Je bent hier: Home » Blog » Marketing zelf doen » Marketing praktijk of theorie?
Marketing praktijk of theorie

Marketing praktijk of theorie?

Geschatte leestijd: 2 minuten

Marketing praktijk of theorie?

Waarom weten mensen vaak best het e.e.a. over marketing, terwijl dat helemaal niet te zien is aan wat ze daadwerkelijk doen?

Dat ligt denk ik aan het verschil tussen marketing praktijk en theorie. Je kunt heel veel over marketing weten. Maar als je ‘s morgens uit je bed stapt en je weet dan niet precies wat je die dag voor je marketing moet doen, dan kom je geen stap verder. Als je niet weet wat je precies moet doen, dan weet je eigenlijk niets waar je iets aan hebt.

Essentie van marketing

Dat merk ik ook als mensen mijn programma gaan volgen. Dan vertel ik in de eerste les wat de essentie van marketing is en wat je daarom altijd moet doen. En ik laat daarbij zien waarom dat zo is want dat hoef je natuurlijk niet zomaar van me aan te nemen.

En negen van de tien keer stokt dan de adem van mijn cursist en dan hoor ik:

Oh, dat is nou juist wat ik nooit doe …

Weet jij al alles over marketing maar heb je toch geen klanten of lang niet genoeg klanten? Dan is het erg waarschijnlijk dat jij dat er aan jouw marketing ook iets essentieels ontbreekt. Mogelijk heb je heel veel theorie geleerd hebt, maar heb niet geleerd hebt wat je in de dagelijkse praktijk moet doen.

Lees ook:  Navigatie in Google Analytics


Marketing praktijk of theorie?

Dat hoeft niet zo te blijven natuurlijk. Ik ben Get Clients Now!™ facilitator en ik leer in je in een dagdeel wat je werkelijk moet weten. Geen theorie en geen prachtige marketingtermen, maar gewoon hands-on en actie.

En na dit dagdeel hebben we 4 weken lang wekelijks een korte vervolgles, zodat je alle vragen die je ondertussen hebt bedacht kunt stellen.

Want aan theorie heb je niets, je moet in actie komen. Maar dat niet alleen: het moeten acties zijn die bij je passen. Acties waar je achter staat, zodat je er ook echt zin in hebt. Niet zomaar marketing, maar jouw marketing.

En als je direct zelf aan de slag wilt kun je hier een stappenplan vinden om te beginnen.

Ondertussen kun je je ook gewoon inschrijven of met me linken op LinkedIn.

Judith de Vries

Judith de Vries

Get Clients Now!™ facilitator

Mailchimp expert

MailerLite expert

en ook nog goed in SEO

Gepubliceerd op: 7-10-2019
Voor het laatst bijgewerkt op: 12-10-2021