Google Analytics voor gevorderden

Analytics gevorderden

Geschatte leestijd: 2 minuten

Google Analytics voor gevorderden gaat over het verzamelen van gegevens, het maken van filters en een meetplan en segmenteren.

Dit is een cursus waarin je leert begrijpen wat je allemaal kunt met Google Analytics. Ook dit is een certificaat met een tijdelijke geldigheid

Google Analytics voor gevorderden

SEO en Analytics

SEO en Google Analytics gaan natuurlijk hand in hand. Want als je je website gaat optimaliseren, dan moet je meten om te weten of je inspanningen effect hebben. En of ze misschien zelfs een negatief effect hebben, want ook dat kan.

Filters

Maar er speelt nog meer. Google Analytics biedt meer data dan je eigenlijk lief is. En dat werkt lang niet altijd fijn. Daar om is het erg prettig dat je filters voor weergaven kunt maken waarin je precies opneemt wat je weten wilt. En de rest niet.

En zo zijn er nog veel meer dingen die van belang zijn bij Google Analytics. En een heleboel verborgen pagina’s die ergens achter een linkje te vinden zijn. Al deze zaken zijn behandeld in deze cursus.

Moet je deze cursus doen?

Ik vond het een interessante cursus en als jij Google Analytics actief gebruikt dan zou ik ‘m zeker aanraden. Want dat is waar het om gaat: gebruik je het platform ook echt? Kijk je er regelmatig naar? Want als je dat niet doet, dan heeft het – voor de hand liggend – geen functie om hier tijd en energie in te steken.

Besef dat Google Analytics de beste data biedt. Maar als jij gewoon een beetje statistieken wilt hebben om te weten hoeveel bezoekers je website krijgt, dan zijn er ook veel eenvoudigere mogelijkheden.

Dit examen heb ik voor het eerst behaald op 30-4-2019.


SEO leren

Ik heb ook eens iemand gehoord die dacht dat je website beter gaat presteren doordat hij aangesloten is op Google Analytics. Dat is niet zo. Je website goed beheren en de statistieken gebruiken om je website te verbeteren, dat helpt natuurlijk wel om beter te gaan presteren.

Maar Analytics draagt hier van zichzelf niet toe bij. Het is gewoon een “machine” die aan het meten is.


Meer over de cursussen en opleidingen die ik heb gevolgd kun je lezen in de tijdlijn op de pagina over Judith. 

Judith de Vries

Judith de Vries

Get Clients Now!™ facilitator

Mailchimp expert

MailerLite expert

en ook nog goed in SEO

Gepubliceerd op: 30-4-2019
Voor het laatst bijgewerkt op: 28-8-2021

Categorieën en tags bij dit bericht