contact repeats journey

Contact repeats journey

Geschatte leestijd: 3 minuten

Contact repeats journey

De Customer Journeys hebben een vakje: Contact repeats journey. Als je dat aanvinkt dan mag je verwachten dat dezelfde adressen dezelfde Customer Journey opnieuw krijgen op het moment dat ze aan de voorwaarden voldoen. Dat vakje vind je links boven bij je journey.

Contact repeats journey: vakje aanvinken

contact repeats journey

Workflow maken

Nu gaan we een workflow maken met het recept “Tag added” en we vinken dat vakje aan.

We maken een landingspagina waardoor we automatisch een tag kunnen toevoegen aan het adres en dan gaat de workflow draaien. En dat lukt de eerste keer allemaal goed.

review van een vrouw

Binnen een uur weer helemaal bij!

Afgelopen week een zeer goed uur Mailchimp coaching met Judith gehad. Ze pakt de vraagstelling duidelijk en efficiënt bij de horens en leidt je zo naar een oplossing. Er is tijd voor vragen en toen we binnen het uur mijn vraagstelling hadden doorlopen was er nog tijd voor een aantal tips van Judith. Iets waar …

Binnen een uur weer helemaal bij! Lees verder »

Voor de 2e keer inschrijven

Contact repeats journey

Maar nu schrijft iemand voor de 2e keer in op dezelfde landingspagina en wij verwachten dat hij deze workflow opnieuw krijgt, want we hebben het vakje aangevinkt: Contact repeats journey. Maar hij krijgt niks.

Recept “Tag added”

En dat komt doordat we het recept gebruikt hebben “Tag added”. De eerste keer dat iemand deze journey kreeg voldeed hij aan de criteria. Hij had de tag nog niet, maar op het moment dat hij inschreef kreeg hij de tag. En dat is de trigger van workflow: hij krijgt de tag.

Hij heeft de tag is niet de trigger van de workflow, daarom krijgt hij bij een 2e inschrijving geen workflow.

Grow your audience and build a profitable online business.

Contact repeats journey

Dit kun je simpel oplossen door ergens in de workflow de tag die je via de landingspagina hebt toegevoegd weer te verwijderen.

remove tag

Je voegt “remove tag” ergens in je workflow toe. Bijvoorbeeld na de eerste e-mail. Daarmee haal je de tag weer weg en dan is de oorspronkelijke situatie hersteld.

Als je lezer vervolgens opnieuw inschrijft voor dezelfde workflow, dan heeft hij dit tag nog niet bij zijn adres staan en daardoor kan het toevoegen van de tag weer de trigger zijn en dan krijgt hij alles wel opnieuw.

Ik ben een erkende Mailchimp expert en ik kan je helpen met Mailchimp.

groeiversneller

De groeiversneller van je lijst

Hoe je een “weggever” maakt die converteert zodat je inschrijvingen krijgt van echt geïnteresseerde mensen.

Gepubliceerd op: 3-11-2021
Voor het laatst bijgewerkt op: 1-7-2022

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

Mailchimp expert