Home » Mailchimp handleiding » Linkjes naar eerdere nieuwsbrieven
Linkjes naar eerdere nieuwsbrieven

Linkjes naar eerdere nieuwsbrieven

Geschatte leestijd: 4 minuten

Linkjes naar eerdere nieuwsbrieven

Mailchimp is een geïntegreerd systeem: alles hangt met alles samen. En dit maakt het mogelijk om linkjes naar je eerdere nieuwsbrieven op te nemen in je huidige nieuwsbrief.

Of je biedt deze linkjes aan als iemand de inschrijving voltooid heeft. Dan plaats je een klein archief met daarin je jongste nieuwsbrieven.

Linkjes naar eerdere nieuwsbrieven in je nieuwsbrief

5 nieuwsbrieven

Linkjes naar eerdere nieuwsbrieven in je nieuwsbrief zet je gewoon ergens in je nieuwsbrief en je doet dit met een merge tag. Dat is deze merge tag:

*|LIST:RECENT|*

Als je deze merge tag plaats verschijnen de titels van je jongste 5 nieuwsbrieven op de plaats waar je de merge tag hebt neergezet.

Ander aantal

Dit aantal kun je ook variëren door een cijfer achter je merge tag te zetten:

*|LIST:RECENTX|*

Dan verander je X in een cijfer. Geen spaties gebruiken, neem de merge tag over precies zoals je ‘m hier ziet staan en gebruik het plakvenster als je de drag en drop editor gebruikt.

Je kunt ook een lijstje opnemen in je “welkom” e-mail.

In een RSS nieuwsbrief

RSS nieuwsbrief

Ook als je een RSS nieuwsbrief verstuurt kun je linkjes naar eerdere nieuwsbrieven meesturen, maar dan moet je een andere merge tag gebruiken:

*|RSS:RECENTx|*

Op de website

Je moet bij een RSS-nieuwsbrief de website ook goed instellen.

  • Instellingen
  • Lezen
  • RSS-feeds tonen de meest recente x items

Als bij die RSS instellingen invult dat ze 1 item mogen tonen, dan kun je geen linkjes naar eerdere nieuwsbrieven plaatsen, dus als je dit wilt moet je toestaan dat de RSS-feed meer dan 1 item toont.

Hulp met Mailchimp

Als je een klein beetje hulp wilt met Mailchimp, dan is uurtje hulp inhuren via de Mailchimp helpdesk een fijne oplossing.

Lotty Rothuizen

Eindeloos geduldig

Niet normaal meer hoe efficiënt VA Judith de Vries werkt! Snel, nauwkeurig en nog een geestig mens ook… (en eindeloos geduldig met al mijn Mailchimpgesodemieter)… #heldin. Lotty Rothuizen, Schrijven en Schrappen *Vind jij Mailchimp ook een draak van een platform? Ik kan je helpen en ik weet hoe het moet. Mailchimp hulp heb je al vanaf een …

Eindeloos geduldig Lees meer »

Linkjes naar eerdere nieuwsbrieven op een Mailchimp bedankpagina

En je kunt natuurlijk ook een lijstje met recente nieuwsbrieven plaatsen op de bedankpagina waar mensen komen nadat ze zich hebben ingeschreven.

Navigatie

Als je dat wilt dan ga je eerst naar je formulieren. Volg hiervoor deze navigatie:

  • Audience (in de zijbalk helemaal links).
  • Signup forms (in het submenu)
  • Form builder (bovenste item).

Dubbele opt-in

Als je dubbele opt-in gebruikt, dan plaats je de merge tag voor de linkjes op de Confirmation Thank You page.

Enkele opt-in

Als je enkele opt-in gebruikt, dan plaats je ze op de Signup thank you page. In de afbeelding hierboven staat deze pagina 3 stappen boven de Confirmation thank you page.

Deze pagina’s zijn de laatste pagina’s waar mensen komen als ze zich inschrijven voor je nieuwsbrief. Ga met je muis over het formulier tot je “Edit” ziet staan. Klik “Edit” aan en je kunt de tekst bewerken. Blijf af van de andere merge tags die al op die pagina staan.

Maar let op: als je op je website een weggever aanbiedt op een geheime pagina, dan stuur je je nieuwe abonnee weer terug naar je website en dan slaan ze deze pagina over. Dus dan kun je ‘m ook niet gebruiken om een lijstje met recente nieuwsbrieven neer te zetten.

Maar in alle andere situaties kun je de merge tag van de linkjes naar eerdere nieuwsbrieven op deze pagina zetten.


Ik ben een erkende en gecertificeerde Mailchimp expert en ik kan je helpen met Mailchimp.

marketing art

Wachtlijst

Wil je mijn Mailchimp ninja-tips ontvangen?

Zet jezelf gerust op de wachtlijst. Ik verstuur mijn tips op maandagochtend rond koffietijd en we beginnen met een checklist.


Tanja Cavaljé

Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis

Vlak na mijn start als VA in 2013 ontdekte ik Judith. Een expert op het gebied van Mailchimp. En die kennis deelt Judith gul. Niet alleen in haar betaalde trainingen. Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis. Haar blogs helpen me ook professioneel op weg. En die krijg ik zomaar in mijn mailbox. Tanja …

Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis Lees meer »

Inschrijven >>

Gepubliceerd op: 24-2-2021
Voor het laatst bijgewerkt op: 2-11-2022

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

E-mail specialist

Mailchimp expert en MailerLite expert