marketing in het nieuwe jaar

Marketing in het nieuwe jaar

Geschatte leestijd: 3 minuten

Marketing in het nieuwe jaar

Marketing in het nieuwe jaar: wat ga je doen? Heb je een ambitieus plan klaar liggen? Of maak je helemaal geen plan en doe je gewoon maar iets?

De waan van de dag

Marketing gaat het lekkerste als je niet elke dag hoeft te gaan verzinnen wat je moet gaan doen. Als je dat elke dag opnieuw moet verzinnen, dan heeft dat als gevolg dat je bezig bent met zaken die vandaag urgent zijn of die vandaag een goed idee lijken.

Maar alles wat je doet hangt dan als los zand aan elkaar. En dat heeft ook als gevolg dat je elke dag opnieuw tijd kwijt bent aan verzinnen wat je moet gaan doen. Dat kan efficiënter.

Marketing in het nieuwe jaar

Werk met een plan

Strategisch marketingplan

Het is veel handiger als je een strategisch marketingplan maakt. Dat betekent dat je vooraf gaat bedenken wat je gaat doen. En hiermee bedoel ik niet dat je een contentkalender gaat invullen, want de social media zijn tools die je strategisch kunt inzetten, maar van zichzelf zijn het geen strategieën. Door een contentkalender in te vullen weet je wel ongeveer wat je wilt gaan doen, maar dat is geen strategisch plan.

Als je een strategisch marketingplan maakt ga je verzinnen wat je nou echt wilt. Hoeveel omzet wil je in het komende jaar gaan halen? En hoeveel is dat per maand? Wat zijn je sterke punten en wat doe je graag als het om marketing gaat?

Al deze zaken neem je op je in plan. En het resultaat is een goed doortimmerd plan waardoor je elke dag precies weet wat je moet gaan doen. Hierdoor verspil je geen kostbare tijd meer aan het dagelijks bedenken wat je nu weer eens aan kunt gaan pakken, want dat heb je al bedacht.

Marketing in het nieuwe jaar

Pak het anders aan

Marketing in het nieuwe jaar

Je zou alles in het nieuwe jaar anders aan kunnen pakken. Als je het nu ook redt hoeft dat niet natuurlijk, maar realiseer je wel dat als je blijft doen wat je nu doet, je de resultaten houdt die je nu hebt. Als je daar tevreden mee bent, prima!

Maar als je eigenlijk helemaal niet tevreden bent dan is het tijd voor een verbetering. Het plan van Get Clients Now!™ is een echt goed doordacht plan voor dienstverleners. En een nieuw jaar is een fantastische tijd om een echte verandering door te voeren.

Een goed begin kan zijn: link met mij op LinkedIn. En link gelijk ook met anderen.

Bedenk dat het uitbreiden van je netwerk goed is voor je marketing. En juist op LinkedIn, want juist daar hangt het van je netwerk af hoe zichtbaar je er bent. Door te linken met een ander word je zelf beter zichtbaar.

Ken je iemand voor wie dit interessant is?

Gepubliceerd op: 27-12-2021
Voor het laatst bijgewerkt op: 3-1-2022