Merge tags voor Automation

Merge tags voor Automation

Merge tags voor Automation: om mensen binnenboord te houden. Om ze duidelijkheid te geven over wat ze mogen verwachten, over wat er nog komt.

Merge tags voor Automation

Zeker bij een lange serie kan het fijn voor je lezer zijn als je duidelijkheid geeft hoeveel e-mails er nog komen en op welke plaats de huidige e-mail staat in de workflow.

Dat kun je als volgt doen.

Huidige plaats: *|AUTOMATION:CURRENTPOSITION|*
Totale aantal e-mails in je serie: *|AUTOMATION:TOTALEMAILS|*

Daar kun je een zin van maken:

Dit is e-mail *|AUTOMATION:CURRENTPOSITION|* van *|AUTOMATION:TOTALEMAILS|*

Als daar dan komt te staan: dit is e-mail 6 van 398 dan kan het natuurlijk zijn dat je lezer afhaakt. Maar ook daar kun je iets aan doen: geef je lezer een uitweg. Die uitweg is natuurlijk de mogelijkheid om af te melden van de workflow maar evengoed op je lijst te blijven. Zet deze merge tag onder een tekstlink.

*|AUTOMATION:WORKFLOWREMOVEURL|*

Maar bied dan gelijk ook de titel van de volgende e-mail aan om te motiveren om toch nog maar even door te gaan. De titel van de volgende e-mail kun je laten zien door deze merge tag te plaatsen.

*|AUTOMATION:NEXTSUBJECT|*

Dit kan ook handmatig

Misschien denk je nu: waar heb ik die merge tags voor nodig? Daar heb je gelijk in, je kunt ook handmatig neerzetten: “Dit is e-mail 5 van 6. Volgende keer: [titel]”. Dat kan gewoon.

Maar wat nou als je ineens een e-mail wilt toevoegen of wilt tussenvoegen? Dan moet je de hele workflow ombouwen. En dan zijn deze merge tags veel handiger. Want met deze merge tags passen de teksten zichzelf aan. Dus je hoeft dan niets om te bouwen.

Merge tags voor Automation

Door je lezer met deze merge tags duidelijkheid te geven, en een escape als ze je serie minder interessant vinden dan ze verwacht en gehoopt hadden, kun je afmeldingen verminderen.

Geef daarom gewoon je lezer duidelijkheid over wat er nog komt en wat er al geweest is en bied een escape. Meer kun je er denk ik niet aan doen.

Heb jij nog ideeën over nog meer manieren om het lezer aangenaam te maken? Dan hoor ik je ideeen graag.

Lees direct verder: Out of office replies weigeren


“The money is in the list”

de waarde van je mailinglijst

Met deze rekentool in Excel kun je precies berekenen wat de waarde van je mailinglijst is.

Vraag ‘m hier op!

Merge tags voor Automation was last modified: by

Hier vind je meer over strategisch mailen

Hoeveel e-mails in een Automation: met dank aan OpenClipart-Vectors voor het stripverhaal in de uitgelichte afbeelding.

Merge tags voor Automation was last modified: by

Over Judith de Vries

Ik kan je helpen meer klanten te krijgen. Ik ben facilitator voor de marketingmethode Get Clients Now!™ en door Hubspot gecertificeerd voor inbound marketing. Ik kan je helpen met klanten krijgen via de organische zoekresultaten, door Yoast gecertificeerd. En ik kan je helpen met e-mailmarketing. Erkend als expert door MailChimp en MailerLite.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *