Home » Mailchimp handleiding » Verzending stoppen met Mailchimp Premium
Verzending stoppen met Mailchimp Premium

Verzending stoppen met Mailchimp Premium

Verzending stoppen met Mailchimp Premium

Mailchimp Premium biedt de mogelijkheid om de verzending van je nieuwsbrief te stoppen als je al op de verzendknop hebt geklikt. Dat is ideaal als je – te laat – een fout in je nieuwsbrief ontdekt.

Verzending stoppen als er een fout in je nieuwsbrief staat

Verzending stoppen: je klikt op de verzendknop en op dat moment ontdek je dat er een fout in je nieuwsbrief staat. Wat zou het heerlijk zijn als je die klik op de verzendknop dan terug zou kunnen draaien. Met MailChimp Premium kan dat.

Hierbij moet je je niet voorstellen dat je een verzonden nieuwsbrief terug kunt halen, want ook Mailchimp Premium kan niet toveren. Een verzonden nieuwsbrief zit in de mailbox van je abonnee en als een nieuwsbrief eenmaal in de mailbox gearriveerd is dan is er niets meer aan te doen.

Maar als je een grote mailinglijst hebt, dan zijn niet alle nieuwsbrieven direct weg als je op de verzendknop klikt. En hier komt Mailchimp Premium om de hoek kijken. Mailchimp Premium kun je de verzending stoppen terwijl de verzending al bezig is. En dat is interessant als je een fout ontdekt.

Verzending stoppen met Mailchimp Premium

Maar dit kan alleen als de verzending nog bezig is.

Het is echt nodig dat je het besef dat je iets moet wijzigen krijgt terwijl de verzending nog bezig is. En je moet je realiseren dat je uitsluitend de nieuwsbrieven die nog niet verzonden zijn kunt corrigeren. Je kunt dus een deel van je nieuwsbrieven corrigeren, maar wat al weg is, dat is gewoon weg.

Je kunt eventueel wel de schade beperken als je  een fout maakt en geen gebruik maakt van Mailchimp Pro of Premium.

Een deel van de verzening corrigeren

Het is net zoiets als bij een krant op papier. Een krant op papier wordt niet ineens gedrukt, dat gaat in delen. Kranten die naar het buitenland moeten worden het eerste gedrukt en kranten die moeten worden afgeleverd in de buurt van de drukkerij worden het laatste gedrukt.

Zo kan het gebeuren dat als er na de deadline iets belangrijks gebeurt dat op de voorpagina van de krant thuishoort, er twee verschillende versies van dezelfde krant in omloop komen. Kranten die naar het buitenland gegaan zijn hebben de oorspronkelijk voorpagina, mensen die in buurt van de drukkerij wonen krijgen het “hot news” op de voorpagina.

Groot audience nodig

Dit kun je dus met Mailchimp Premium ook doen. Je mailinglijst moet dan wel groot genoeg zijn: minimaal 10.000 abonnees. Dat is ook logisch, want als je een kleine mailinglijst hebt gaat de verzending te snel om nog te kunnen stoppen.

Als je geen fouten mag maken moet je alles controleren. De link checker kan hier behulpzaam bij zijn.  En als je zelf aan de slag wilt, ga dan naar de handleiding voor Mailchimp.

Mailchimp Premium is een prachtig systeem waarmee je geavanceerde strategieën kunt uitzetten. Zorg dat je het systeem ook begrijpt.


Ik ben een Nederlandse Mailchimp expert en ik kan je helpen met Mailchimp.

marketing art

Wachtlijst

Wil je mijn Mailchimp ninja-tips ontvangen?

Zet jezelf gerust op de wachtlijst. Ik verstuur mijn tips op maandagochtend rond koffietijd en we beginnen met een checklist.


Tanja Cavaljé

Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis

Vlak na mijn start als VA in 2013 ontdekte ik Judith. Een expert op het gebied van Mailchimp. En die kennis deelt Judith gul. Niet alleen in haar betaalde trainingen. Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis. Haar blogs helpen me ook professioneel op weg. En die krijg ik zomaar in mijn mailbox. Tanja …

Ook in haar nieuwsbrief deelt Judith waardevolle kennis Lees meer »

Inschrijven >>

Bron: MailChimp kennisbank

Gepubliceerd op: 18-5-2017
Voor het laatst bijgewerkt op: 12-11-2022

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

E-mail specialist

Mailchimp expert en MailerLite expert