SEO gaat beter als je een expert bent

SEO gaat beter als je een expert bent

SEO gaat beter als je een expert bent, want als je een expert bent heeft Google meer vertrouwen in je website dan wanneer je eigenlijk niets weet over het onderwerp waarover je schrijft.

Niet zo vreemd natuurlijk. Bij het nemen van de beslissing of jouw website mogelijk zou moeten worden weggefilterd uit de zoekresultaten stelt hij zichzelf daarom o.a. de vraag:

Is dit artikel geschreven door een expert of iemand die écht bekend is met het thema, of is het meer oppervlakkig?

Google productblog

Dit is een belangrijke vraag, want het antwoord hierop gebruikt Google om de positie van je website in de zoekresultaten te bepalen. En om te bepalen of jouw website misschien beter weggefilterd kan worden.

Missie van Google

Google wil graag alle informatie die er bestaat toegankelijk maken, daarom is het belangrijk dat je artikelen inhoud hebben. Ze moeten informatief zijn. Goed onderbouwde artikelen zullen altijd hoger scoren dan oppervlakkige artikelen. Logisch toch?


SEO gaat beter als je een expert bent

Om een expert te zijn moet je natuurlijk een heleboel kennis en ervaring hebben, maar dat is niet genoeg: anderen moeten je ook erkennen. Om erkenning te krijgen als expert moet je je presenteren als expert:

Hoe lang doe je dit al?

Maak er geen geheim van hoe lang je al werkt in dit vakgebied. Als je bedrijf net gestart is, maak dan duidelijk dat jij persoonlijk al veel langer bezig bent in dit vakgebied. Lees en leer alles wat je tegenkomt. Ga er gerust vanuit dat je – vergeleken met alles wat er te weten valt – nog nauwelijks iets weet. Lees en leer daarom alles en blijf lezen en leren.

Beperkt dienstenaanbod

Houd je dienstenaanbod beperkt. Niemand kan expertise ontwikkelen op honderden vakgebieden, probeer daarom niet om alles te kunnen.

Aanbevelingen

Zorg voor aanbevelingen. Aanbevelingen hebben sociale bewijskracht, vraag daarom om aanbevelingen van je klanten en laat die aanbevelingen ook zien!

Hulpvragen beantwoorden

Beantwoord hulpvragen. Als je een kans ziet om een vraag op jouw vakgebied publiekelijk te beantwoorden, gebruik die kans dan. Telkens als je een vraag beantwoordt, versterk je je status als expert. Bedenk hierbij dat een vraag die je ergens op een forum beantwoord hebt, over tien jaar nog steeds gelezen kan kan worden.

Presentaties

Geef presentaties. Over je vakgebied spreken voor een publiek is een fantastische manier om je expert-status te versterken. Als je bang bent om te spreken in het openbaar, besef dan dat de meeste mensen dit eng vinden. Denk aan je kracht: spreken in het openbaar kun je leren!

Geef webinars. Je kunt online voor een groep mensen een presentatie geven door webinars te geven. Dat is voor je publiek ook fijn want ze hoeven nergens naartoe.

Boek

Schrijf een boek. Schrijf een boek over je expertise en zorg dat dit boek gepubliceerd wordt.

Afwijkende standpunten

Durf afwijkende standpunten in te nemen. Als je werkelijk veel weet over je vakgebied, dan denk je over sommige zaken beslist anders dan mensen die er minder over weten. Heb het lef deze afwijkende standpunten ook te uiten.


SEO gaat beter als je een expert bent

SEO gaat dus beter als je een expert bent omdat Google dan meer vertrouwen in je heeft. En als je dit allemaal doet, zul je op iets langere termijn zeker een expert-status bereiken. en dan zou het goed kunnen gebeuren dat anderen jouw website als een autoriteit gaan zien.

Er zijn nog meer dingen waardoor SEO beter gaat. Over die dingen kun je lezen in de categorie over Google Panda. Allemaal dingen die je na kunt streven en waar je geen technische kennis voor nodig hebt. Gewoon doen dus.


seo voor dummies

SEO voor dummies

Schrijf je hier in voor gratis tips.

Je bent hier: Home » Google Panda » SEO gaat beter als je een expert bent
SEO gaat beter als je een expert bent was last modified: by

Met dank aan OpenIcons voor het beeld in de kopafbeelding.

SEO gaat beter als je een expert bent was last modified: by

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *