lees meer in mailchimp

Lees meer in Mailchimp

Geschatte leestijd: 3 minuten

Lees meer in Mailchimp

In mijn statistieken zie ik regelmatig dat iemand zoekt naar een manier om een Lees meer-link of lees meer-button in een nieuwsbrief van Mailchimp te plaatsen. Soms is de oplossing eenvoudiger dan je zou denken, maar dan moet je eerst je manier van denken veranderen. Het kwartje moet vallen. 

Meer lezen op je blog

Als je een WordPress blog hebt, kun je een artikel afbreken en dan ziet de bezoeker: Lees meer →In het artikel over het “lees meer” blok kun je lezen hoe je dit doet als dit niet vanzelf gebeurt. Hierdoor zou je kunnen denken dat er ook een dergelijke mogelijkheid op Mailchimp zit.

Mailchimp is een aparte website

Mailchimp is een aparte website

Mailchimp is echter een aparte website en staat los van je blog. Een Lees meerlink in je nieuwsbrief is daarom gewoon een uitgaande link. Die uitgaande link maak je op dezelfde manier als iedere andere uitgaande link.

Robin Driehuijs

Ik kan iedereen aanbevelen om een cursus bij Judith te volgen!

Judith heeft mij enorm goed geholpen om ons Mailchimp account zo efficiënt mogelijk in te zetten in ons marketingplan. Ze kan enorm goed passend advies geven, luistert goed naar jouw wensen en legt helder uit. Ik kan iedereen aanbevelen om een cursus bij Judith te volgen! Robin Driehuijs, Andalusië Fietsreizen – Alle trainingen zijn hands-on, …

Ik kan iedereen aanbevelen om een cursus bij Judith te volgen! Lees verder »

Lees meer op de Mailchimp archiefpagina

Er is ook een mogelijkheid om een “lees meer”-link naar de archiefpagina van je nieuwsbrief te maken.

Hierdoor krijg je de mogelijkheid om een deel van de tekst mee te sturen naar de mailbox, terwijl mensen zodra ze op de “lees meer” link klikken de hele tekst kunnen lezen op de archiefpagina van je nieuwsbrief!

Dit is echter niet zo eenvoudig en de archiefpagina wordt niet geïndexeerd. Dat betekent dat de archiefpagina niet in de zoekresultaten van de zoekmachines komt. Daarom kun je beter verwijzen naar een artikel op een blog. Daar heb je meer aan.

Maar als jij een extreem lange nieuwsbrief wilt en hiervan wil je een deel naar de mailbox sturen en de rest op de archiefpagina plaatsen, dan kan ik dat voor je regelen als extra optie als je je nieuwsbrieven laat maken.

Merge tag naar de Mailchimp archiefpagina

De link naar de archiefpagina van Mailchimp is een merge tag. Dat is deze merge tag:

*|ARCHIVE|* 

Je plaatst ‘m als een aanklikbare link alsof je een link naar een webadres plaatst. Zorg dat er niet “https” voor staat, want dan werkt hij niet meer.

Maar je kunt zo’n link naar de archiefpagina heel mooi regelen, zodat mensen niet bovenaan de archiefpagina uitkomen, maar precies daar uitkomen waar ze gebleven waren. Dat kan, maar dat is niet eenvoudig.

In het verleden heb ik dit aan mensen geleerd, maar dit blijkt toch erg lastig te zijn. Maar als je je e-mailmarketing door mij laat doen kun je er natuurlijk gewoon om vragen.

In de Mailchimp handleiding kun je een ingang vinden naar andere artikelen waarin je kunt lezen hoe Mailchimp werkt.

Ik ben door Mailchimp erkend als Mailchimp specialist. Hier vind je een overzicht van de Mailchimp hulp die ik bied.

marketing art

Heb je iets aan dit artikel?

Waardeer je dit artikel? Je kunt me motiveren nog meer gratis artikelen voor je te schrijven door je erop te abonneren. Ook gratis.

Lees meer in een Mailchimp nieuwsbrief: met dank aan OpenClipart-Vectors voor de uitgelichte afbeelding.

Gepubliceerd op: 20-1-2015
Voor het laatst bijgewerkt op: 4-7-2022

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

Mailchimp expert

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.