Home » Mailchimp handleiding » Mailchimp nieuwsbrieven » Aanklikbaar telefoonnummer in Mailchimp
aanklikbaar telefoonnummer in mailchimp

Aanklikbaar telefoonnummer in Mailchimp

Mailchimp Pro Partner badge

Geschatte leestijd: 3 minuten

Aanklikbaar telefoonnummer in Mailchimp

Je begint met gewoon je nieuwsbrief te maken zoals je dat altijd doet. Het maakt niet uit of je de drag & drop editor gebruikt of dat je kiest voor de inline editor want dat dit kan met allebei.

Onder een button of onder een tekstlink zet je je volledige telefoonnummer, inclusief de code van het land:

  tel:+3172123456

Als je een button kiest in Mailchimp, kies dan de optie: “Web address”. Zet een duidelijk opschrift op de button en mensen die je nieuwsbrief mobiel lezen kunnen je rechtstreeks vanuit je nieuwsbrief bellen.

Wil je beter werken met Mailchimp?

Beter werken met Mailchimp is een analysie van je account zoals je het nu gebruikt. Dan weet je daarna precies wat je goed doet en wat de verbeterpunten zijn. En zeker als je nu meerdere audiences hebt ga je er niet alleen meer uit halen, maar ook op kosten besparen.

Robin Driehuijs

Ik kan iedereen aanbevelen om een cursus bij Judith te volgen!

Judith heeft mij enorm goed geholpen om ons Mailchimp account zo efficiënt mogelijk in te zetten in ons marketingplan. Ze kan enorm goed passend advies geven, luistert goed naar jouw wensen en legt helder uit. Ik kan iedereen aanbevelen om een cursus bij Judith te volgen! Robin Driehuijs, Andalusië Fietsreizen

Verzendtijd bij een aanklikbaar telefoonnummer in Mailchimp

Voor je dit doet moet je wel even nadenken, want je prospect heeft er niets aan als je een gemakkelijk te bellen telefoonnummer in je nieuwsbrief zet terwijl jij aan jouw kant de telefoon uit hebt gezet omdat het nacht is en je in bed ligt.

Tijdsinstellingen

Controleer daarom voor je gaat verzenden de tijdsinstellingen in je account zodat je account op de juiste tijdzone staat. Dit is vooral belangrijk als je de nieuwsbrief niet direct verzendt maar ‘m een planning geeft voor een specifieke datum en een specifieke tijd. Hierdoor voorkom je dat je middenin de nacht gaat versturen.

Time warp

En als je audience bestaat uit een internationaal gezelschap en je wilt een aanklikbaar telefoonnummer in je nieuwsbrief zetten, gebruik dan geen time warp bij verzending.

Want als je time warp gebruikt bij verzending en je verstuurt je nieuwsbrief bijvoorbeeld om 9 uur ‘s morgens, dan komt hij in iedere andere tijdzone ook om 9 uur ‘s morgens aan. Maar dat is dan voor jou een heel andere tijd en misschien een tijd waarop jij niet beschikbaar bent.

Of tref een regeling en zorg dat het nummer dat je in je nieuwsbrief zet bemand is tot een flinke tijd nadat je prospects je nieuwsbrief ontvangen hebben.

Verzendtijd optimalisatie

Als je een nieuwsbrief met een aanklikbaar telefoonnummer stuurt naar een internationaal gezelschap en niet kunt zorgen dat de telefoon tot een flinke tijd na verzending bemand is, dan is het een goed idee om Mailchimp de verzendtijd te laten optimaliseren.

Mailchimp kijkt dan wanneer het meest geëngageerde deel van je lezers de nieuwsbrief naar alle waarschijnlijkheid zal openen en geeft je op basis hiervan een advies voor de gunstigste verzendtijd.

Dat is altijd gunstig en je mag dan een hoge open rate verwachten. Dan hoef je niet voor niets beschikbaar te zijn voor de telefoontjes die je mag verwachten.

Een aanklikbaar telefoonnummer in Mailchimp is zonder meer goed voor sales, maar bereid het voor een zorg dat je een flinke tijd na verzending van je nieuwsbrief ook echt aanwezig bent.

Ik ben een erkende Mailchimp partner en ik kan je helpen met Mailchimp.

marketing art

Wachtlijst

Wil je mijn Mailchimp ninja-tips ontvangen?

Zet jezelf gerust op de wachtlijst. Ik verstuur mijn tips op maandagochtend rond koffietijd en we beginnen met een checklist.


Tanja Cavaljé

Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis

Vlak na mijn start als VA in 2013 ontdekte ik Judith. Een expert op het gebied van Mailchimp. En die kennis deelt Judith gul. Niet alleen in haar betaalde trainingen. Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis. Haar blogs helpen me ook professioneel op weg. En die krijg ik zomaar in mijn mailbox. Tanja …

Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis Lees meer »

Inschrijven >>

Gepubliceerd op: 23-5-2022
Voor het laatst bijgewerkt op: 23-10-2022

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

E-mail specialist

Mailchimp expert en MailerLite expert

Scroll naar boven