Home » Blog » Social media » LinkedIn » Persoonlijke contacten op LinkedIn
persoonlijke contacten op linkedin

Persoonlijke contacten op LinkedIn

Geschatte leestijd: 0 minuten

Persoonlijke contacten op LinkedIn

Op LinkedIn kun je een enorm zakelijk netwerk opbouwen. Maar wat nou zo jammer is, is dat de meeste mensen niet verder gaan dan iets te publiceren voor dat netwerk. Maar persoonlijke contacten op doen gewoon veel meer voor je dan publicaties. Daarom: creëer persoonlijke contacten op LinkedIn. En dat kan heel gemakkelijk op LinkedIn.

Persoonlijke contacten op LinkedIn: netwerk creëren

Op ieder profiel op LinkedIn kun je leuke verhalen lezen over wat iemand doet. Maar wat kan die persoon betekenen voor jouw doelgroep? Werkt je contact misschien voor dezelfde doelgroep als jij, maar doet hij of zij iets heel anders?

Dat kun je vragen. Vraag gewoon eens: wat doe je precies en voor wie doe je dat. Vraag eens “welke problemen los je op, wie zijn je klanten en wie kan ik naar je verwijzen?”.

En dan heb je nog niets over jezelf verteld. Je hebt alleen maar gevraagd wie je naar de ander kan verwijzen. Maar reken maar dat je dan de aandacht van die ander trekt en dat die ander je ziet staan.

Want ken jij iemand die het niet fijn vindt als een relatie zich ontpopt tot ambassadeur en klanten gaat sturen?

frans wilms leiderschapsdomeinen

Frans Wilms: Heel bruikbaar

Judith voorziet me iedere keer weer opnieuw met voor mij verrassende marketing inzichten, die ik zó kan gebruiken in mijn dagelijkse praktijk. Ze weet strategie en de praktijk van alledag fantastisch met elkaar te verbinden. No-nonsens, strategisch én praktisch en dat met een positieve opgewekte instelling, waardoor het tegelijkertijd luchtig blijft. En ook fijn: ze …

Frans Wilms: Heel bruikbaar Lees meer »

Als je mensen uitnodigt

Als je mensen uitnodigt om een connectie te maken, zorg dan ook dat je altijd een persoonlijk berichtje meestuurt.

Je kansen dat mensen je uitnodiging accepteren stijgen exponentieel door een persoonlijk bericht. Let hier dus op en laat dat standaard bericht voor wat het is. Je vindt het zelf toch ook niet boeiend als mensen je een standaard uitnodiging sturen?

En ditzelfde geldt natuurlijk als mensen je via LinkedIn een berichtje sturen. Negeer dat niet, maar reageer er op.

Kies iemand uit je netwerk

Kies eens iemand uit je netwerk, bekijk zijn of haar profiel goed en vraag dóór en stel met name vragen over wat die persoon voor jouw doelgroep kan betekenen. Kijk eens of je mensen kunt vinden die andere diensten dan jij biedt leveren aan dezelfde doelgroep.

En als je dan echt klanten gaat doorverwijzen, vertrouw er dan maar op dat je dat op de één of andere manier terugkrijgt.

Wil je persoonlijk contact met mij op LinkedIn? Leuk, doen!

Ondertussen kun je hier nog meer lezen over LinkedIn want daar valt best iets over te vertellen.

Hoe werkt online marketing

Online marketing is natuurlijk niet hetzelfde als af en toe iets op social posten. In deze download leg ik je uit hoe online marketing werkt.

En dan weet je ook waarom jouw online marketing niet werkt en daar kun je dan iets aan doen.

Persoonlijke contacten op LinkedIn: met dank aan OpenClipart-Vectors voor het beeld in de uitgelichte afbeelding.

Gepubliceerd op: 8-9-2019
Voor het laatst bijgewerkt op: 12-10-2022

Ken je iemand voor wie dit interessant is?