De mobiele versie van je Mailchimp nieuwsbrief kun je een eigen opmaak meegeven. Dat hoeft niet want alles is goed ingesteld. Maar als je het anders wilt dan kan dat. Je kunt Mailchimp mobiel precies zo opmaken als je maar wilt. Denk daar ook even over na, want je mag verwachten dat een flink percentage van je lezers je nieuwsbrief leest op een mobiel device.
Geschatte leestijd: 3 minuten
Mailchimp mobiel
Rond 40% tot 50% van je abonnees leest je nieuwsbrief op een mobiel apparaat. Daarom is het zaak dat je nieuwsbrief responsive is. Mailchimp nieuwsbrieven zijn responsive, op voorwaarde dat je ze maakt zoals het hoort. Je moet er met name op letten dat je afbeeldingen in een blok voor afbeeldingen zet.
Mailchimp mobiel opmaken
Je kunt de opmaak van mobiele versie zelf bepalen.
Maar de instellingen zoals Mailchimp het gedaan heeft zijn erg goed, dus wat mij betreft hoef je hier niets aan te doen. Maar als je er iets aan wijzigen wilt kun je hieronder lezen hoe je dit kunt doen.

Mailchimp mobiel opmaken
Headings zijn kopjes. Op het screenshot hieronder zie je 2 kopjes staan, maar als je op Mailchimp even verder scrolt dan krijg je er 4 te zien.

Je kunt hier het formaat van de kopjes veranderen en daarnaast de regelafstand: normaal, krap, anderhalf, dubbel. Daarna ga je aan de slag met de boxed text, de preheader, de header, de body en de footer.

Snel en vakkundig
Toen ik vastliep met het ontwerpen van mijn nieuwsbrief, kwam ik Judith via Google tegen … wat een geluk! Judith heeft mij geweldig geholpen! Ze reageert heel snel en vakkundig op de vragen die je stelt. En prettig ook om naderhand nog een bericht te ontvangen met de vraag of “Alles gelukt?” Veel betrokkenheid en …
Dunnetjes overdoen
Alles wat je hiervoor gedaan hebt bij de opmaak van je nieuwsbrief doe je hier dus nog eens dunnetjes over voor de mobiele versie van je nieuwsbrief. Maar wat echt belangrijk is, is dat je de letters van de mobiele versie van je nieuwsbrief niet te klein maakt. Mailchimp heeft ze groot genoeg ingesteld.
Mailchimp mobiel is dus al gewoon goed ingesteld en in principe hoef je daar niets aan te doen. Maar als je dat beslist wilt, kun je de opmaak veranderen. Net wat je wilt.
Dit artikel maakt deel uit van een gratis cursus over het maken van een Mailchimp drag & drop nieuwsbrief. De andere artikelen van deze serie vind je hieronder.
Ik ben een erkende Mailchimp expert en ik kan je uitstekend helpen met Mailchimp. Hier vind je een overzicht van de soorten hulp die ik je kan bieden. En voor hulp hoef je niet beslist alles uit handen te geven of een cursus te volgen. Je kunt ook een uur hulp inkopen.

Wachtlijst
Wil je mijn Mailchimp ninja-tips ontvangen?
Zet jezelf gerust op de wachtlijst. Ik verstuur mijn tips op maandagochtend rond koffietijd en we beginnen met een checklist.

Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis
Vlak na mijn start als VA in 2013 ontdekte ik Judith. Een expert op het gebied van Mailchimp. En die kennis deelt Judith gul. Niet alleen in haar betaalde trainingen. Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis. Haar blogs helpen me ook professioneel op weg. En die krijg ik zomaar in mijn mailbox. Tanja …
Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis Lees meer »
Mailchimp drag & drop
- Divider in Mailchimp
- Video in je Mailchimp nieuwsbrief
- Afbeelding met tekst rondom
- Nieuwsbrief opslaan als template
- Mailchimp mobiel
- Afbeeldingen in Mailchimp
- Mailchimp nieuwsbrief verzenden
- Mailchimp Promo Code contentblokken
- Nieuwsbrief testen bij Mailchimp
- Tekstblok bewerken
- Mailchimp social cards
- Eigen HTML in je nieuwsbrief
- Voettekst wijzigen Mailchimp
- Mailchimp nieuwsbrief drag & drop
- Links uitgelijnde e-mail met Mailchimp
- Button in Mailchimp
- Custom URL social share