Home » MailerLite expert » MailerLite: klik op een link activeert Automation
klik op een link activeert Automation

MailerLite: klik op een link activeert Automation

Als je in kunt spelen op de wensen van je lezer, dan is de kans dat je lezer een klant wordt natuurlijk groter dan wanneer je zomaar op de gok iets stuurt. En zeker als je een funnel maakt, heb je daar veel meer aan als je zeker weet dat het onderwerp je klant interesseert. Hoe je dit regelt is niet zo heel erg moeilijk te leren, maar je moet er wel iets voor weten.

Voor wie

Je moet wel een beetje ervaring hebben met MailerLite want dit is een geavanceerde functie. Als net begonnen bent met MailerLite en nog niet weet hoe je groepen aanmaakt, of nog nooit een nieuwsbrief hebt verstuurd, dan is dit denk ik een brug te ver voor je.

Maar als je al regelmatig werkt met MailerLite maar deze functie nog niet kent, dan kun je gerust meedoen. Twijfels? Neem even contact met me op en vertel me je twijfels. Dan kan ik je heel waarschijnlijk wel vertellen of het voor jou zinvol is om mee te doen.

Product

Je wilt een product verkopen en daar wil je graag het e.e.a. over vertellen. Maar je wil het niet opdringen en wil je geen ellenlange e-mails sturen die niemand lezen wil.

Dan stuur je een e-mail met een verhaaltje over je product en een “lees meer” link. Als mensen op die link klikken komen ze op een pagina waar ze meer kunnen lezen en ze stromen in in een aparte groep.

Doordat ze instromen in die aparte groep, start er een Automation funnel waarin je nog veel meer vertelt over dat product.

Kunstenaar

Je hebt werk in verschillende stijlen en je zou best willen weten wie van je lezers in welke stijl geinteresseerd is, want hoe meer je over je klanten weet, hoe gemakkelijker je kunt verkopen.

Dat kun je regelen door telkens als je een stijl in je nieuwsbrief belicht, een aanklikbare link te plaatsen naar een pagina waar mensen werk kunnen zien in die specifieke stijl.

Achter de schermen regelen we dat mensen die op een link klikken, instromen in een groep zodat jij precies wat de voorkeuren van je lezers zijn.

En als je dat wilt kun je daar ook een Automation aan koppelen die vanzelf van start gaat op het moment dat je lezer interesse toont in die specifieke stijl.

Diensten

Precies hetzelfde kun je doen als je diensten verleent. Je hebt bijvoorbeeld diensten voor mannen, vrouwen en kinderen. En je wilt eigenlijk wel graag weten over welke van je diensten je meer zou moeten schrijven om je omzet te laten stijgen.

Dan schrijf je in je nieuwsbrief een stukje voor deze verschillende doelgroepen en zodra je lezers een keuze maken om verder te lezen, leggen we die keuze vast in een groep. En je kunt er een Automation aan koppelen.

Waar het om gaat

Het maakt dus niet zoveel uit wat je doet, want we gaan een technisch snufje van MailerLite bespreken:

Hoe leg je het gedrag van je lezer vast zodat je mensen met specifieke interesses later een nieuwsbrief of automation kunt sturen die helemaal aansluit bij hun interesses.

Hoe leer je dit

MailerLite werkt behoorlijk intuitief, daarom kun je dit ook snel en makkelijk leren.

Ik ben een erkende MailerLite expert en ik wil je dit graag leren omdat je er zoveel voordeel van kunt hebben.

MailerLite coach
Judith de Vries

Judith de Vries

Helpt met marketing

Mailchimp PRO partner, MailerLite expert, Get Clients Now!™ facilitator en ook nog goed in SEO.