Mailchimp handleiding

Mailchimp handleiding


Mailchimp handleiding: account aanmaken

Mailchimp account
Mailchimp account

Over het account

Je begint met een account aan te maken. Dat kost niets dus dat kun je rustig doen. Ook als je nog twijfelt of je met Mailchimp wilt gaan werken kun je dit gewoon doen, dan kun je er rustig even rondkijken.

Als je het account maakt, dan stelt Mailchimp je een rijtje vragen. Vul de antwoorden op die vragen in. Sla niets over. Gebruik hoofdletters waar je hoofdletters hoort te gebruiken en gebruik kleine letters waar je kleine letters hoort te gebruiken.

Dat is belangrijk want als je besluit verder te gaan met Mailchimp dan gaat Mailchimp een deel van deze informatie in je nieuwsbrief en op je inschrijfformulieren zetten. Mailchimp haalt deze informatie op uit je account. En als jij je bedrijfsnaam zonder hoofdletter hebt geschreven, dan komt je bedrijfsnaam ook zonder hoofdletter in je nieuwsbrief. Dat kan allemaal later weer hersteld worden, maar dat is extra werk. Doe het daarom liever meteen goed.

Problemen bij het aanmaken van het account

  • Als je problemen tegenkomt bij het aanmaken van het account, dan kan het zijn dat het systeem dat je gebruikt niet voldoet aan de minimale systeemvereisten van Mailchimp.
  • Het is ook erg belangrijk om te weten dat je niet meer dan één account mag hebben bij Mailchimp.
  • En kan ook nog lastig zijn om de verificatie e-mail van Mailchimp te ontvangen. Als je de verificatie e-mail niet ontvangt, voeg dan eerst dit adres toe aan je adresboek: accountservices@mailchimp.com. Verstuur de verificatie e-mail daarna opnieuw.

Gebruikersrollen

Als je met medewerkers werkt, is het handig om je medewerkers een eigen ingang te geven. Dan hoef je geen wachtwoord te delen want iedere gebruiker krijgt een eigen wachtwoord. Dat kan er belangrijk zijn als het wachtwoord zoek is en de eigenaar van het account niet bereikbaar is. De verschillende gebruikers kunnen verschillende rechten krijgen en de rechten die iemand heeft bepalen wat iemand in het account kan doen.

navigatie
Navigatie

Hoofdmenu

De navigatie op Mailchimp wil wel eens een probleem opleveren. Allereerst heb je het hoofdmenu. Als je inlogt op Mailchimp vind je het hoofdmenu links boven.

Helemaal aan de linkerkant van het hoofdmenu vind je het logo van Mailchimp. Dit logo is aanklikbaar en als je ‘m aanklik kom je op het dashboard. Het logo staat bijna overal links boven, dus als je de weg kwijtraakt kun je via het logo altijd terug naar het dashboard.

Gebruikersnaam

Onder je gebruikersnaam zit ook een menu. Als je dat menu gebruikt kom je daarna vaak een menu tegen dat midden op de pagina staat.

Onderaan

Ben je een nieuwsbrief of template aan het maken, dan vind je het menu onderaan de pagina in een donkere balk.

Terug naar de inhoudsopgave

Mailchimp handleiding was last modified: by

Over Judith de Vries

Ik kan je helpen meer klanten te krijgen: via SEO organische zoekresultaten en met e-mailmarketing. Erkend als expert door MailChimp en MailerLite. Door Yoast en Hubspot gecertificeerd.