Marketing voor therapeuten

Marketing voor therapeuten

Geschatte leestijd: 4 minuten

Marketing voor therapeuten

Voor marketing voor therapeuten kun je geen call center inhuren, dat zal duidelijk zijn. En een billboard langs de snelweg is ook ongepast.

Maar marketing is ook voor therapeuten noodzakelijk. Neem eens een voorbeeld aan planten: planten weten dat je een niche moet kiezen. Dat hoef je planten niet te vertellen, want planten die dat niet gedaan hebben zijn er helemaal niet. Alle planten hebben een niche waarin ze kunnen gedijen.

Als therapeut kun je daar heel veel van leren: laat planten je de weg wijzen en begin met een niche te kiezen. Dieren doen dat ook en dan heet het een territorium.

Een niche is de basis van je marketing. Of nog specifieker: maak een persona. Dan krijg je glashelder wie je met je marketing probeert te bereiken.

Marketingplan voor therapeuten

Alleen een niche is niet genoeg want dan weet jij wel wie je wilt bereiken, maar die mensen weten dat dan nog hier. Hiervoor heb je een gestructureerd plan nodig. Een plan dat “online” in zich opneemt, maar dat zich niet beperkt tot online, want tja, dat is nogal beperkt.

Een alomvattend plan dat je helpt bij het aanvullen van zaken die nu aan je marketing ontbreken. En dat je helpt bij het bepalen van wat je dagelijks moet doen aan je marketing. Een serieus plan dat structuur aanbrengt in de hap-snap marketing die je nu hebt.

frans wilms leiderschapsdomeinen

Frans Wilms: Heel bruikbaar

Judith voorziet me iedere keer weer opnieuw met voor mij verrassende marketing inzichten, die ik zó kan gebruiken in mijn dagelijkse praktijk. Ze weet strategie en de praktijk van alledag fantastisch met elkaar te verbinden. No-nonsens, strategisch én praktisch en dat met een positieve opgewekte instelling, waardoor het tegelijkertijd luchtig blijft. En ook fijn: ze …

Frans Wilms: Heel bruikbaar Lees verder »

Marketing voor therapeuten: serieuze marketing

Omdat jij eigenlijk niet weet wat er allemaal nodig is voor serieuze marketing, bied ik een programma aan. Niet vraaggestuurd maar aanbodgericht. Want anders ga je geen meters maken en dan duurt het eindeloos lang voor je meer klanten krijgt.

Voor vraaggestuurde ondersteuning moet jij eerst weten waar je het over hebt en wat belangrijk is en wat niet. Daarom beginnen we pas met het vraaggestuurde deel in fase drie. Want dan weet je wat je aan het doen bent.

Maar nu ben je nog aan het ronddolen en zie je waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer. Je hebt geen flauw idee van de effectiviteit van je marketinginspanningen en je hebt geen idee hoe je kunt ontdekken of je inspanningen effectief zijn. Zoals het nu is moet je dat door ervaring ontdekken doordat er heel misschien toevallig een klant aan komt waaien.

Breng je praktijk aan de praat

Als je nou echt wilt dat je praktijk gaan lopen, stop dan met denken dat het ontbreken van klanten ligt aan zaken waar het eigenlijk niet aan ligt. Geloof me: een nieuw theme op je website gaat het verschil niet maken. En het is ook niet nodig dat je eerst een boek schrijft, een vakinhoudelijke cursus volgt of je marketing op een andere manier uitstelt. Boeken schrijven en cursussen volgen zijn beslist niet verkeerd maar ook niet de snelste weg naar klanten.

Doe gewoon mee met mijn programma en leer waar het werkelijk aan ligt, zodat je er ook iets aan kunt doen. Want marketing voor therapeuten is niet anders dan marketing voor andere dienstverleners. Zorg dat je marketing degelijke wortels krijgt, zodat je praktijk niet omver geblazen wordt op het moment dat een betaler de stekker eruit trekt.

Er is een gestructureerd marketingplan dat door z’n opbouw uitstekend geschikt is voor therapeuten en ik kan je leren hoe dat plan werkt want ik ben facilitator voor dit plan.

Marketing voor diensten

Ik stuur regelmatig tips rond over dienstenmarketing. Hier kun je je inschrijven en dan krijg je als eerste 5 makkelijk toepasbare tips om meer klanten te krijgen.

Marketing voor therapeuten: met dank aan dharshani Gk-arts voor het beeld in de uitgelichte afbeelding.

Gepubliceerd op: 23-11-2019
Voor het laatst bijgewerkt op: 11-5-2022

Ken je iemand voor wie dit interessant is?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.