Home » Mailchimp handleiding » Mailchimp audiences » Adresvelden voor een fysiek adres
Adresvelden voor een fysiek adres

Adresvelden voor een fysiek adres

Geschatte leestijd: 3 minuten

Adresvelden voor een fysiek adres

Sinds mei 2019 zie je adresvelden voor een fysiek adres in het Mailchimp sign-up form. Het blok voor het adres staat standaard in je formulier van iedere lijst. Gelukkig staat het er ook standaard als een verborgen veld, want het blok vraagt om een adres in een Amerikaans format.

adresvelden voor een fysiek adres

Waarom adresvelden voor een fysiek adres?

De vraag is dan natuurlijk: waarom zet Mailchimp adresvelden voor een fysiek adres op het inschrijfformulier? Want je hebt helemaal geen fysiek adres nodig om te mailen.

Marketingplatform

Het antwoord is heel simpel. Mailchimp heeft je mogelijkheid gegeven om te vragen om een fysiek adres omdat het sinds mei 2019 ook mogelijk is om een ansichtkaart te sturen via Mailchimp.

En die ansichtkaart kun je combineren met een workflow voor een verlaten winkelwagentje. En om een ansichtkaart te sturen heb je natuurlijk wel een fysiek adres nodig.

Amerikaans format

Als je die ansichtkaart via Mailchimp echt wilt gaan versturen moet je ook echt gebruik maken van dat Amerikaans adresformat, want anders kan Mailchimp die kaart niet versturen omdat ze het niet kunnen verwerken.

Hoe je de adresvelden aanpast

Maar als jij om een heel andere reden een fysiek adres wilt vragen, bijvoorbeeld omdat je zelf naar de brievenbus wilt gaan om een ansichtkaart of brief te sturen, dan heb je geen behoefte aan dat Amerikaanse format.

In dat geval kun je die adresvelden gewoon weggooien. Dit moet je niet doen als je het al gebruikt hebt om adressen te verzamelen, want als je het dan weggooit dan gooi je gelijktijdig ook de verzamelde informatie web. Zet in plaats van die Amerikaanse formaat gewone tekstvelden in je formulier.

Als Mailchimp Pro partner kan ik je goed helpen met Mailchimp

marketing art

Wachtlijst

Wil je mijn Mailchimp ninja-tips ontvangen?

Zet jezelf gerust op de wachtlijst. Ik verstuur mijn tips op maandagochtend rond koffietijd en we beginnen met een checklist.


Tanja Cavaljé

Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis

Vlak na mijn start als VA in 2013 ontdekte ik Judith. Een expert op het gebied van Mailchimp. En die kennis deelt Judith gul. Niet alleen in haar betaalde trainingen. Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis. Haar blogs helpen me ook professioneel op weg. En die krijg ik zomaar in mijn mailbox. Tanja …

Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis Lees meer »

Inschrijven >>

Gepubliceerd op: 5-3-2021
Voor het laatst bijgewerkt op: 22-10-2022

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

E-mail specialist

Mailchimp expert en MailerLite expert