Home » Button in Mailchimp
button in Mailchimp

Button in Mailchimp

Een button is een goed zichtbare call-to-action. Die mag dus niet missen in je nieuwsbrief. En Mailchimp levert je een kant-en-klare button aan. Deze button kun je ook bewerken. Je kunt de kleur van de button aanpassen en je kunt de uitlijning aanpassen. Die button heeft dus genoeg mogelijkheden om er iets verleidelijks van te maken.

Button in Mailchimp

Een duidelijke call to action mag in je nieuwsbrief niet ontbreken. Want mensen zoeken naar een button en zelfs als ze je nieuwsbrief alleen scannen heb je nog kans dat ze op de button klikken. Hier vind je een plan van aanpak:

  • Button maken
  • opschrift er op
  • aanklikbaar linkje er onder
  • kleur wijzigen
  • en formaat en uitlijning wijzigen.

Button in Mailchimp: sleep ‘m naar je nieuwsbrief

Sleep de button naar de plaats in je nieuwsbrief waar je ‘m hebben wilt.

templates button

Tabblad content

Het blok opent direct in het tabblad Content.

Je ziet aan de linkerkant van de pagina een kleine button staan met “Buy now” erop, aan de rechterkant van de pagina kun je ‘m bewerken: button tekst en een link naar het webadres.

templates button buy now
Hulp met Mailchimp

Als je een klein beetje hulp wilt met Mailchimp, dan is uurtje hulp inhuren via de Mailchimp helpdesk een fijne oplossing.

muziek

Ontzettend goed geholpen

Judith heeft mij ontzettend goed geholpen met tips en tricks bij het werken met Mailchimp. Bij onze eerste afspraak, op een overigens prachtige locatie, wordt al snel duidelijk dat zij zeer gedetailleerd te werk gaat. Judith heeft zich goed ingelezen waardoor wij meteen aan de slag kunnen gaan. Heel fijn zo to-the-point. Zij reageert ook …

Ontzettend goed geholpen Lees verder »

Tabblad Style

Als je 1 button in je nieuwsbrief zet, dan geef je die een opvallende kleur. Maar als je een extra button in je nieuwsbrief wilt, dan is het aan te raden die extra button een andere, minder opvallende, kleur te geven.

Een button moet de aandacht trekken en twee opvallende buttons trekken niet twee keer zoveel aandacht. Helaas trekken ze dan maar half zoveel aandacht.

Daarom is het aan te raden om een eventuele tweede of derde button een minder opvallende kleur te geven. Dat kun je doen op het tabblad Style.

templates button extra button

Apply To All Existing Buttons: als je dit aanvinkt leg je de opmaak die je gekozen hebt vast voor alle buttons die je eerder in dezelfde nieuwsbrief hebt geplaatst.

Dat moet je dus niet doen.

Geef je belangrijkste button een opvallende kleur en andere buttons een minder opvallende kleur.

Kleuren hebben een HTML-code. Je kunt codes van kleuren hier vinden:

En je kunt kijken of de kleuren die je gekozen hebt harmoniëren op Adobe Color Wheel.

Als je klaar bent: Save & Close.

Tabblad Settings

Onder het tabblad Settings kun je de breedte en de uitlijning van de button bepalen: net zo breed als het opschrift of over de volle breedte van je nieuwsbrief. En je kunt hier ook de uitlijning bepalen: links, rechts of gecentreerd.

tabblad settings

Dit artikel over een button in Mailchimp maakt deel uit van een serie over Mailchimp drag & drop. De andere artikelen vind je hieronder.

Ik ben een erkende Mailchimp expert en ik kan je helpen met Mailchimp. Je hoeft er alleen maar om te vragen. Hier kun je een overzicht vinden van alle vormen van hulp die ik je kan bieden.

marketing art

Heb je iets aan dit artikel?

Waardeer je dit artikel? Je kunt me motiveren nog meer gratis artikelen voor je te schrijven door je erop te abonneren. Ook gratis.

Gepubliceerd op: 31-7-2018
Voor het laatst bijgewerkt op: 14-7-2022

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

Mailchimp expert