Mailchimp merge tags voor Facebook

Mailchimp merge tags voor Facebook

Mailchimp merge tags voor Facebook. Dat zijn merge tags waarmee je delen van je Facebookpagina kunt importeren in Mailchimp zodat je ze mee kunt sturen met je nieuwsbrief.

Deze merge tags waren er al voor Mailchimp in 2013 de drag en drop editor kreeg. Het zijn dus een soor archeologische curiositeiten. Maar deze merge tags werken nog steeds, dus je kunt ze gebruiken.

Voorwaarde: je moet je Facebook account verbinden met Mailchimp.

Mailchimp merge tags voor Facebook

Facebook like

Een klein knopje:

Facebook like

Als je deze knop in je nieuwsbrief zet kunnen mensen je nieuwsbrief “liken” en delen op Facebook. Dit komt in hun activiteitenlogboek op het persoonlijke profiel van je lezers te staan.

Als je dat wilt plak dan deze merge tag ergens in de tekst van je nieuwsbrief.

 *|FACEBOOK:LIKE|* 

En als mensen zo leuk zijn om op dat knopje te klikken, dan krijg je daar ook nog leuke statistieken van. Ga naar Reports > zoek het rapport van je nieuwsbrief en kies het tabblad Social.

Facebook like rapporten
Facebook like rapport

Facebook like voor je pagina

Er is ook een merge tag voor een Facebook like voor je pagina. Dat is deze merge tag:

 *|FACEBOOK:LIKE:URL|* 

Die is een beetje moeilijker te hanteren, want je moet ‘m aanpassen. Haal “URL” weg en plak daar de URL van je Facebookpagina. Inclusief https:// etc. Voorbeeld:

 *|FACEBOOK:LIKE:https://www.facebook.com/virtueelpresent/|* 

Deze knop ziet er precies hetzelfde uit als de knop hierboven.


Facebook profiel

Je kunt ook je Facebook profiel meesturen:

Facebook profiel
 *|FACEBOOK:FULLPROFILE|* 

Facebook posts

Facebook posts meesturen in je nieuwsbrief. Vind je dat leuk?

Facebook posts

Als je dat wilt, plak dan deze merge tag in je nieuwsbrief:

*|FACEBOOK:POSTS3:mailchimp|* 
  • Het cijfer dat je hierboven ziet staan, staat voor het aantal posts dat je meeneemt in je nieuwsbrief. Als je geen cijfer neerzet verschijnen er 5 posts
  • Vervang “mailchimp” door de naam van je pagina

Voorbeeld

*|FACEBOOK:POSTS3:virtueelpresent|*

Overigens: als je die posts hierboven interessant vindt, dan moet je mijn fan pagina liken. Als het Facebook behaagt krijg je dan misschien wel zo’n interessante post op je tijdlijn te zien.

Dit zijn de archeologische merge tags voor Facebook die nu nog werken en die je dus ook nog kunt gebruiken als je dat wilt.


Blok social share

Je hoeft deze merge tags niet te gebruiken, want er zijn tegenwoordig ook blokken voor social share en social follow en die werken een stuk gemakkelijker. Je kunt dan zelfs een custom URL toevoegen als dat beter uitkomt.

Lees direct verder: Twitter importeren in Mailchimp

Social media voor marketing

aanvulling

Wat kunnen de social media betekenen voor marketing en hoe zet je ze in om er iets aan te hebben? Gratis.

Mailchimp merge tags voor Facebook was last modified: by

Hier kun je meer artikelen over Mailchimp vinden

De uitgelichte afbeelding is van Stef Ringoot. Je mag deze afbeelding alleen gebruiken met expliciete toestemming van Stef.

Mailchimp merge tags voor Facebook was last modified: by

Over Judith de Vries

Ik kan je helpen meer klanten te krijgen. Erkend als expert door MailChimp en MailerLite. Yoast SEO en Hubspot gecertificeerd. Licentiehouder van het 28-dagen marketingprogramma Get Clients Now!™.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *