Home » MailerLite » MailerLite » Auto resend campagne met MailerLite
auto resend met MailerLite

Auto resend campagne met MailerLite

Geschatte leestijd: 4 minuten

Auto resend campagne met MailerLite

Auto resend is beschikbaar in de betaalde versie van MailerLite Classic en in de nieuwe MailerLite vanaf Growing Business.

Een Auto resend campagne is een tweede verzending voor iedereen die niet geopend of niet geklikt heeft. Deze tweede verzending maak je wanneer je je nieuwsbrief gaat maken. Dat is op zich niet zo bijzonder. Maar de manier waarop dit bij MailerLite kan vind ik wel bijzonder en goed voor conversie.

Waar vind je Auto resend

Nieuwe MailerLite
  • Ga in de zijbalk links naar Campaigns.
  • Rechtsboven vind je een groene knop: Create campaign.
  • Vink daarna aan: Auto resend
MailerLite Classic
  • Ga in het bovenste groene menu naar Campaigns.
  • Rechts bovenaan vind je een oranje knop: Create Campaign.
  • Daar zit een klein pijltje naast met een menu er onder.
  • Kies in dit menu voor Auto resend campaign.

Vervolgens geef je je campagne een naam. Deze naam is voor intern gebruik: alleen jij ziet ‘m. En je kiest het type Auto resend:

  • Een resend campagne met een nieuwe titel.
  • Of een resend campagne met een nieuwe titel en een persoonlijke boodschap.
  • Of een campagne met een nieuwe titel en een andere inhoud.

Opties met Auto resend

Een campagne opnieuw versturen naar mensen die niet geopend hebben is zonder meer een goed idee. Zeker als je er een andere titel boven zet en een andere verzendtijd kiest.

Maar een campagne opnieuw versturen naar mensen die wel geopend hebben maar niet geklikt, dat is een riskante zaak. Ik bedoel: als iemand een nieuwsbrief gelezen heeft maar niet heeft geklikt, dan is daar een reden voor.

Als je deze functie gaat gebruiken, denk er dan wel aan dat de statistieken van de open rate niet correct zijn als het om Apple gebruikers gaat.

Nieuwe titel

Je kunt een Auto Resend campagne sturen met alleen een nieuwe titel. Bedenkt dat de titel het enige is dat mensen zien van je nieuwsbrief zolang ze niet openen.

Dus als de titel niet aanspreekt dan openen ze niet en dan zien ze de rest ook niet. Verzin daarom een hele andere titel die misschien meer aanspreekt.

Titel en persoonlijke boodschap

Dit kan een leuk idee zijn, want die persoonlijke boodschap komt bovenaan in je nieuwsbrief te staan en de nieuwsbrief ziet er dan uit alsof hij is doorgestuurd. Dat kan helpen om matig geïnteresseerde mensen in actie te krijgen. Verzin wel een sterke titel, want ze moeten eerst openen.

Nieuwe titel en nieuwe inhoud

Dit vind ik ook een leuk idee: de 2e campagne krijgt niet alleen een nieuwe titel maar ook een heel nieuwe inhoud.

Mensen die eerder niet geopend hebben worden nu misschien verleid om wel te openen doordat je er een nieuwe titel boven hebt gezet die misschien meer aanspreekt.

Maar dit is ook een mooie optie om te gebruiken als je click rate meestal erg laag is. Want je kunt een compleet nieuwe nieuwsbrief aanbieden en kijken of het dan beter gaat.

Ik moet zeggen dat ik deze Auto resend oplossing erg aantrekkelijk vind voor een kleine onderneming. Vooral als je nog te weinig abonnees hebt voor een betrouwbare AB-split.

De 2e verzending stoppen

Een Auto resend campagne kan helpen meer abonnees te bereiken. Maar als je het toch maar liever niet doet dan kun je tweede verzending ook stoppen:

  • Ga naar het tabblad van de verzonden campagnes
  • Klik op View Report
  • Ga naar het tabblad Auto resend overview
  • En klik op: Stop Auto resend

Heb je de handleiding voor MailerLite Classic die je op deze website kunt vinden al gezien? En heb je al ontdekt hoe mooi je link trigger kunt gebruiken in MailerLite? Als je dit nog niet gezien hebt moet je daar echt eens naar gaan kijken.

Ik ben een Nederlandse MailerLite expert en ik kan je helpen met MailerLite strategie.

MailerLite tips voor VIPs

Gratis tips over MailerLite, zowel voor de Classic versie als voor de nieuwe versies

Gepubliceerd op: 7-12-2018
Voor het laatst bijgewerkt op: 26-10-2022

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

E-mail specialist

Mailchimp expert en MailerLite expert