Marketing praktijk of theorie?

Marketing praktijk of theorie
Je bent hier: Home » Blog » Marketing voor diensten » Marketing praktijk of theorie?


Marketing praktijk of theorie? Waar ga je voor? Wat helpt je het meeste?

Als ik vertel over het marketingprogramma dat ik bied, dan hoor ik heel vaak van mensen dat ze dat niet nodig hebben, want ze weten alles al want ze hebben zoveel marketingcursussen gedaan. En dan beginnen ze te praten in een fantastisch marketingjargon.

Maar als ik kijk wat ze daadwerkelijk doen, dan zie ik al die marketingkennis niet. Ik zou haast zeggen: integendeel.


Marketing praktijk of theorie?

En dat ligt denk ik aan het verschil tussen marketing praktijk en theorie. Je kunt heel veel over marketing weten. Maar als je ’s morgens uit je bed stapt en je weet dan niet precies wat je die dag voor je marketing moet doen, dan kom je geen stap verder. Als je niet weet wat je precies moet doen, dan weet je eigenlijk niets waar je iets aan hebt.

Essentie van marketing

Dat merk ik ook als mensen mijn programma gaan volgen. Dan vertel ik in de eerste les wat de essentie van marketing is en wat je daarom altijd moet doen. En ik laat daarbij zien waarom dat zo is want dat hoef je natuurlijk niet zomaar van me aan te nemen.

En negen van de tien keer stokt dan de adem van mijn cursist en dan hoor ik:

Oh, dat is nou juist wat ik nooit doe …

Weet jij al alles over marketing maar heb je toch geen klanten of lang niet genoeg klanten? Dan is het erg waarschijnlijk dat jij dat er aan jouw marketing ook iets essentieels ontbreekt. Mogelijk heb je heel veel theorie geleerd hebt, maar heb niet geleerd hebt wat je in de dagelijkse praktijk moet doen.

Marketing praktijk of theorie?

Dat hoeft niet zo te blijven natuurlijk. Ik ben Get Clients Now!™ facilitator en ik leer in je in een dagdeel wat je werkelijk moet weten. Geen theorie en geen prachtige marketingtermen, maar gewoon hands-on en actie.

En na dit dagdeel hebben we 4 weken lang wekelijks een korte vervolgles, zodat je alle vragen die je ondertussen hebt bedacht kunt stellen.

Want aan theorie heb je niets, je moet in actie komen. Maar dat niet alleen: het moeten acties zijn die bij je passen. Acties waar je achter staat, zodat je er ook echt zin in hebt. Niet zomaar marketing, maar jouw marketing.

En als je direct zelf aan de slag wilt kun je hier een stappenplan vinden om te beginnen.


Meer marketing

pijltje
Marketing praktijk of theorie? was last modified: by

Ondertussen kun je je ook gewoon inschrijven of met me linken op LinkedIn.

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

Helpt dienstverleners met marketing

Get Clients Now!™ facilitator, Mailchimp expert, MailerLite expert, goed in SEO en je kunt nog met me lachen ook.

Aanklikbare links Adressen organiseren Adverteren Aflevering nieuwsbrief Aftersales Conversie Design Diensten Doelen E-mailstrategie Facebook Financieel Formulieren Gmail Google Search Console Inbound marketing Inschrijven bij MailerLite Instagram Juridisch Klantperspectief Legacy versie LinkedIn Mailchimp archief Mailchimp Premium Mailchimp problemen Mailchimp Standard Mailchimp support MailerLite groepen Media in Mailchimp Meten Naamsbekendheid Netwerken Online vindbaarheid Pagina's en berichten Segmenten SEO voor beginners Stappenplannen Succes ingrediënten Technische SEO Time management Twitter zakelijk WordPress media WordPress plugins YouTube Zichtbaarheid



GET CLIENTS NOW!™ is een handelsmerk van Wings for Business LLC, en wordt onder licentie gebruikt. www.getclientsnow.com

Marketing praktijk of theorie? was last modified: by
Marketing praktijk of theorie? was last modified: by