

contact

Recensies

Alles WP

AllesWP AllesWP.nl MailChimp startpakket, Nieuwsbrieven 26 april 2017

Judith van VirtueelPresent.nl verzorgt voor ons de nieuwsbrieven die via MailChimp lopen. Zij is Mailchimp expert en is een lopende encyclopedie als het gaat om settings, do’s en don’ts en weet razendsnel perfecte nieuwsbrieven op te zetten. Topwerk!

Nieuwsbrieven was last modified: by
Miranda Haas

Miranda Haas magicnails.nl Nieuwsbrieven 25 juni 2015

De MailChimpkennis en begeleiding van Judith is super! Ze heeft goede ideeën waar we echt iets mee kunnen en denkt met ons mee. Dat is precies wat ik zocht. Als ze iets anders tegen komt wat voor verbetering vatbaar is laat ze dat weten zodat dit aangepakt kan worden.

Ik was ook erg blij verrast toen ik merkte hoe snel ze werkte! Of het nu formulieren waren of aanpassingen in een nieuwsbrief, in een vloek en een zucht was het gepiept. Iets waar ik me anders het hoofd over zou breken en uren aan kwijt zou zijn besteed ik nu met een gerust hart aan Judith uit. Geweldig. Judith bedankt en tot snel weer!

Nieuwsbrieven was last modified: by
Ruo Yu Fang marketing ondersteuning

Ruo Yu Fang ontspannenindeovergang.nl Nieuwsbrieven en website 5 januari 2015

Ik laat al jaren mijn nieuwsbrieven door Judith maken en ik laat mijn blog door Judith onderhouden. Hier heb ik de juridische screening bij ingekocht. Dit bevalt me uitstekend want het geeft me rust doordat ik weet dat al mijn teksten netjes geplaatst worden en dat ze aan de wetgeving voldoen.

Nieuwsbrieven was last modified: by
Frank Schuurman

Frank Schuurman opzoeknaarmijntoekomstigberoep.nl Nieuwsbrieven 14 september 2014

Judith ervaar ik als een deskundige vakvrouw wat betreft MailChimp. Zij denkt met je mee en heeft oog voor belangrijke details. Als iets niet direct lukt zoekt ze naar alternatieven wat uiteindelijk leidt tot een professionele opmaak van de nieuwsbrieven en bijvoorbeeld de aanmeldformulieren. Bovendien is het heel plezierig samenwerken met haar.

Nieuwsbrieven was last modified: by
claudia van wezel

Claudia van Wezel groeisprong.nl MailChimp nieuwsbrieven 11 november 2013

Judith beschikt over de gave zich in te leven in de onderwerpen en je hoeft haar niet te vragen met je mee te denken: dit doet ze uit zichzelf al. Bovendien beschikt ze over het inzicht om e.e.a. zo aan te passen dat het zeer helder leesbaar wordt voor de doelgroep. Zoek je iemand om je nieuwsbrief voor je in elkaar te zetten en dat op een pro-actieve manier doet? Ik beveel je Judith van harte aan!

Nieuwsbrieven was last modified: by

Contact

Nieuwsbrieven was last modified: by