MailerLite pop-ups, gemakkelijk te maken

mailerlite pop-ups
Je bent hier: Home » Blog » MailerLite Specialist » MailerLite pop-ups, gemakkelijk te maken


MailerLite heeft eigen pop-ups die je met een code op je website zet. En als je een WordPress website hebt, dan biedt MailerLite je hun eigen plugin om formulieren en popups mee te importeren.

Maar als de ranking van je website je iets waard is, moet je altijd oppassen met popups, want Google houdt er niet van. Dat was al zo in 2011 al zo toen er op Google product blog een lijstje kwam te staan. In dat lijstje stonden een heleboel vragen die Google zichzelf stelt als het gaat om jouw website te beoordelen. O.a.


“Worden er erg veel advertenties bij dit artikel weergegeven die afleiden van de hoofdinhoud of het zicht hierop blokkeren?”


Dat was in 2011 en dat is nog steeds zo. En sinds januari 2017 filtert hij websites weg uit de mobiele zoekresultaten als die websites popups hebben.


Pop-ups en conversie

Pop-ups converteren echter veel beter dan andere inschrijfformulieren, daarom is het wel een gemiste kans als je geen pop-up gebruikt. Maar denk er wel over na hoe je dit zou kunnen doen zonder het kind met het badwater weg te gooien. Want zomaar overal pop-ups neerzetten die het onmogelijk maken de inhoud van je pagina’s te lezen, dat is schadelijk voor je ranking.

Maar bij de meeste pop-ups heb je de mogelijkheid om de pop-up te verbergen als je website gelezen wordt op een mobiele telefoon. En het is aan te raden dit te doen. Maar denk er dan ook over na hoe je het dan mogelijk gaat maken om in te schrijven voor je nieuwsbrief. Want het zal geen nieuws voor je zijn dat steeds meer mensen mobiel gaan lezen.


Inschrijfformulier

Nu zou je kunnen denken dat je voor de mobiele zoekresultaten een inschrijfformulier neer kunt zetten. Goed bedacht, maar daarmee ben je er niet. Als je AMP op je blog hebt staan (lees hier wat AMP is) dan wordt het formulier niet getoond. Je kunt dus alleen een button of tekstlinks neerzetten die je lezer naar een andere pagina brengt zodat je lezer op die andere pagina kan inschrijven.

Dat zal vermoedelijk niet veel abonnees opleveren. Maar ja, als een popup zorgt dat je minder bezoekers krijgt dan levert dat nog veel minder op.


MailerLite popups maken

In deze video (in het Engels) kun je precies zien hoe je een popup maakt.


Mailerlite popups uit de mobiele zoekresultaten

Als je de popup niet wilt tonen in de mobiele zoekresultaten, dan kun je dat instellen als je de popup gemaakt hebt. En je kunt dan ook instellen op welke pagina’s je de popup  wilt tonen. Of op welke pagina’s je ‘m juist niet wilt tonen.

Als je meer wilt lezen over MailerLite, ga dan naar de handleiding voor Mailerlite. Dat is het startpunt voor alles wat ik over MailerLite geschreven heb.


Verder lezen

pijltje
MailerLite pop-ups, gemakkelijk te maken was last modified: by

Ik ben een Nederlandse MailerLite expert en ik kan je helpen met MailerLite strategie.

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

Helpt dienstverleners met marketing

Get Clients Now!™ facilitator, Mailchimp expert, MailerLite expert, goed in SEO en je kunt nog met me lachen ook.

Aanklikbare links Adressen organiseren Adverteren Aflevering nieuwsbrief Aftersales Conversie Design Diensten Doelen E-mailstrategie Facebook Financieel Formulieren Gmail Google Search Console Inbound marketing Inschrijven bij MailerLite Instagram Juridisch Klantperspectief Legacy versie LinkedIn Mailchimp archief Mailchimp Premium Mailchimp problemen Mailchimp Standard Mailchimp support MailerLite groepen Media in Mailchimp Meten Naamsbekendheid Netwerken Online vindbaarheid Pagina's en berichten Segmenten SEO voor beginners Stappenplannen Succes ingrediënten Technische SEO Time management Twitter zakelijk WordPress media WordPress plugins YouTube Zichtbaarheid

MailerLite pop-ups, gemakkelijk te maken was last modified: by
MailerLite pop-ups, gemakkelijk te maken was last modified: by