Home » Partners » Juridische screening nieuwsbrieven
juridische screening

Juridische screening nieuwsbrieven

Geschatte leestijd: 5 minuten

Juridische screening van nieuwsbrieven

Een juridische screening van je nieuwsbrieven is zinvol als je over gezondheid schrijft. Want dan mag je niet alles schrijven wat je wilt. Je teksten moeten aan de wetgeving voldoen.

Schrijven over gezondheid is een riskante zaak. Daarom heb ik een informeel samenwerkingsverband met een jurist geregeld voor een betaalbare juridische screening van je nieuwsbrieven.

Waarom een juridische screening

Niet voor iedere nieuwsbrief of voor ieder artikel op een blog is een juridische screening nodig. Voor sommige beroepsgroepen is een juridische screening echter wel heel erg zinvol. Dit geldt met name als je een alternatieve geneeswijze uitoefent of om een andere reden over gezondheid schrijft.

Als je een alternatieve geneeswijze uitoefent en je wilt daar iets over schrijven, dan heb je te maken met een lastige en ingewikkelde wetgeving, want je mag niet alles wat je zou willen publiceren.

Maar de wetgeving waar het om gaat geldt ook voor “wittere, gezondere tanden” en “fietsen is gezond”.

Hergebruiken van teksten

Je kunt problemen met deze wetgeving voorkomen je nieuwsbrief voor publicatie juridisch te laten screenen. Daar hoef je zelf niets aan te doen, als je dat wilt regel ik dat voor je.

De gescreende teksten kun je uiteraard hergebruiken.

Als je bijvoorbeeld je nieuwsbrief hebt laat screenen, kun je die tekst ook voor een blogpost gebruiken. En delen van de gescreende tekst kun je gebruiken om er tweets en statusupdates voor Facebook en LinkedIn van te maken.

Wat krijg je bij deze juridische screening?

Door de samenwerking tussen deze jurist en mij krijg jij:

  • de zekerheid dat je teksten aan de geldende wetgeving voldoen
  • en zekerheid dat je (web)teksten je geen problemen en toestanden gaan opleveren
  • hierdoor een professionele uitstraling

Bezuinig hier vooral niet op want de problemen die je kunt krijgen kunnen duur uitpakken.

Kosten en voorwaarden

Een juridische screening van een nieuwsbrief is een extra optie. Deze extra optie kost je 50,00 euro excl. btw per pagina van maximaal 1000 woorden. Je kunt deze optie alleen inkopen per 10 pagina’s tegelijk.

Als je het hoofdartikel van je nieuwsbrief door plaatst op je blog hoeft het maar eenmaal gescreend te worden en ben je er dus ook maar eenmaal geld aan kwijt.

Een bedrag van €50,00 voor een pagina van 1000 woorden is natuurlijk niet erg veel, je zult moeilijk een jurist kunnen vinden die voor dit bedrag aan het werk wil gaan. Dat hoeft ook niet want dat heb ik al voor je gedaan. Maar er moet wel efficiënt gewerkt worden om dit haalbaar te maken:

E-book juridisch laten screenen

Als je ook een e-book wilt laten screenen hangen de kosten o.a. af van het aantal pagina’s, je krijgt vooraf een prijsopgave.

  • Je koopt deze screening per 10 pagina’s tegelijk in en je betaalt de screening vooraf.
  • De factuur voor de screening krijg je vooraf rechtstreeks van de jurist.
  • En de factuur voor het laten maken van je nieuwsbrieven krijg je per nieuwsbrief nadat je nieuwsbrief verzonden is.


Als je twijfelt of dit zinvol is voor jou, vraag dan gewoon even een persoonlijk gesprek en stuur me een link naar je website. Dan weet je het snel genoeg.

 

Je kunt deze screening uitsluitend inkopen als extra optie als je je nieuwsbrieven door mij laat maken. Het maakt niet uit of je Mailchimp of MailerLite gebruikt.

Bonus van Google

Google

Verrassend: Google geeft je een bonus. Want als het om SEO gaat dan is er zelfs een punt waar Google specifiek op let bij artikelen die over gezondheid gaan. Hij vraagt zich af:

En als Google denkt dat het antwoord op deze vraag “nee” is dan kun je je ranking vergeten. Hier kun je nog meer over lezen in het artikel: Medische claims en gezondheidsclaims.

Blog

Maar de teksten die je hebt laten screenen kun je ook op je blog zetten. Dat is een bijproduct dat vanzelf ontstaat als je gescreende teksten hebt.

Social media

En kunt ook stukjes uit de juridisch gescreende teksten halen die je gebruikt voor de social media. Dan heb je voor de social media ook teksten waar niemand bezwaar tegen kan maken.

Exclusief voor mijn klanten

De mogelijkheid om teksten juridisch te laten screenen is exclusief voor mijn klanten.

Het heeft geen zin me te mailen met de vraag of je de juridische screening ook kunt inkopen zonder je nieuwsbrieven te willen laten maken.

Want een belangrijk punt is: heen en weer praten, extra uitleg geven etc. kost veel meer tijd dan de juridische screening. Doordat de jurist en ik op elkaar zijn ingespeeld zijn we daar geen tijd aan kwijt. En daarom kan ik je dit voor deze belachelijk lage prijs aanbieden.

Ik ben zowel door Mailchimp als door MailerLite erkend als e-mail specialist. Je kunt je nieuwsbrieven dus met een gerust hart door mij laten maken.

Judith de Vries

Judith de Vries

Helpt met marketing

Mailchimp PRO partner, MailerLite expert, Get Clients Now!™ facilitator en ook nog goed in SEO.