Home » Mailchimp handleiding » Mailchimp Automation » Contact repeats journey

Contact repeats journey

Geschatte leestijd: 3 minuten

Contact repeats journey

De Customer Journeys hebben een vakje: Contact repeats journey. Als je dat aanvinkt dan mag je verwachten dat dezelfde adressen dezelfde Customer Journey opnieuw krijgen op het moment dat ze aan de voorwaarden voldoen. Dat vakje vind je links boven bij je journey.

Contact repeats journey: vakje aanvinken

contact repeats journey
contact repeats journey

Nu gaan we een workflow maken met het recept “Tag added” en we vinken dat vakje aan.

We maken een landingspagina waardoor we automatisch een tag kunnen toevoegen aan het adres en dan gaat de workflow draaien. En dat lukt de eerste keer allemaal goed.

Hulp met Mailchimp

Als je een klein beetje hulp wilt met Mailchimp, dan is uurtje hulp inhuren via de Mailchimp helpdesk een fijne oplossing.

Petra Wouters

Geweldige ondersteuning

Geweldige ondersteuning! Ze houdt niet op tot het probleem is opgelost. Geweldig, helemaal blij mee. Zodra ik weer ergens mee zit, ga ik niet meer zelf lopen klungelen maar zoek ik direct contact met Judith. Petra Wouters, Hondenschool Renga *Mailchimp hulp heb je al vanaf een uur en als het meezit kan het zelfs vandaag …

Geweldige ondersteuning Lees meer »

Voor de 2e keer inschrijven

Contact repeats journey

Maar nu schrijft iemand voor de 2e keer in op dezelfde landingspagina en wij verwachten dat hij deze workflow opnieuw krijgt, want we hebben het vakje aangevinkt: Contact repeats journey. Maar hij krijgt niks.

Recept “Tag added”

En dat komt doordat we het recept gebruikt hebben “Tag added”. De eerste keer dat iemand deze journey kreeg voldeed hij aan de criteria. Hij had de tag nog niet, maar op het moment dat hij inschreef kreeg hij de tag. En dat is de trigger van workflow: hij krijgt de tag.

Hij heeft de tag is niet de trigger van de workflow, daarom krijgt hij bij een 2e inschrijving geen workflow.

Contact repeats journey

Dit kun je simpel oplossen door ergens in de workflow de tag die je via de landingspagina hebt toegevoegd weer te verwijderen.

remove tag

Je voegt “remove tag” ergens in je workflow toe. Bijvoorbeeld na de eerste e-mail. Daarmee haal je de tag weer weg en dan is de oorspronkelijke situatie hersteld.

Als je lezer vervolgens opnieuw inschrijft voor dezelfde workflow, dan heeft hij dit tag nog niet bij zijn adres staan en daardoor kan het toevoegen van de tag weer de trigger zijn en dan krijgt hij alles wel opnieuw.

Ik ben een erkende Mailchimp expert en ik kan je helpen met Mailchimp.

groeiversneller

De groeiversneller van je lijst

Hoe je een “weggever” maakt die converteert zodat je inschrijvingen krijgt van echt geïnteresseerde mensen.

Gepubliceerd op: 3-11-2021
Voor het laatst bijgewerkt op: 22-10-2022

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

E-mail specialist

Mailchimp expert en MailerLite expert