Bijgewerkt op 2 december 2023
Als je nieuwsbrief helemaal klaar is, kun je ‘m verzenden of plannen. Maar voor je zover bent voer je eerst nog een laatste controle uit. Want als je eenmaal op de verzendknop hebt geklikt, kun je dat niet meer terugdraaien. Ook niet als je later toch nog een fout ontdekt.
Voordat je je Mailchimp nieuwsbrief gaat verzenden
Controleer de volgende zaken zorgvuldig:
- Audience: Controleer of je het juiste audience gekoppeld hebt.
- Afzender: Heb je de juiste afzender ingevuld?
- Onderwerpregel en preview: Staat er wat er moet staan? Geen spelfouten?
Nieuwsbrief controleren
Als je een kopie van een vorige nieuwsbrief hebt gemaakt en bewerkt, pas dan de URL van je nieuwsbrief aan.

Facebook, Twitter en Instagram
Als je Facebook en Twitter met je account verbonden hebt kun je de schuifjes bij Facebook en Twitter op groen zetten. Dan wordt je nieuwsbrief direct na verzending automatisch op Facebook en Twitter geplaatst. Ikzelf ben er niet voor om nieuwsbrieven op de social media te plaatsen, maar jij denkt daar misschien anders over.

Verzendknop
De verzendknop staat rechts bovenaan, maar je moet eerst instellen wanneer je ‘m wilt verzenden.

Welke opties je ziet nadat je “Add Send Time” hebt aangeklikt, hangt van van welke versie van Mailchimp je gebruikt.

Daarna moet je nog een keer klikken op de button die je rechts boven ziet staan.

Mailchimp drag & drop
Een Mailchimp nieuwsbrief versturen is dus niet zo moeilijk, maar neem wel de tijd om alles te controleren dat je kunt controleren. En dan komt het helemaal goed. Dit artikel maakt deel uit van een gratis cursus over Mailchimp drag & drop nieuwsbrieven maken.
Wist je dat ik een Mailchimp PRO partner ben? Je kunt Mailchimp aan me uitbesteden of ik kan je een training geven.