Marketingtheorie of marketingpraktijk

Marketingtheorie of marketingpraktijk?

Marketingtheorie of marketingpraktijk? Waar ga je voor? Wat helpt je het meeste?

Als ik vertel over het marketingprogramma dat ik bied, dan hoor ik heel vaak van mensen dat ze dat niet nodig hebben, want ze weten alles al want ze hebben zoveel marketingcursussen gedaan. En dan beginnen ze te praten in een fantastisch marketingjargon.

Maar als ik kijk wat ze daadwerkelijk doen, dan zie ik al die marketingkennis niet. Ik zou haast zeggen: integendeel.

Marketingtheorie of marketingpraktijk

En dat ligt denk ik aan het verschil tussen marketingtheorie en marketingpraktijk. Je kunt heel veel over marketing weten. Maar als je ’s morgens uit je bed stapt en je weet dan niet precies wat je die dag voor je marketing moet doen, dan kom je geen stap verder. Als je niet weet wat je precies moet doen, dan weet je eigenlijk niets waar je iets aan hebt.

Essentie van marketing

Dat merk ik ook als mensen mijn programma gaan volgen. Dan vertel ik in de eerste les wat de essentie van marketing is en wat je daarom altijd moet doen. En ik laat daarbij zien waarom dat zo is want dat hoef je natuurlijk niet zomaar van me aan te nemen.

En negen van de tien keer stokt dan de adem van mijn cursist en dan hoor ik:

Oh, dat is nou juist wat ik nooit doe …

Weet jij al alles over marketing maar heb je toch geen klanten of lang niet genoeg klanten? Dan is het erg waarschijnlijk dat jij dat er aan jouw marketing ook iets essentieels ontbreekt. Mogelijk heb je heel veel theorie geleerd hebt, maar heb niet geleerd hebt wat je in de dagelijkse praktijk moet doen.

Marketingtheorie of marketingpraktijk?

Dat hoeft niet zo te blijven natuurlijk. Ik ben Get Clients Now!™ facilitator en ik leer in je in een dagdeel wat je werkelijk moet weten. Geen theorie en geen prachtige marketingtermen, maar gewoon hands-on en actie.

En na dit dagdeel hebben we 4 weken lang wekelijks een korte vervolgles, zodat je alle vragen die je ondertussen hebt bedacht kunt stellen.

Want aan theorie heb je niets, je moet in actie komen. Maar dat niet alleen: het moeten acties zijn die bij je passen. Acties waar je achter staat, zodat je er ook echt zin in hebt. Niet zomaar marketing, maar jouw marketing.

Lees direct verder: Strategisch marketingplan dat precies bij je past

Gratis meenemen

GET CLIENTS NOW!™ is een handelsmerk van Wings for Business LLC, en wordt onder licentie gebruikt. www.getclientsnow.com

Marketingtheorie of marketingpraktijk? was last modified: by

Hier kun je meer lezen over marketing

Marketingtheorie of marketingpraktijk: met dank aan Geralt voor het beeld in de uitgelichte afbeelding.

Marketingtheorie of marketingpraktijk? was last modified: by

Over Judith de Vries

Ik kan je helpen meer klanten te krijgen. Erkend als expert door MailChimp en MailerLite. Yoast SEO en Hubspot gecertificeerd. Licentiehouder van het 28-dagen marketingprogramma Get Clients Now!™.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *