Netwerken in crisistijd

Netwerken in crisistijd

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Netwerken in crisistijd: het is niet makkelijk om een onderneming te hebben en abrupt geconfronteerd te worden met een crisis die zo groot is dat alles ineens stil valt.

Het valt niet mee om de moed erin te houden en er vertrouwen in te houden dat er licht aan het einde van de tunnel is als je nu gewoon heel concreet geen inkomsten hebt.

Levensmoed

Toch is de moed erin houden wel wat je nu moet doen, want ook als de situatie op dit moment uitzichtloos lijkt en als er op dit moment lijkt alsof een eventuele oplossing er pas in de verre toekomst zal zijn, ook dan heb je nu een bedrijf.

En voor het geval je het nog niet wist: een bedrijf draait op de contacten die het bedrijf heeft. Die contacten moet je dus warm houden. Ook als dat nu niets oplevert.

Netwerken in crisistijd

Netwerken in crisistijd gaat niet anders dan netwerken in goede tijden:

  • Heb belangstelling voor de ander.
  • Met wie heb je al heel lang geen contact gehad? Ga die mensen nu bellen of mailen.
  • Zijn er mensen in je netwerk die het misschien nog zwaarder hebben dan jij? Kun je op de een of andere manier iets voor deze mensen betekenen?

Je kunt altijd kijken naar wat je nu op dit moment kunt doen en voor de ander kunt betekenen. En doe dat dus.

Netwerken in crisistijd

We moeten afstand van elkaar houden. Doe dat ook alsjeblieft want door geen besmetting op te lopen en door geen besmetting door te geven kun je nu levens redden.

Maar elkaars hand vasthouden is niet de enige manier om contact met iemand te hebben. Doe wat nu wel kan:

  • Mail iemand uit je doelgroep met een persoonlijke e-mail
  • Of misschien is het nu voor jou de juiste tijd om een nieuwsbrief te beginnen. Dit kan gemakkelijk met Mailchimp of MailerLite.
  • Misschien heeft je doelgroep er behoefte aan om onderling te kunnen communiceren. Begin dan een Facebook groep of LinkedIn groep.
  • Of misschien is het beter een bijeenkomst te organiseren met vergadersoftware.
  • Maar misschien ontdek je nu ook dat je eigenlijk helemaal geen goed netwerk hebt en dat alles als los zand aan elkaar hangt. Dat is te verhelpen.

Kijk wat passend voor jouw situatie en doe wat je doelgroep nu helpt.


Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op


Gratis: de 5 geheimen van klanten krijgen

5 geheimen

De 5 geheimen van klanten krijgen. Je leest ze in deze serie.

Marketing voor dienstverleners

GET CLIENTS NOW!™ is een handelsmerk van Wings for Business LLC, en wordt onder licentie gebruikt. www.getclientsnow.com


Netwerken in crisistijd was last modified: by

Netwerken in crisistijd – auteursrecht afbeelding: Davie Bicker.

Netwerken in crisistijd was last modified: by

Over Judith de Vries

Ik kan je helpen meer klanten te krijgen. Ik ben facilitator voor de marketingmethode Get Clients Now!™ en door Hubspot gecertificeerd voor inbound marketing. Ik kan je helpen met klanten krijgen via de organische zoekresultaten, door Yoast gecertificeerd. En ik kan je helpen met e-mailmarketing. Erkend als expert door MailChimp en MailerLite.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *