RSS de snelle nieuwsbrief

RSS de snelle nieuwsbrief: voor een RSS nieuwsbrief kies je meestal omdat je óf tijd wilt besparen óf heel gericht wilt gaan mailen. Een RSS nieuwsbrief is hier ideaal voor.

RSS de snelle nieuwsbrief

Met een RSS nieuwsbrief kun je tijd besparen. In plaats van iedere keer opnieuw een complete nieuwsbrief te moeten maken, hoef je met een RSS nieuwsbrief helemaal niets te doen. Dus: bespaar tijd met RSS.

Een RSS nieuwsbrief stel je eenmalig in en daarna hoef je er in principe niets meer aan te doen. MailChimp maakt je nieuwsbrief van de feed van je blog. Jouw aandeel is het publiceren van een blogpost.

Als je wekelijks een nieuwsbrief verstuurt en je bent ongeveer 2 uur bezig met die nieuwsbrief te maken, dan bespaar je op jaarbasis 104 uur door je huidige nieuwsbrief te vervangen door een RSS nieuwsbrief. Als je werkdagen van 8 uur maak, dan bespaar je dus 13 volle werkdagen. Leuk voor een extra vakantie.

RSS de snelle nieuwsbrief en aanbiedingen

Meestal zul je echter iets minder tijd besparen, want je wilt niet alleen je blogposts rondsturen. Waarschijnlijk wil je soms ook een aanbieding aan je nieuwsbrief toevoegen. En die aanbieding moet je er nog wel handmatig inzetten. Maar ook dan ben je in de helft van de tijd klaar t.o.v. een gewone nieuwsbrief, want MailChimp heeft de andere helft van je nieuwsbrief al gemaakt.

RSS de snelle nieuwsbrief: hoe ziet hij eruit?

RSS nieuwsbrieven zien er heel gewoon en goed uit. Kijk maar hieronder. Dit zijn allemaal RSS nieuwsbrieven. Gewoon met opmaak, afbeeldingen, toeters, bellen, buttons en de hele mikmak die je graag in je nieuwsbrief ziet.

Er is dus eigenlijk helemaal geen reden om zoveel tijd kwijt te zijn aan het maken van nieuwsbrieven. Kijk maar eens naar deze twee.

Je kunt enorm veel tijd besparen met RSS 

RSS de snelle nieuwsbrief: gericht mailen

Maar naast tijd besparen met RSS is er nog een erg goede reden om te kiezen voor RSS. Als je gericht wilt mailen dan stuur je je abonnees alleen nieuwsbrieven over onderwerpen waar ze graag over lezen. En dat lukt het beste als je je abonnees zelf laat kiezen over welke onderwerpen je ze mailt. En dat betekent dat je e-mailmarketing ingewikkeld wordt.

Ook dan is RSS een erg goede oplossing want je kunt meerdere RSS nieuwsbrieven maken die allemaal over een eigen onderwerp gaan. En het maken van de eerste RSS nieuwsbrief kost tijd, maar het maken van extra RSS nieuwsbrieven kost veel minder tijd.

RSS de snelle nieuwsbrief: voor wie

RSS nieuwsbrieven zijn niet voor iedereen geschikt. Maar voor veel mensen zijn ze heel erg geschikt. De voorwaarden zijn:

  • je hebt een blog met een RSS feed zodat je nieuwste blogpost opgehaald kan worden
  • en je hebt content marketing als marketing strategie, ofwel je publiceert regelmatig een nieuwe blogpost (ook goed voor de vindbaarheid van je website).

Geldt dit voor jou? Gefeliciteerd, dan kun je gigantisch veel tijd besparen.

RSS de snelle nieuwsbrief

Als je nog moet starten met MailChimp dan kun je RSS de snelle nieuwsbrief opnemen in een MailChimp startpakket.

Als je al ervaring met MailChimp hebt en nu vreselijk veel tijd kwijt bent aan het maken van je nieuwsbrieven, dan kun je een RSS laten maken zonder startpakket. Als je dat wilt, neem dan contact met me op. En je kunt meedoen aan een workshop van een middag en ook dan ben je voor de rest van het jaar klaar met je e-mailmarketing.

RSS de snelle nieuwsbrief

RSS de snelle nieuwsbrief

Credits: met dank aan Clker-Free-Vector-Images en aan Raphael Silva voor het materiaal in de kopafbeelding.

RSS de snelle nieuwsbrief was last modified: by