Originele content: unieke content

Originele content is unieke content die je zelf geschreven hebt en die hierdoor verder nergens op het web staat. Als Google de kwaliteit van jouw website beoordeelt dan let hij erop of er originele content op je website staat.

Bevat het artikel originele inhoud of informatie, een origineel verslag, rapport of onderzoek of een originele analyse?

Google productblog

Dit vraag Google zich af met het oog op een verbetering van de kwaliteit van de zoekresultaten.

Unieke content

De vraag die Google zichzelf hier stelt is een vraag naar unieke content. Google wil graag informatie toegankelijk maken, maar als we met z’n allen artikelen van elkaar gaan overnemen, dan komt er erg veel dezelfde informatie op het web te staan.

En als we met z’n allen overspoeld worden met telkens dezelfde informatie, dan is er voor Google niets om toegankelijk te maken. Je kunt zelfs een penalty krijgen als de content op je website weinig kwaliteit heeft en nauwelijks iets toevoegt. Neem even de tijd om naar deze video te kijken.

Google heeft een sterke voorkeur voor unieke content: een origineel verslag of een originele analyse. Content die waarde toevoegt aan het web. Eigen content die je zelf schrijft.

Originele content: huiswerk

Dit vraagt huiswerk van je. Het is heel veel werk om zelf een onderzoek te doen of een originele analyse te maken. Maar dit kan ook erg lonend zijn.

Als je tijd gaat besteden aan het creëren van originele content, zorg er dan alsjeblieft wel voor dat je in je teksten de woorden gebruikt die je klanten gebruiken.

Zoekwoordenonderzoek

Als je werkelijk originele content gaat creëren, heb je een flinke kans dat je artikel heel hoog in de zoekresultaten komt te staan. Maar als je in je artikel woorden gebruikt die niemand als zoekopdracht geeft, dan gebeurt er helemaal niets.

Want je artikel komt in de zoekresultaten als gevolg van een zoekopdracht. En als die zoekopdracht niet past bij de woorden die jij in je artikel gebruikt hebt, dan wordt je artikel ook niet aangeboden. Als je bezig bent een erg goed artikel te schrijven met daarin een origineel verslag, doe dan dan ook zoekwoordenonderzoek.

Als je uitstekende content schrijft én zoekwoordenonderzoek doet, dan liggen je kansen direct veel beter dan wanneer je een goed artikel schrijft waarin je woorden gebruikt die je doelgroep niet gebruikt.

Originele content: uniek op het web

Als je dus graag een keer heel erg hoog in de zoekresultaten wilt komen met een artikel, doe dan ergens onderzoek naar. Schrijf er vervolgens een origineel verslag over. Onderbouw je verslag heel erg goed. Zorg voor bronvermelding en laat zoekwoordenonderzoek doen.

Zorg dat de woorden die je in je originele, unieke artikel gebruikt, woorden zijn die daadwerkelijk als zoekopdracht gegeven worden.

Het volgen van een training SEO kan veel tijd besparen. En als je liever verder wilt lezen kun je hier een handleiding voor SEO vinden.

Judith de Vries

 

Over Judith de Vries

Marketing voor eenpersoons dienstverlenende bedrijven:

  • erkende Mailchimp expert
  • erkende Mailerlite expert
  • SEO Yoast gecertificeerd
  • Inbound marketing gecertificeerd
Originele content: unieke content was last modified: by

Credits: met dank aan OpenClipart-Vectors voor de content in de kopafbeelding.

Originele content: unieke content was last modified: by