Home » 2000 contacten en dan?
2000 contacten

2000 contacten en dan?

Geschatte leestijd: 3 minuten

2000 contacten

Misschien ben jij bijna zover dat je 2000 contacten hebt vraag je je nu af wat er gebeurt op het moment dat je account het aantal van 2000 contacten bereikt.

2000 contacten: wat stopt met werken?

Nieuwsbrieven

Als je een nieuwsbrief wilt gaan versturen, merk je het direct. Zodra je inlogt bij Mailchimp zie je een gele balk dat je vertelt dat je moet upgraden. En als je dat niet doet, kun je geen nieuwsbrief versturen.

Automation

Automation stopt met verzenden. Denk hieraan als je mensen een serie belooft, want als mensen je serie dan niet krijgen kun je rekenen op klachten.

Inschrijf formulieren blijven het doen

Maar als je 2000 contacten hebt kunnen mensen  zich gewoon blijven aanmelden voor je mailinglijst. Het inschrijfproces blijft gewoon werken.

Wil je beter werken met Mailchimp?

Beter werken met Mailchimp is een analysie van je account zoals je het nu gebruikt. Dan weet je daarna precies wat je goed doet en wat de verbeterpunten zijn. En zeker als je nu meerdere audiences hebt ga je er niet alleen meer uit halen, maar ook op kosten besparen.

Frank Smeulders

Judith kent Mailchimp inside out

Judith kent Mailchimp inside out en is duidelijk in haar uitleg hierover. De 1 op 1 cursus was voor mij ideaal omdat alles wat je bespreekt en doet direct van toepassing is op je eigen bedrijf. Bovendien gaf ze nog een paar nuttige tips die niet meteen met Mailchimp te maken hadden, wat ik ontzettend …

Judith kent Mailchimp inside out Lees verder »

Archiveren van contacten

Als je veel uitgeschreven contacten hebt in je account dan is het aan te raden om die contacten bijtijds te archiveren want uitgeschreven contacten tellen ook mee bij het bepalen van het aantal contacten in je account.

Dat klinkt misschien gek, dat uitgeschreven contacten meetellen voor het totale aantal contacten terwijl je die mensen niet kunt mailen. Maar realiseer je dat Mailchimp niet alleen een e-mailmarketing platform is. Mailchimp is een all-in-one platform: je kunt met Mailchimp ook ansichtkaarten versturen, of adverteren op Facebook of Instagram en Google.

En daar kun je die uitgeschreven contacten nog steeds voor gebruiken. Daarom moet je ook voor die contacten betalen.

2000 contacten: audiences opschonen

Zodra je een maandabonnement neemt ga je ook betalen voor de adressen die meerdere malen in je account voorkomen en je betaalt ook voor alle inactieve abonnees. Inactieve abonnees zijn abonnees die niet openen en niet klikken, maar die wel geabonneerd zijn.

Als jij een oude gratis versie van Mailchimp hebt waarbij je meerdere lijsten kunt hebben, dan is het aan te raden om voor je gaat upgraden:

  • eerst je account op te schonen door lijsten samen te voegen
  • en inactieve abonnees te archiveren
  • plus alle uitgeschreven abonnees te archiveren.

Misschien kun je die upgrade dan nog even uitstellen. Maar ook als dat niet kan zal het opruimen van je account je enorm schelen in de kosten.

Wat zegt Mailchimp over 2000 contacten

If you exceed the 2,000 contact limit in your Free plan, a hold will be placed on sending live email campaigns or test emails until you upgrade to a paid plan, or reduce your contact count. You’ll still be able to work on your email campaigns and collect and import new contacts.

About your legacy pricing plan

Mailchimp is niet altijd makkelijk, als je met het systeem aan het worstelen bent, lees dan de handleiding voor Mailchimp. En als je problemen hebt met je audience, lees dan hoe audiences werken.

Ik ben een erkende Mailchimp expert. Als je hulp wilt, laat het me dan weten.

marketing art

Heb je iets aan dit artikel?

Waardeer je dit artikel? Je kunt me motiveren nog meer gratis artikelen voor je te schrijven door je erop te abonneren. Ook gratis.

Gepubliceerd op: 27-1-2016
Voor het laatst bijgewerkt op: 14-7-2022

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

Mailchimp expert