Leads opvolgen met MailChimp

Opvolgen met Mailchimp

Leads opvolgen met MailChimp: op dit blog staat een artikel over hoe je een MailChimp campagne opnieuw kunt versturen. Dat is natuurlijk een idee als blijkt dat je een campagne een minder sterke titel hebt meegegeven waardoor hij niet goed geopend is.


Leads opvolgen met MailChimp

Maar je kunt met MailChimp ook leads opvolgen. Als iemand je nieuwsbrief geopend heeft en daarna ook de links in je nieuwsbrief gevolgd heeft, dan kan het interessant zijn om nog meer van hetzelfde te sturen.

En dan stuur je dan niet naar iedereen die op je lijst staat. Als mensen de eerste nieuwsbrief niet geopend hebben kan dat komen doordat de titel ze niet aansprak. Maar als ze wel geopend hebben maar niet geklikt, dan wat de inhoud niet interessant genoeg.

Maar die inhoud was wel interessant voor mensen die wel geklikt hebben. En deze mensen kun je nog een nieuwsbrief sturen waarin je dieper op het onderwerp ingaat. Dan stuur je een nieuwsbrief die uitsluitend gaat naar mensen die in de vorige nieuwsbrief geklikt hebben.

Dit stel je als volgt in

Kies voor Group or new segment.

[ Contacts match ] + [ any ] of [ all] 

(het maakt in deze situatie niet uit of je hier any of all kiest).

[ Campaign Activity ] + [ Clicked] + (Kies hier de vorige nieuwsbrief)
opvolgen met mailchimp

Leads opvolgen met MailChimp

Realiseer je hierbij dat consequent opvolgen effectiever is om klanten te krijgen dan promotie. Kies daarom alleen de mensen die al interesse getoond hebben en laat de rest met rust.

Als je dit gaat doen, dan is het een goed idee om voor die opvolg e-mail geen mooi opgemaakt template te gebruiken. Kies liever het Simple text template. Dat is een template waardoor je nieuwsbrief er bijna hetzelfde uitziet als een gewone e-mail.

Stel vragen zodat mensen een reden hebben om je te antwoorden. Zo kan er een interactie ontstaan. En dat geeft een nog grotere kans dat iemand je klant wordt.

Als je dit een goed idee vindt en nog wel meer goede ideeën zou willen krijgen, overweeg dan een dag e-mailstrategie. Dan maken we een plan dat precies past bij jouw marketing.

Klanten krijgen

Als je klanten wil krijgen dan is het een voorwaarde dat je eerst contact met iemand hebt. En als je een nieuwsbrief hebt verstuurd en iemand klikt om verder te lezen op je blog, dan heb je dit contact. Het is dan wel zaak om iets te doen met dit contact.

Specifieke link

Misschien heb je meer dan één link in je nieuwsbrief staan en wil je alleen opvolgen naar aanleiding van een klik op een specifieke link. Dat kan ook. In dat geval kun je er het beste een kleine workflow van maken.

Op deze manier krijg je meer contact en beter contact met je abonnees dan wanneer je alleen tips rondstuurt.


Leads opvolgen met Mailchimp

Leads opvolgen met Mailchimp lijkt een vanzelfsprekende zaak, want waarom verzamel je die leads anders? Toch doen veel mensen dit niet. Ze sturen gewoon een nieuwsbrief en denken dat het dan klaar is.

Als jij hier ook nooit aan gedacht hebt, dan zou je meer over marketing moeten leren. Je kunt bij mij Mailchimp leren, maar ik kan je ook uitstekend helpen met meer begrijpen over marketing en een goed plan maken.

En heb je de handleiding voor Mailchimp op deze website al gevonden?



Strategisch mailen

de waarde van je mailinglijst

Al je nieuwsbrieven naar iedereen mailen is zeer beslist géén recept voor succes.

Als je werkelijk succesvol wilt gaan mailen, kom dan voor een individuele training e-mailstrategie. Dan leer ik je wat je hierover moet weten.

Lees er meer over >>


Je bent hier: Home » E-mail marketing » E-mailstrategie » Leads opvolgen met MailChimp
Leads opvolgen met MailChimp was last modified: by

De afbeelding heb ik gemaakt met Canva.

Leads opvolgen met MailChimp was last modified: by

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *