Home » Mailchimp handleiding » Verschillen tussen Mailchimp Premium en Pro
Verschillen tussen Mailchimp Premium en Mailchimp Pro

Verschillen tussen Mailchimp Premium en Pro

Verschillen tussen Mailchimp Premium en Pro

Mailchimp Premium en Mailchimp Pro: waar hebben we het dan precies over? Mailchimp heeft meerdere versies. Bij iedere upgrade krijg je meer functionaliteiten. Mailchimp Premium en Mailchimp Pro staan aan de top van deze piramide.

In dit artikel ga ik je uitleggen wat je dan krijgt en wat de verschillen zijn tussen Mailchimp Premium en Mailchimp Pro.

Mailchimp Premium

Dit is een upgrade. Het is de volgende stap na Mailchimp Standard. Prijs vanaf 299 dollar per maand. Je kunt hier uitrekenen wat deze versie kost voor de omvang van jouw audience.

Verzendlimiet: 15x de omvang van je audience.

Mailchimp Pro

Mailchimp Pro was de volgende stap voor mensen die al een betaald Mailchimp account hadden voor 15 mei 2019. Zowel voor mensen die een maandabonnement hadden als voor mensen die credits gebruikten.Verzendlimiet: 12x de omvang van je audience.

Mailchimp Pro: add on

Mailchimp Pro inkopen

Je kunt Mailchimp Pro nog steeds inkopen op voorwaarde dat je de betaalde legacy versie van Mailchimp hebt. Dat betekent dat je voor 15 mei 2019 gekozen hebt om te upgraden.

Als je de Pro-versie wilt inkopen volg dan deze navigatie:

  1. Je gebruikersnaam (links onder).
  2. Account
  3. Monthly plan or credits

Scrol dan een klein stukje tot je dit ziet:

Mailchimp Pro

Extra mogelijkheden

Priority support

Je krijgt priority support van Mailchimp. Dat betekent dat als jij iets vraagt, je opgeschoven wordt naar bovenaan in de rij. Daardoor krijg je heel snel hulp en antwoord op je vragen.

Daarnaast: als je Mailchimp Premium gebruikt kun je ook van maandag t/m vrijdag tussen 8 uur ‘s morgens en 5 uur ‘s middags EST support krijgen per telefoon. Dit geldt niet voor mensen die Mailchimp Pro gebruiken.

Segmentatie met extra condities

Bij de betaalde versie van Mailchimp zijn er grenzen aan de segmenten die je kunt maken (niet meer dan 5 condities). Bij Mailchimp Premium heb je de beschikking over een ongelimiteerd aantal condities en je kunt met Mailchimp Premium de any en all logica combineren.

Niet bij Automation en RSS

Je kunt deze extra mogelijkheden om te segmenteren niet gebruiken bij Automation en bij RSS. Dat dit niet kan bij RSS is niet zo erg, maar juist bij Automation zou je dat wel graag willen gebruiken. Misschien komt dat nog. Maar zolang dat niet zo is, kan dat opgelost worden door informatie samen te voegen en te clusteren met een tag.

Extra velden

Om segmenten te kunnen maken heb je informatie nodig en om die informatie te kunnen opslaan heb je merge velden nodig.

Bij Mailchimp Premium krijg je de mogelijkheid om 50 extra merge fields te gebruiken zodat je meer informatie kunt opslaan en je krijgt de mogelijkheid om complexere segmenten te maken.

Meer mogelijkheden met Premium en Pro

Timewarp voor Automation

Timewarp betekent dat Mailchimp de verzendtijd die jij kiest aanpast aan de tijdzone waar de ontvanger van je e-mails zit. Met Mailchimp Pro en Mailchimp Premium kun je deze functionaliteit ook gebruiken voor Automation. Heel belangrijk als je een internationale klantenkring hebt.

Als je een gewoon betaald account hebt kun je timewarp functie ook gebruiken, maar dan alleen voor je gewone nieuwsbrieven.

Extra transactionele e-mails

Mandrill is het broertje van Mailchimp. Je gebruikt Mandrill voor transactionele e-mails. Met zowel Pro als Premium krijg je extra blokken voor transactionele e-mails met Mandrill.

Multivariate testen

Multivariate testen is erg uitgebreide AB-test waarbij je niet vast zit aan 2 variabelen. Mailchimp Pro en Mailchimp Premium kun je multivariate testen met 8 verschillende variabelen. En dat is echt een heleboel. Daar moet je audience natuurlijk wel groot genoeg voor zijn.

Mailbox preview

100 mailbox previews per factureringscyclus.

Ongelimiteerd aantal gebruikers

Je kunt ook zoveel gebruikers toevoegen als je zelf wilt en dit kunnen ook rollen zijn. Bijvoorbeeld: admin@jouwbedrijf.nl of mailchimp@jouwbedrijf.nl. Dat kan gemakkelijk zijn als je personeel hebt want dan hoef je geen gebruikers te verwijderen of toe te voegen.

Wil je beter werken met Mailchimp?

Beter werken met Mailchimp is een analysie van je account zoals je het nu gebruikt. Dan weet je daarna precies wat je goed doet en wat de verbeterpunten zijn. En zeker als je nu meerdere audiences hebt ga je er niet alleen meer uit halen, maar ook op kosten besparen.

Waldien Burger

Koe bij de horens

Je ging erg voortvarend van start. Meteen de koe bij de horens. Heel goed! Flink tempo, waardoor we alles hebben kunnen behandelen en aan het eind wat meer tijd voor smalltalk hadden. Beter dan omgekeerd ;). Veel geleerd, kan nu zelf in het diepe. Bedankt. Waldien Burger, Netraam Woord Werk

Heb je Premium of Pro nodig?

Premium en Pro hebben mogelijkheden die erg handig zijn. Maar Mailchimp Premium en Pro zijn niet voor iedereen noodzakelijk. Als je net begint met e-mailmarketing en je mailinglijst nog klein is, dan hoef je nog geen ingewikkelde segmenten te maken. Dus dan heb je MailChimp Premium of Pro nog niet nodig.

Maar hoe groter je audience wordt en hoe complexer je strategie is, hoe meer Mailchimp Premium of Mailchimp Pro je zullen opleveren.

Mailchimp biedt heel veel en dat maakt het systeem niet gemakkelijk. En juist als je maandelijks een behoorlijk bedrag betaalt voor Mailchimp Pro of Mailchimp Premium, juist dan is het belangrijk dat dit ook genoeg oplevert.

Ik ben een Nederlandse Mailchimp expert en ik kan je helpen alles uit Mailchimp te halen. Als je twijfelt of het voor jou een goed idee zou zijn om Premium of Pro in te kopen, laat je account dan analyseren. Daarna heb je duidelijkheid of dat echt zinvol is voor jou.

marketing art

Wachtlijst

Wil je mijn Mailchimp ninja-tips ontvangen?

Zet jezelf gerust op de wachtlijst. Ik verstuur mijn tips op maandagochtend rond koffietijd en we beginnen met een checklist.


Tanja Cavaljé

Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis

Vlak na mijn start als VA in 2013 ontdekte ik Judith. Een expert op het gebied van Mailchimp. En die kennis deelt Judith gul. Niet alleen in haar betaalde trainingen. Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis. Haar blogs helpen me ook professioneel op weg. En die krijg ik zomaar in mijn mailbox. Tanja …

Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis Lees meer »

Inschrijven >>

Gepubliceerd op: 11-5-2017
Voor het laatst bijgewerkt op: 2-11-2022

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

E-mail specialist

Mailchimp expert en MailerLite expert

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *