Noodzakelijk abonnement

Veel zaken in het leven zijn noodzakelijk, maar een abonnement op een nieuwsbrief is dat gewoonlijk niet. Is een abonnement op jouw nieuwsbrief een noodzakelijk abonnement? Of staat je nieuwsbrief vol met deelbuttons zodat ik ‘m ook op de social media kan lezen? Zet je je nieuwsbrief misschien zelf ook op de social media?

Plaats je social follow buttons in je nieuwsbrief? Vaak krijg ik de indruk dat de social follow buttons geplaatst zijn zonder dat vooraf over het doel hiervan is nagedacht.

Noodzakelijk abonnement

Als je je nieuwsbrief beschouwt als de motor van je marketing, dan volgt daaruit dat je moet proberen mensen op je mailinglijst te krijgen.

Om te proberen mensen op je mailinglijst te krijgen, zou je beter vanaf je social media profielen links kunnen plaatsen naar het aanmeldformulier van je nieuwsbrief. Maar waarom zou je in je nieuwsbrief social follow-links plaatsen als die links gezien worden door mensen die al op je mailinglijst staan?

Waarom wil je dat je abonnees je gaan volgen op de social media? En wat heeft dit voor je abonnees méér te bieden dan je nieuwsbrief biedt?

Je nieuwsbrief doorplaatsen

Bij verzending van je nieuwsbrief kun je je nieuwsbrief ook automatisch laten plaatsen op Twitter en Facebook.

Dat kun je doen en je kunt natuurlijk hopen dat bezoekers die je nieuwsbrief op Facebook of Twitter gezien hebben,  je nieuwsbrief zo interessant vinden dat ze zich meteen abonneren. Maar waarom zouden ze dat doen?  Ze kunnen je nieuwsbrief immers ook via Facebook en Twitter lezen!

Noodzakelijk abonnement

Als je wilt dat mensen zich op je nieuwsbrief abonneren, dan moet je zorgen dat mensen geen keuze hebben, zorg dat een abonnement noodzakelijk is!

Exclusieve tips

Het nemen van een abonnement kun je noodzakelijk maken door je abonnees exclusieve tips te bieden. Tips die ze niet op een andere manier van je kunnen krijgen.

Noodzakelijk abonnement

Om een abonnement noodzakelijk te maken moet je een aantal dingen doen en een aantal dingen laten:

  • Zorg voor een goede weggever.
  • Zorg dat een deel van de inhoud van je nieuwsbrief exclusief voor abonnees is, zorg dat je nieuwsbrief iets extra’s heeft dat niet op je blog te lezen is
  • Sluit de archiefpagina waar je nieuwsbrief staat, zodat nieuwe abonnees je vorige – eveneens exclusieve nieuwsbrieven – niet kunnen lezen

Zo creëer je een situatie die het voor mensen noodzakelijk maakt om zich op je nieuwsbrief te abonneren. En die het noodzakelijk maakt geabonneerd te blijven als ze willen weten wat je schrijft.

Abonneren

Wil je de exclusieve tips lezen die ik mijn abonnees geef? Dan moet je je abonneren, want een andere manier is er niet. Onderaan deze pagina staat de inschrijfmogelijkheid.

Mailchimp e-mailmarketing

E-mailmarketing lijkt heel erg eenvoudig, maar als je er succes mee wilt hebben zodat het je ook iets oplevert dan is het direct een stuk minder eenvoudig.

Als je hulp wilt bij het maken van een strategisch plan dat ook echt werkt of als je hulp wilt bij het gebruiken van Mailchimp: ik ben een erkende Mailchimp expert en ik kan je een korte cursus op maat aanbieden.

Ik kan je helpen met het maken van een plan en ik kan je helpen te leren hoe je de software van Mailchimp gebruikt. Maar ook als je alles liever zelf doet help ik je graag. Je kunt hier een handleiding vinden waarin ik je over Mailchimp vertel wat je er over weten moet.

checklist voor nieuwsbrieven

Checklist voor Mailchimp nieuwsbrieven

Een checklist waardoor het maken van je nieuwsbrieven veel gemakkelijker gaat en je er zeker van kunt zijn dat je niets vergeet voor je op de verzendknop klikt.

In deze checklist noem ik de punten die je beslist moet controleren. En sommige van deze punten zouden wel eens nieuw voor je kunnen zijn.

Je kunt deze checklist hier gratis ophalen.

mailchimp logo

Noodzakelijk abonnement was last modified: by
Credits

Met dank aan 6277974 voor de uitgelichte afbeelding.

Noodzakelijk abonnement was last modified: by